Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpentu ja pettymys

Vierailija
25.05.2015 |

Kävin katsomassa viikonloppuna koiranpentua,joka meidän oli tarkoitus ottaa.Kyseessä oli pitkään (vuosia) haaveiltu rotu ja lähdettiin katsomaan pentua pitkän ajomatkan päähän.Koirasta on puhuttu nyt jatkuvasti ja odotukset oli korkealla.Perillä pennut oli vielä söpömpiä kun osattiin arvatakaan.Siellä oli juuri sellainen yksilö joka olisi sopinut meille ja nyt olisi mulla ollut hyvä kohta hoitaa ja opettaa pentua.

Kotimatka meni kuitenkin allergiassa oireillen.Mikä hirveä pettymys!Miten ihmeessä pääsisin yli,kun en saa nyt tätä vuosia haaveilemaani kaveria itselleni....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otin koiran allergiasta huolimatta. Kuukauden pärskin ja niistin ja vinguin. Nyt koira ollut kolme vuotta ja siitepölyaikaan vuotaa vähän nenä jos koira kainalossa nukun.

Vierailija
2/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin piti vielä lisätä,että lapsia ei ole.Varmaan jotain hoivaviettiä kuitenkin halusin koiranpentuun jakaa.Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki allergialääkkeet

Vierailija
4/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:18"]Hanki allergialääkkeet
[/quote]

Tai siedätä kuten 2 tai sijoituksena yksityisellä.

Vierailija
5/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 oliko pahat oireet alkuun?Mulla oli paluumatkalla pahat oireet ja ns.ei kovin allergisoiva rotu edes kyseessä.A

Vierailija
6/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että allergia selvisi jo nyt, eikä sitten kun pentu olisi jo tullut sulle.

Vierailija
7/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi sopia kasvattajan kanssa, että jos ei tuo siedätys onnistuisi niin voisit viedä koirulin takaisin? Ei se vuotava nenä niin paha ole verrattuna siihen iloon mikä odottaisi jos siedätyt :)

Vierailija
8/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:19"]2 oliko pahat oireet alkuun?Mulla oli paluumatkalla pahat oireet ja ns.ei kovin allergisoiva rotu edes kyseessä.A
[/quote]

No astma eli hengenahdistus oli vähän ikävä :D Toki minulla oli nuorempana ollut koira jolloin olin jo allerginen mutta oireet pahenivat "koirattomana" joten uskoin sen johtuvan altistumisen puutteesta, oikeassa olin. Noista allergisoivista roduista en tiedä..Eri roduilta tai yksilöiltä löydetään vain eri allergeenejä. Kun yhteen koiraan siedättyy voi toisesta vielä tulla oireita.

Vierailija
9/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 en mä usko,koska tosi suosittu rotu kyseessä...AP. Niin ja ton pitäis vielä sopia useille allergisille.

Vierailija
10/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:19"]2 oliko pahat oireet alkuun?Mulla oli paluumatkalla pahat oireet ja ns.ei kovin allergisoiva rotu edes kyseessä.A
[/quote]

No astma eli hengenahdistus oli vähän ikävä :D Toki minulla oli nuorempana ollut koira jolloin olin jo allerginen mutta oireet pahenivat "koirattomana" joten uskoin sen johtuvan altistumisen puutteesta, oikeassa olin. Noista allergisoivista roduista en tiedä..Eri roduilta tai yksilöiltä löydetään vain eri allergeenejä. Kun yhteen koiraan siedättyy voi toisesta vielä tulla oireita.
[/quote]
2

Vierailija
11/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennuista lähtee enemmän allergeeneja kuin aikuisista. Onko ap saanut aiemmin koirista oireita vai oliko tämä ensimmäinen kerta?

Vierailija
12/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se mun 15 minuutin altistus johti 6 tunnin kohtaukseen ja kahdella lääkkeellä vasta ohi...enhän voi nyt vaan sit uskalla ottaa pentua edes siedätysmielessä.Voi ei!AP.

Vierailija
13/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 joo,tiedossa tuo.Olen saanut joistain koirista allergiaa,en kaikista kuitenkaan.

Vierailija
14/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:27"]Siis se mun 15 minuutin altistus johti 6 tunnin kohtaukseen ja kahdella lääkkeellä vasta ohi...enhän voi nyt vaan sit uskalla ottaa pentua edes siedätysmielessä.Voi ei!AP.
[/quote]

Käy siedätyshoidoissa yksityisellä!

Vierailija
15/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tori.fi ilmoitus, että "myydään koiranpentu, koska se aiheuttaa allergisia oireita".

Johan siellä oli jo ilmoitus, että "myydään 10 vko ikäinen koiranpentu joka ei tule toimeen lasten kanssa vaan puree niitä". Rima on jo siis asetettu varsin alas.

Vierailija
16/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 onko kokemusta,mikä oli hinta?Kauanko kestää siedättyä?AP.

Vierailija
17/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tutustumassa näihin. http://www.australianlabradoodleyhdistys.fi/.

Vierailija
18/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu? Mulla ollut kaikista koiristani alkuun lieviä oireita, helpottaneet parissa vkossa tai parissa kuukaudessa. Vaikka kotona koirat, saan monista vieraista koirista oireita.

Vierailija
19/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 tuota mä ajattelinkin yrittää vielä :)

Vierailija
20/22 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraa voi ottaa testiksi, jos oireita jo on. Allergia voi lieventyä mutta myös pahentua. Ei lapsiakaan tehdä sillä periaatteella, että ne voi sitten antaa uuteen kotiin jos ei voikaan pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän