30v mies jota tapailen käyttää sanoja kuten "pyhä" ja "ehtoo"
Tiedän että on pieni asia mutta jotenkin hirveä turn off. Puhuu kuin isoisäni. :/
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti 30v, vai "30v"? Olen lukeanut palstalta, että tietynlaiset vaatteet ja asusteet voivat saada näisen hämääntymään miehen iästä. Esim. farkkuhaalari voi viedä vuosikymmeniä miehen iästä pois.
Ja bikinit kurvikkaalla kropalla sokaisee miehen ja näinikään tekee naisesta iättömän.
Vierailija kirjoitti:
"Isolle kirkolle" on kaupunkiin menemistä.
Tai maalikylille.
Mä sanon meneväni kaupunkiin, jos lähden keskustaan. Asun Helsingissä ja olen asunut pk-seudulla koko ikäni.
Meillä Porissa ihan normaaleja sanoja.
Ap hämmentyy varmaan vielä enemmän, jos mies ehdottaa kamariin menoa. 🤫🤣
Minusta olisi ihan kiva ja sympaattinen juttu 🙂 Puhun itsekin paljon murteella ja minulla on laaja sanavarasto, olisi kiva jos mieskin osaisi käyttää monipuolista kieltä.
Minäkin käytän.
t. hämäläissyntyinen N19
Vierailija kirjoitti:
Ap hämmentyy varmaan vielä enemmän, jos mies ehdottaa kamariin menoa. 🤫🤣
Vielä enemmän hämmennystä voi aiheuttaa, jos punkka tarkoittaa miehen mielestä pesusoikkoa.
Ehtoo eli ilta on õhtu eesti keeles.
Rupia emännäks vaan sille. Saat hyvän ukon. 😁
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti 30v, vai "30v"? Olen lukeanut palstalta, että tietynlaiset vaatteet ja asusteet voivat saada näisen hämääntymään miehen iästä. Esim. farkkuhaalari voi viedä vuosikymmeniä miehen iästä pois.
Minäkin tapailin hetken tuollaista miestä, jonka sanavarastoon kuului sanoja, joita yleensä hänen ikäisensä (eli juurikin kolmekymppiset) eivät käytä. Kyllä, se sai vähän epäilemään, onko niin nuori kuin on kertonut olevansa. Tykkäsin kyllä hänen puhetavastaan.
Jos se on turnoff niin sitten varmaan unohdat vaan ko. miehen ja siirryt seuraavaan, ei kai siinä sen kummempaa.
Itse en voi sietää englannin ja suomen sekaista sönkötystä, jota eteläsuomalaiset pellet viljelee. Hirveän kuuloista, kun ihan tavallisia suomenkielisiä sanoja korvataan finglishillä puheessa. En siis tapaile tällä tavalla puhuvia miehiä, helppoa.
Leavaa se pig.Tosi niinku disgusting ku joku spiikkaa that way. Niinku some old-timer. Ei ole worth sulle, sinä olet for sure classy lady ja saat betterimmän tsäänssin somewhere else.
Käytäthän itsekin sanoja. Melkein kaikki käyttävät.
Vanhahtava kieli on hyvin tervetullutta anglismien, tekstarikielen ja evvk-"kielen" tilalle ja pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Käytäthän itsekin sanoja. Melkein kaikki käyttävät.
Hah. Ap:n kannattaisi kyllä ottaa selvää, mitä "kuten" tarkoittaa, ja arvostella toisten kielenkäyttöä vasta sen jälkeen.
Jossain päin Suomea nuo sanat voivat olla erittäin yleisiä.
Mulla on 43-v, joka käyttää sanoja "uupuu" ja "tokkopa" ihan luontevasti. On kyllä loistomies, muutenkin.
Ite sanoit "turn off" SE se vasta typerää onkin!