Miksi et juo? Oletko raskaana?
Miksi raskaus otetaan aina esille, kun nuori nainen kieltäytyy alkoholista? Itse treenailen juuri nyt ja alkoholi kiellettyä treenin ajan niin koko ajan saan kuulla "olevani raskaana" jostain! Hienoa saada painoa alaspain kun toiset huutelee minun olevan raskaana!
Onko tämä yleinen vitsi vai olenko vain juntissa seurassa? Olemme kyllä miehen kanssa hedelmällisessä iässä molemmat, mutta silti ärsyttää. Ensimmäisillä kerroilla otin huumorilla, mutta sitten alkoi jo veetuttaa. Ehkä vatsani on vielä pömppö ja näytän neljännellä kuulla olevalta ym. en tiedä. Ensi kerralla murjasen, onko utelia itse/aikooko laihduttaa/vaihtaako piakkoin hiustyyliään tai jotain 'henkilökohtaista'. Kyseessä siis puolitutut jossain juhlissa ym.
Ärsyttää ja oli pakko kirjoittaa ylös niin helpottaa taas :)
PS. ystäväni on yrittänyt saada lasta pari vuotta, joten ehkä siksi ärsyttää vielä lisää tuollaisen henkilökohtaisten asioiden kysely jossain juhlissa.
Kommentit (27)
Ei vaan satu olemaan tarvetta juoda. Kaverit juovat vaikka joka viikko, "pikkulauantaina", perjantaina ja vielä lauantainakin. Vaikka olen ollut täysi-ikäinen vasta muutaman vuoden, niin ei vaan jotenkin ole mun juttu. Hyviä syitä juomattomuuteeni ovat että alkoholi on kallista täällä kotimaassa ja aiheuttaa huonon olon viimeistään seuraavana päivänä.
Todella monella on "ongelma" tämän kanssa. Mikset juo? Mikset voisi juoda? Ootko joku absolutisti? Ei en ole. Mulla on vaan niille rahoille parempaakin käyttöä. Ehkä ammatinvalinnassakin on osansa tähän. :)
T. ravintolatyöntekijä
Ysi jatkaa...multa on jotku tuntemattomat kyselly baarissa että kehtaako mulle mitään puhuakaan kun olen selvinpäin, etten vain naureskelisi kännisille. On myös syytetty siitä ettei seurassani voi rentoutua/olla oma itsensä koska olen selvinpäin.
No just, senhän takia baarissa käyn että voin nauraa ihmisille ja vielä muistutella heidän mokistaan. Ja mikä omatunto minä olen muille? Koskaan en muistuttele,paitsi kysyttäessä enkä silloinkaan ilkeile, tai varsinkaan naureskele, vittuile tai lällättele kavereille. Kaikki läheiset sen tietää ja voivat luottaa, vaikka mitä tulisi tilitettyä tai sekoiltua.
Onko suomalaisilla niin huono itsetunto että yksi selväpäinen baarissa/bileissä saa tunnelman laskemaan?
Joo kyllähän aina joku ihmettelijä löytyy ja sit alkaa myös se tuputus. Itse en ole mikään innokas ryyppääjä, joskus tykkäisin juoda ruuan kanssa olutta tai viiniä, mutta nykyään joudun niistäkin kieltäytymään kun pahentavat reuma kipuja todella paljon...
Mä itse en tykkää alkoholin mausta, juon vaikka mielummin limpparia. Mutta tuntuu että nykyaikana ei voi juhlia ilman alkoholia. Mun mielestä on coolimpaa olla juomatta ku juoda kännit.
En käytä alkoholia tai muitakaan päihteitä sillä en voi sietää että kukaan päättää minun puolesta mitä minä teen. Haluan itse päättää käyttäytymisestäni. Sitä ei minun puolesta tee kunigasalkoholi, hulikaanihuumeet eikä ihmisetkään.
On kummallista, miten jonkun ihmisen juomattomuus on ongelma muille, ei hänelle itselleen. Näin on käynyt minullekin sen jälkeen, kun lopetin sen äärimmäisen vähäisenkin viinin maistelun. Muuan työkaveri on esimerkiksi uhonnut lukemattomia kertoja, miten minut täytyy vielä joskus juottaa kunnon känniin. Olen sanonut hänelle, että turha haaveilla, ei onnistu.
Yleensä perustelen juomattomuuteni sillä, että en pidä alkoholin mausta (enkä muuten hajustakaan!) ja että en halua seuraavana aamuna kysellä, mitä tuli tehdyksi edellisenä iltana eli haluan olla itse oman elämäni herra. Jos totta puhutaan, niin juomattomuudelleni on paljon painavampikin syy. Olen nimittäin perinyt molempien vanhempien puolelta geeneissä persouden viinaan. Isäni käytti nuorena viinaa siihen malliin, että rappio oli ollut lähellä, mutta hän selvisi lopulta kuiville. Äidinäidin sisaruksista kai puolet kuoli ennenaikaisesti viinan aiheuttamiin sairauksiin aivan kuten heidän isänsä ja monet muutkin sukulaiset. Kun nämä tietää, ei ole kuin kaksi tietä: rappio ja täysraittius. Minä olen valinnut jälkimmäisen enkä kadu valintaani.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:58"]
Yleinen suomalainen tapa juomattomuutta pitää selitellä mutta kukaan ei kysy miksi juot/käytät alkoholia.
[/quote]
Miettikää nyt tilannetta!
[/quote]
"Me suomalaiset olemme maailman korkeimmin koulutettu kansa, jolle on täysin luontevaa kuolla ennenaikaisesti, työllistää puolet poliisivoimista ja tuomioistuimista, täyttää vankilat, hajottaa perheensä ja menettää työpaikkansa ja omaisuutensa viinan kanssa läträillessä.Toisaalta, olisiko sinuakaan pantu alkuun ilmanalkoholia?"