Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko olla niin että kela ei korvaa

Vierailija
25.05.2015 |

Syöpäpotilaan "virkistäytymis"-matkaa??? Siis taksimatkaa?!?!

Sairaalaan matkat korvaa kyllä mutta jos haluaa käydä esim. uimassa niin sitä ei korvaa?

onko kellään tietoa?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä. [/quote] no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa. kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään. ap [/quote]eli omia rahojasi et halua käyttää? Mikset? [/quote] omia rahojani?!? Kuule olen käyttänyt kaikki säästöni siihen että olen saanut lapselleni parasta mahdollista hoitoa, olen maksanut satoja euroja yksityisille ja yrittänyt saada tietoa sairaudesta. Olen vuoden ollut sairaslomalla ja voit varmaan kuvitella paljonko tuloni ovat tällä hetkellä!! . . kaikki tämän hetkiset tuloni menevät elämiseen. ap

[/quote]

Tarkoitit varmaan satoja tuhansia, ei satasilla saa yksityisiä hoitoja syöpään. Mutta kelan sijasta kunnan sosiaalitoimi olisi oikeampi taho tuollaisen hoitoihin liittymättömän virkistäytymisreissun matkan maksajaksi, jos omat varat eivät salli.
[/quote]

kela onvtietysti korvannut osan ja julkisella olemme hoidossa mutta yksityisille olen maksanut niin paljon kun on ollut varaa.

sosiaalitoimisto ei myöskään maksa "virkistäytymistä"

ap
[/quote]miksi pitää käydä yksityisillä?
Silloin kun mulla oli syöpä 2007 - 2008 niin jopa flunssanoireista ohjeistettiin kääntymään suoraan tyksin syöpäpolin puoleen, edes omassa terveyskeskuksessa ei tarvinnut käydä. Mutta ehkä lapsipotilailla on eri systeemi?

Vierailija
42/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:09"]Ennusteesta sen verran että kun syöoä todettiin ja tiedettiin mikä se on lääkäri sanoi että yleensä elinaikaa on vuodesta kahteen vuoteen.. Nyt on mennyt yli vuosi.. Ei kaikkea varmaan tarvii ottaa niin kirjaimelkisesti...

tämä on erään säätiön järjestämä juttu ja sitä on järjestetty jo monta vuotta.. Ja ainakin minulle sanottiin että on turvallista..

[/quote]

Ok no mitä Kelassa sanottiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:09"]Ennusteesta sen verran että kun syöoä todettiin ja tiedettiin mikä se on lääkäri sanoi että yleensä elinaikaa on vuodesta kahteen vuoteen.. Nyt on mennyt yli vuosi.. Ei kaikkea varmaan tarvii ottaa niin kirjaimelkisesti...

tämä on erään säätiön järjestämä juttu ja sitä on järjestetty jo monta vuotta.. Ja ainakin minulle sanottiin että on turvallista..

[/quote]säätiöstä varmaan voisi kysäistä maksavatko he matkat jos vanhemmilla ei ole varaa.

Vierailija
44/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet valinnut asua edullisesti jossain jumalan selän takana, kalliit matkat joka paikkaan johtuvat tästä valinnasta. Ei siitä, että lapsesi on sairas.

Vierailija
45/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa.

kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään.

ap
[/quote]eli omia rahojasi et halua käyttää?
Mikset?
[/quote]

omia rahojani?!? Kuule olen käyttänyt kaikki säästöni siihen että olen saanut lapselleni parasta mahdollista hoitoa, olen maksanut satoja euroja yksityisille ja yrittänyt saada tietoa sairaudesta. Olen vuoden ollut sairaslomalla ja voit varmaan kuvitella paljonko tuloni ovat tällä hetkellä!!
.
.

kaikki tämän hetkiset tuloni menevät elämiseen.

ap
[/quote]eikö miehesikään käy töissä?

Vierailija
46/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu niin syrjässä että uimahalliinkin on 63 km, niin ajokortti ja auto ois ihan fiksuja satsauksia. 63 km taksimatka maksaa törkeän paljon.

Vierailija
47/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:21"]Jos asuu niin syrjässä että uimahalliinkin on 63 km, niin ajokortti ja auto ois ihan fiksuja satsauksia. 63 km taksimatka maksaa törkeän paljon.
[/quote]
Asuminen siellä syrjässä on tosi paljon edullisempaa. Sitten, kun siitä tulee kustannuksia, itketään yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
48/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:40"]Syöpäpotilaan "virkistäytymis"-matkaa??? Siis taksimatkaa?!?!

Sairaalaan matkat korvaa kyllä mutta jos haluaa käydä esim. uimassa niin sitä ei korvaa?

onko kellään tietoa?
[/quote]
Anssi Kela auttaa!

Vierailija
49/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:40"]Syöpäpotilaan "virkistäytymis"-matkaa??? Siis taksimatkaa?!?!

onko kellään tietoa?
[/quote]
Anssi Kela auttaa!

Vierailija
50/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap menisit töihin ja lopettaisit ilmaisen rahan vinkumisen. Säälittävä loiselätti. Kaikkia se leipä elättää.

Vierailija
51/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:40"]Syöpäpotilaan "virkistäytymis"-matkaa??? Siis taksimatkaa?!?!

onko kellään tietoa?
[/quote]
Anssi Kela auttaa!
[/quote]
Mikan faijan BMW

Vierailija
52/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:21"]

Jos asuu niin syrjässä että uimahalliinkin on 63 km, niin ajokortti ja auto ois ihan fiksuja satsauksia. 63 km taksimatka maksaa törkeän paljon.

[/quote]

Eihän ap välttämättä asu syrjässä, mutta juuri se uimahalli jossa syöpälasten vuoro järjestetään voi olla eri halli kuin lähin uimahalli.

Vierailija
53/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:34"]

Mitä jos ap menisit töihin ja lopettaisit ilmaisen rahan vinkumisen. Säälittävä loiselätti. Kaikkia se leipä elättää.

[/quote]

Eiköhän ap ehdi töihin myöhemminkin. Sitten, kun lapsi ei ole enää sairas. 

Vierailija
54/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:52"]

Eikö mahdollisuutta mennä omalla autolla? Ja kuinka pitkä taksimatka olisi? Kyllä mä ainakin sitten jostain omalle lapselle oli syöpä tai ei nipistäisin ne taksirahat, jos kela ei korvaa.

[/quote]

Pyörätuoli ei mahdu ystävän autoon ja itsellä ei ole korttia. Kyllä minä sen matkan nipistän jostain vaikka en rahaa tällä hetkellä paljon saakkaan:( olisi muitakin kivoja tapahtumia mutta valitettavasti ei pystytä kaikkiin menemään jos kela ei korvaa:(

ap

ps. kuka tätäkin alapeukuttaa??
[/quote]
Tuttuni on pyörätuolissa (alaraajahalv, mies), ja hänen tuolinsa mahtuu hänen omaan pieneen sportti-golfiin. Ajaako ystäväsi Smartia?

Vierailija
55/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Älä nyt hulluja ehdottele. Halvemmaksi sinulle veromaksajana tulee, että ap toimii lapsen omaishoitajana ja lapsi hoidetaan kotona, kuin että ap menee töihin ja lapsi sijoitetaan sairaalaan tai muuhun laitokseen tai että yhteiskunta maksaa hoitajan kotiin. Omaishoito on sinulle veronmaksajana halvinta mahdollista hoitoa. Halvemmaksi tulee vain heitteille jättö, mutta kun senkin joku lakipykälä kieltää.

Vierailija
56/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin iso virhe kysyä täältä. Kiitos kaikille asiallisesti vastanbeille

ap

Vierailija
57/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto miten sairasta porukkas täällä pyörii, häpeäisitte edes hiukan!

Vierailija
58/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:34"]Mitä jos ap menisit töihin ja lopettaisit ilmaisen rahan vinkumisen. Säälittävä loiselätti. Kaikkia se leipä elättää.
[/quote]

en viitsi ääneen sanoa mitä toivon tälle vastaajalle.. Ja parille muulle.. Ap kovasti voimia sinne, toivon että asia järjestyy.

Vierailija
59/106 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon voimia teidän koko perheelle, ap! <3 Älä välitä henkisesti huonosti voivista ihmisistä ja heidän kirjoituksistaan. Toivottavasti lapsesi pääsee uimatapahtumaan!

Vierailija
60/106 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa ihan että järjestyikö kyyti vammaispalvelun kautta sillä sieltä sen pitäisi onnistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä