Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajat hoi!

Vierailija
23.01.2022 |

Kumpi on tärkeämpää:

Palkkasi nousee

vai

Palkkasi pysyy samana, mutta työkuormasi ja työaikasi vähenisi
(extra raha menisi siis lisähoitajien palkkaamiseen eikä palkankorotuksiin)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuspaikkoja lisättävä jos aukiolevia vakansseja on runsaasti edelleenkin tarjolla. Mielestäni tämä tilanne on ollut jo ainakin kymmenen vuotta... Mikä on ollut pullonkaula?

Ei, vaan on puututtava siihen miksi hoitajat lähtee muihin töihin. Suomessa on koulutettuja hoitajia paljon aivan muissa töissä. Syy on se, että sen palkan saa helpommin muualta.

Tällä hetkellä hoitajia eläköityy ennätysvauhtia. Uusia hoitajia valmistuu, mutta parin vuoden aikana moni hakeutuu muihin opintoihin ja töihin.

Minun poislähtöni ehkäisemiseksi ei ole ainakaan tehty yhtään mitään. Samasta työpaikasta on lähtenyt samasta syystä muitakin ja on tekijöistä jatkuvasti pula. Silti ei kiinnosta vaan kaikki lisäkoulutus jaetaan samoille henkilöille joilla on jo mielekkäämpi työnkuva ennestään. En minä lisärahaa ole ollut vailla vaan työnkuvan laajentamista ja ammattitaitoni kasvattamista mutta siitä ei olla kiinnostuneita.

Vierailija
22/27 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajan väheneminen ja palkan nousu on minusta sama asia, koska silloin samasta työstä saa enemmän palkkaa ja edelleen voi päättää kuinka paljon töitä tekee, kuten nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkuormaa on nykyisin kyllä muillakin aloilla. Poissiirtyminen ei välttämättä ole kannattava siirto.

En tiedä yhtään muuta työtä, jossa työkuormassa on kiireen lisäksi fyysinen, psyykkinen jopa henkinen kuorma.

Vierailija
24/27 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on yksi ja sama asia! Nykyisellä palkalla ei saada lisää hoitajia. Miten te ette vaan tajua!!! Pitää siis nostaa palkkoja JOTTA saadaan lisää hoitajia. Ei ole valinta kysymys tämä!

Höpöhöpö kyllä saadaan kun perustetaan enemmän VAKITUISIA vakansseja. Esimiehet eivät edes yritä rekrytä kun tietävät, että hoitsut kyllä joustavat. Se on valetta, ettei hakijoita muka ole.

Hakijoita ei oikeasti ole.

Vierailija
25/27 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on yksi ja sama asia! Nykyisellä palkalla ei saada lisää hoitajia. Miten te ette vaan tajua!!! Pitää siis nostaa palkkoja JOTTA saadaan lisää hoitajia. Ei ole valinta kysymys tämä!

Höpöhöpö kyllä saadaan kun perustetaan enemmän VAKITUISIA vakansseja. Esimiehet eivät edes yritä rekrytä kun tietävät, että hoitsut kyllä joustavat. Se on valetta, ettei hakijoita muka ole.

Et ilmeisesti ole ainakaan pk-seudulla erikoissairaanhoidossa? Täällä ON niitä vakansseja tarjolla, mutta ei kelvollisia hakijoita!

Vierailija
26/27 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitajana olen niin lopeen kyllästynyt meidän aivan älyttömän surkeisiin ammattiliittoihin, joissa asialla ei tehdä mitään. Muistaako kukaan sitä, kun hoitajat ja muut asiasta kiinnostuneet allekirjoittivat adressin EDUSKUNTAAN hoitajien palkoista? Ei tainnut allekirjoittajat hoksata, että eduskunta ei ole palkoista päättävä eikä voi tehdä asialle yhtään mitään.

Siksi kysynkin, miksi kukaan ei ikinä osoita sormella työmarkkinaosapuolia, jotka sopivat palkoista? Kuntatyönantajat ja sairaanhoitopiirien johtajat pääset kuin koirat veräjästä, kun ihmiset kuvittelee, että hallitus tai eduskunta palkat määrä :D

Itse olen töissä Etelä-Savossa hoitajana yhdessä lääkärien kanssa ja ollaan palkoista usein keskusteltu. Jotenkin kumma juttu, kun hoitajille 50 euron palkankorotus on liikaa ja ei oo varaa ja samalla lääkärikollegoiden peruspalkka on noin 7000 euroa ja iltalisät esimerkiksi 60-90 euroa tunnilta.

Joku tässä mättää...

Vierailija
27/27 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaus ehdottomasti. Jos palkka olisi hyvä, niin hakijoita opintoihin olisi enemmän ja samoin vapaisiin työpaikkoihin.