Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko olla niin että kela ei korvaa

Vierailija
25.05.2015 |

Syöpäpotilaan "virkistäytymis"-matkaa??? Siis taksimatkaa?!?!

Sairaalaan matkat korvaa kyllä mutta jos haluaa käydä esim. uimassa niin sitä ei korvaa?

onko kellään tietoa?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

ääliö
[/quote]

? Mikä tässä nyt oli ihmeellistä? Mun mieheni kuoli syöpään joten tiedän varmaan asiasta enemmän kuin sinä. Jos uimareita tulee muitakin, bakteereilta ei voi välttyä.

Vierailija
22/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa.

kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään.

ap
[/quote]eli omia rahojasi et halua käyttää?
Mikset?
[/quote]

omia rahojani?!? Kuule olen käyttänyt kaikki säästöni siihen että olen saanut lapselleni parasta mahdollista hoitoa, olen maksanut satoja euroja yksityisille ja yrittänyt saada tietoa sairaudesta. Olen vuoden ollut sairaslomalla ja voit varmaan kuvitella paljonko tuloni ovat tällä hetkellä!!
.
.

kaikki tämän hetkiset tuloni menevät elämiseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä. [/quote] no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa. kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään. ap

[/quote]

Lapsesi saa siis kuitenkin rankkoja, vastustuskyvyn vieviä hoitoja, vaikka lääkäri on todennut, ettei toivoa paranemisesta ole. Pyydän anteeksi tungettelevaa kysymystäni, mutta miksi?

Vierailija
24/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jumalauta nyt on kaikki nähty! Jopa syöpäsairaan lapsen taksimatkoista ollaan kateellisia! Voimia perheellesi ap.

Vierailija
25/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä. [/quote] no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa. kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään. ap [/quote]eli omia rahojasi et halua käyttää? Mikset? [/quote] omia rahojani?!? Kuule olen käyttänyt kaikki säästöni siihen että olen saanut lapselleni parasta mahdollista hoitoa, olen maksanut satoja euroja yksityisille ja yrittänyt saada tietoa sairaudesta. Olen vuoden ollut sairaslomalla ja voit varmaan kuvitella paljonko tuloni ovat tällä hetkellä!! . . kaikki tämän hetkiset tuloni menevät elämiseen. ap

[/quote]

Tarkoitit varmaan satoja tuhansia, ei satasilla saa yksityisiä hoitoja syöpään. Mutta kelan sijasta kunnan sosiaalitoimi olisi oikeampi taho tuollaisen hoitoihin liittymättömän virkistäytymisreissun matkan maksajaksi, jos omat varat eivät salli.

Vierailija
26/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

ääliö
[/quote]

? Mikä tässä nyt oli ihmeellistä? Mun mieheni kuoli syöpään joten tiedän varmaan asiasta enemmän kuin sinä. Jos uimareita tulee muitakin, bakteereilta ei voi välttyä.
[/quote]

varmasti on bakteereja mutta ymmärrä nyt että tartunta riski on paljon pienempi.

pakko ei ole kuin kuolla mutta jos hiukankin on empatiaa niin ymmärtää miksi vanhemmat haluavat lapselle järjestää kivoja hetkiä vielä ennen kuolemaa.

terv. 6 vuotiaan syöpätytön äiti

Vierailija
27/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä. [/quote] no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa. kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään. ap [/quote]eli omia rahojasi et halua käyttää? Mikset? [/quote] omia rahojani?!? Kuule olen käyttänyt kaikki säästöni siihen että olen saanut lapselleni parasta mahdollista hoitoa, olen maksanut satoja euroja yksityisille ja yrittänyt saada tietoa sairaudesta. Olen vuoden ollut sairaslomalla ja voit varmaan kuvitella paljonko tuloni ovat tällä hetkellä!! . . kaikki tämän hetkiset tuloni menevät elämiseen. ap

[/quote]

Tarkoitit varmaan satoja tuhansia, ei satasilla saa yksityisiä hoitoja syöpään. Mutta kelan sijasta kunnan sosiaalitoimi olisi oikeampi taho tuollaisen hoitoihin liittymättömän virkistäytymisreissun matkan maksajaksi, jos omat varat eivät salli.
[/quote]

kela onvtietysti korvannut osan ja julkisella olemme hoidossa mutta yksityisille olen maksanut niin paljon kun on ollut varaa.

sosiaalitoimisto ei myöskään maksa "virkistäytymistä"

ap

Vierailija
28/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:25"]

Kyllä jumalauta nyt on kaikki nähty! Jopa syöpäsairaan lapsen taksimatkoista ollaan kateellisia! Voimia perheellesi ap.

[/quote]

Ei olla kateellisia, korkeintaan ihmetellään, kuinka vastustuskyvyttömän syöpäsairaan voi ylipäätään viedä uimaan muiden kanssa jos ei pysty muiden kanssa matkustamaan.

Vierailija
29/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

no kiitos, voidaan me tosiaan täällä kotona kökkiä se viimeinen puoli vuotta mikä lapsellani on elinaikaa.

kuten sanoin tämä uimavuoro on tarkoitettu vain ja ainoastaan syöpälapsille ja kaikki on silloin myös erityisen tarkkaan putsattu, juuri meitä varten että nämä pienet lapset saisivat vielä kokea hauskoja hetkiä elämässään.

ap
[/quote]

Mua kiinnostaisi tietää missä annetaan noin tarkka ennuste? Mun mieheni sytostaattihoitojen loppumisen jälkeen ja palliatiiviseen hoitoon siirtymisenkään jälkeen Taysin lääkäri ei antanut ennustetta vaan sanoi että tilanne kerrallaan.

Vierailija
30/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:31"]

[/quote]

Ei olla kateellisia, korkeintaan ihmetellään, kuinka vastustuskyvyttömän syöpäsairaan voi ylipäätään viedä uimaan muiden kanssa jos ei pysty muiden kanssa matkustamaan.

[/quote]

Johan ap on moneen kertaan sen selittänyt. Lue itse.

Vierailija
31/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:59"]Mä alapeukutan siksi että uimareissut ei ole pakollisia, hoidot kyllä. Ja jos on tartuntavaara julkisissa kulkuvälineissä, on myös uimavedessä.
[/quote]

ääliö
[/quote]

[/quote]

varmasti on bakteereja mutta ymmärrä nyt että tartunta riski on paljon pienempi.

pakko ei ole kuin kuolla mutta jos hiukankin on empatiaa niin ymmärtää miksi vanhemmat haluavat lapselle järjestää kivoja hetkiä vielä ennen kuolemaa.

terv. 6 vuotiaan syöpätytön äiti
[/quote]

Tässä ketjussa oli kai kuitenkin kyse siitä mitä Kela korvaa? Meidän empatialla se ei onnistu ja kokemukseni mukaan myös Kelasta on empatia kaukana.

Vierailija
32/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ap kysynyt jo Kelasta korvaako ne vai ei?

Vierailija
33/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:36"]

Oletko sä ap kysynyt jo Kelasta korvaako ne vai ei?

[/quote]

Ei ole kysynyt. Enkä ymmärrä, miksi meille kommentoijille asiasta räyhää.

Enkä ymmärrä sitäkään, että lääkäri on muka antanut elinajaksi puoli vuotta ja silti hoidetaan niin rankasti, että immuniteetti infektioille menee. Joku tässä ei nyt tunnu stemmaavan.

Vierailija
34/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:31"]

[/quote]

[/quote]

Johan ap on moneen kertaan sen selittänyt. Lue itse.

[/quote]

Kyllä olen lukenut, mutta selitys ei tunnu uskottavalta. Ei uimahallia saa  niin puhtaaksi mikrobeista yhtä käyttökertaa varten (ainakaan realistisilla kustannuksilla), että vastustuskyvyttömällä syöpäpotilaalla olisi sinne asiaa. Eli jos ei kestä matkaa muiden ihmisten seurassa, ei kestä uimahalliakaan.

Vierailija
35/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan täysin ymmärrä mitä ap meiltä kysyy. Jos Kela on antanut kielteisen päätöksen, siihen saa varmaan kysymällä perustelut. Jos Kelasta ei ole vielä kysytty, kannattaa kysyä ennenkuin vauhkoilee täällä. Mua tosiaan kiinnostaa missä on annettu noin tarkka elinajan odote ja millaisia hoitoja vielä annetaan jos tosiaan on annettu noinkin tarkka tieto kuolemasta. Ainuttakaan kateellista kommenttia en havainnut, enemmänkin pohdintaa mikä voi olla syynä siihen ettei kyytiä makseta jos on annettu kielteinen päätös. t. Se jonka mies kuoli syöpään

Vierailija
36/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap. siis itselläsikin joku vakava sairaus, kun olet ollut sairauslomalla. Voimia.

Vierailija
37/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni (ei vanhus) annettiin vielä viimeisiä sytoja kolme kuukautta ennen kuolemaa. Mutta silloin ei todellakaan kerrottu, että kuolema on tulossa parin kuukauden kuluttua, koska sitä ei voinut kukaan tietää.

Ei oltaisi menty uimahalliin virkistymään. Kunto ei olisi sallinut ja lisäksi uimahallin ja vieraiden ihmisten pöpöt olisi tuntuneet turhalta riskiltä. 

Eikö teillä olisi jotain muuta kivaa tekemistä? Äläkä tee tästä liian isoa asiaa, ainakaan niin että lapsesi tietäisi harmitella jäävänsä uintireissusta paitsi byrokratian rattaiden vuoksi. Leiki mielessäsi, ettei tällaista mahdollisuutta edes tarjottu. 

Vierailija
38/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää että ap kysyy yhtä asiaa ja täällä aletaan asian vierestä vauhkoomaan ja vaatimaan selityksiä. Ehkä aplla on muutakin tekemistä kun selitellä teille tilannettaan. Kaipa ap tietää itse tilanteensa parhaiten ja osaa sen mukaan tehdä arvion voiko viedä lastaan uimaan vai ei.

Voimia sinne koko perheelle ja toivottavasti saisitte jostain avustusta että pääsette vielä mahdollisesti viimeiselle uimareissulle.

Vierailija
39/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi joku luonnonvesi olla lähempänä ja turvallisempi kuin uimahalli (eikä maksaisi mitään), kunhan ette mihinkään massojen suosimalle sorakuopalle mene.
Ilmeisesti ette ihan ruuhkasuomessa asu, jos uimahallille on 63 km.

Vierailija
40/106 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennusteesta sen verran että kun syöoä todettiin ja tiedettiin mikä se on lääkäri sanoi että yleensä elinaikaa on vuodesta kahteen vuoteen.. Nyt on mennyt yli vuosi.. Ei kaikkea varmaan tarvii ottaa niin kirjaimelkisesti...

tämä on erään säätiön järjestämä juttu ja sitä on järjestetty jo monta vuotta.. Ja ainakin minulle sanottiin että on turvallista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän