Mies alkanut temppuilla ehkäisyn kanssa.
Eli meillä yhteisestä sopimuksesta miehen kanssa käytössä ehkäisynä kondomit, mutta äsken taas kun rakasteltiin, niin miespä oli jossain vaiheessa ottanut kumin pois ja huomasin vasta siinävaiheessa, kun oli jo lauennut sisääni ja kiertoni pahimmoillaan puolivälissä. Onpa tuo yrittänyt kevään kuluessa aikaisemminkin samaa, mutta niillä kerroilla olen aina huomannut ajoissa. Toinen lapsi ja raskaus ei nyt vaan millään sopisi tähän elämäntilanteeseen, vaan niinkuin on miehen kanssa yhdessä suuniteltu, myöhemmin kyllä. Siksi en viitsis alkaa harkita mitään hormonaalista ehkäisyä itselleni.
Kommentit (105)
Usko pois, harkitsin eroakin. Minulle ei raskaus ja vauva ole ehdoton ei, mun opinnot joustaa kyllä. Ja mulla on sterilisaatiolähete, sinne on vuoden jonot.
Kyllä on aborttilaki liian löysä jos parisuhteeseen suunniteltua aikaisemmin tulevan lapsen elämän saa lopettaa.... Ihan oksettaa nämä heti aborttiin juoksevat.
Ap: Miksi et hankkinut jälkiehkäisyä? Täälläkin sitä ehdotettiin, joten varmasti tiesit tästä vaihtoehdosta. Asia oli siis täysin sinun omissa käsissäsi, mutta et viitsinyt tehdä mitään. Onnea vain matkaan, ansaitsette miehesi kanssa toisenne.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:22"]
Kyllä on aborttilaki liian löysä jos parisuhteeseen suunniteltua aikaisemmin tulevan lapsen elämän saa lopettaa.... Ihan oksettaa nämä heti aborttiin juoksevat.
[/quote]
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Mitä näiden tällä palstalla "aborttia ja eroa heti miehestäsi" ehdottavien naisten päässä oikein liikkuu? Ilmeisesti pelkkää tyhjää.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:24"]
Ap: Miksi et hankkinut jälkiehkäisyä? Täälläkin sitä ehdotettiin, joten varmasti tiesit tästä vaihtoehdosta. Asia oli siis täysin sinun omissa käsissäsi, mutta et viitsinyt tehdä mitään. Onnea vain matkaan, ansaitsette miehesi kanssa toisenne.
[/quote]
Entä jos jälkiehkäisy ei käynyt jostain syystä? Hormonejahan siinäkin on. Ja ei saisi ottaa montaa jälkiehkäisyä vuoden sisällä, menee koko elimistö sekaisin. Miehen vikahan tämä koko tilanne on.
Ja ihmettelijöille, minulle on tehty sama temppu, en onneksi tullut raskaaksi tai saanut mitään tauteja ja otin jälkiehkäisyn heti seuraavana päivänä. Mies veti kondomin pois kun vaihdoimme asentoa, niin en siksi nähnyt tai huomannut. En tapaillut tuota miestä enää kyseisen tempun jälkeen.
Jospa kuukautiset olisivat myöhässä stressin takia. Mutta voithan miehen kanssa sopia että hän jää vanhempainvapaalle ja sinä menet töihin! Sehän olisi win-win; mies saa haluamansa lapsen ja sinä pääset jatkamaan töitäsi.
Tai sitten keskeytät raskauden ja hankit esim. naisten kondomeja tms. joilla huolehdit jatkossa ehkäisystä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:49"]
[/quote]
Entä jos jälkiehkäisy ei käynyt jostain syystä? Hormonejahan siinäkin on. Ja ei saisi ottaa montaa jälkiehkäisyä vuoden sisällä, menee koko elimistö sekaisin. Miehen vikahan tämä koko tilanne on.
Ja ihmettelijöille, minulle on tehty sama temppu, en onneksi tullut raskaaksi tai saanut mitään tauteja ja otin jälkiehkäisyn heti seuraavana päivänä. Mies veti kondomin pois kun vaihdoimme asentoa, niin en siksi nähnyt tai huomannut. En tapaillut tuota miestä enää kyseisen tempun jälkeen.
[/quote]
Joo , mäkin tiedän kokemuksesta, että ei sitä nainen huomaa jos mies ottaa salaa kortsun pois ja jatkaa ilman. Omalla miehellä ollut joskus samoja taipumuksia ja se jos mikä vei kaiken nautinnon taas itseltä. Piti olla koko ajan varuillaan, että varmasti on kumi paikoillaan ja nauti siinä nyt sitte mitään. Nyt on kierukka ja ei huoleta.
Jos tulee lapsi niin sitten tulee, itsehän sä olet seksiin suostunut ja ottanut sen riskin. Kyllähän naisetkin aina välillä "unohtelee" e-pillereitä ja sitten ollaan paksuna.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:01"]
Toivottavasti mies jättää ja saa esikoisen huoltajuuden jos teet abortin. Olethan silloin osoittanut että ura on sinulle tärkeämpi kuin lapset.
[/quote]Älkääs nyt taas ilkeilkö! Eihän aloittaja ole missään kohti sanonut edes harkitsevansa aborttia, eikä myöskään uhannut asettaa uraansa lasten edelle. Lähinnä hän vain suri tuolla omien suunitelmiensa kariutumista, jos olisi raskaana, mihin nuo merkit kyllä vahvasti viittaavat. Etenkin tuo valkovuoto, sillä ennen menkkoja ei normaalisti yleensäkään ole valkovuotoa, vaan on se muutaman päivän "kuiva kausi". No odotellaan mitä testi näyttää. Tulethan kertomaan tuloksen sitte myös meille?
Voihan ap tehdä lapsen ja mies jää hoitamaan kotia vuodeksi, silloin ei lapset mene uran edelle. Vai eikö tämä koskekaan kuin vain naisia?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Joo , mäkin tiedän kokemuksesta, että ei sitä nainen huomaa jos mies ottaa salaa kortsun pois ja jatkaa ilman. Omalla miehellä ollut joskus samoja taipumuksia ja se jos mikä vei kaiken nautinnon taas itseltä. Piti olla koko ajan varuillaan, että varmasti on kumi paikoillaan ja nauti siinä nyt sitte mitään. Nyt on kierukka ja ei huoleta.
[/quote]
Miten voit seurustella ihmisen kanssa, johon ei voi edes luottaa?
Vaikka ei tuo miehen temppu hyväksyttävä ole, niin herranjumala hankkikaa vakituisessa parisuhteessa jokin muu ehkäisy kuin kondomi. Näin miehenä voin sanoa että se lateksi vie aika tehokkaasti nautinnon.
[/quote]
[/quote]Jatkakaa nyt tämän saman sonnan jauhamista vaikka maailman tappiin, ihan sama. Jälkiehkäisy olisi ihan taatusti sopinut ap:ole, mutta jos hän ei viitsi käydä sitä hakemassa niin turha valittaa. Hohhoijaa teidän mammojen kanssa taas. N39
Kyllä minulla on runsasta valkovuotoa pari päivää ennen menkkoja.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:17"]Vaikka ei tuo miehen temppu hyväksyttävä ole, niin herranjumala hankkikaa vakituisessa parisuhteessa jokin muu ehkäisy kuin kondomi. Näin miehenä voin sanoa että se lateksi vie aika tehokkaasti nautinnon.
[/quote]
Näin naisena voin sanoa, että ne hormonit pilaa aika helvetin paljon enemmän kuin pelkän nautinnon. Mm. kaiken.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:17"]Vaikka ei tuo miehen temppu hyväksyttävä ole, niin herranjumala hankkikaa vakituisessa parisuhteessa jokin muu ehkäisy kuin kondomi. Näin miehenä voin sanoa että se lateksi vie aika tehokkaasti nautinnon.
[/quote]
Näin naisena voin sanoa, että ne hormonit pilaa aika helvetin paljon enemmän kuin pelkän nautinnon. Mm. kaiken.
[/quote]
Eikä ole todellakaan terveellistä sotkea hormonitoimintaa vähän väliä, esim. kierukalla lkestää yli puoli vuotta ennen kuin pahimmat vuodot ja muut oireet helpottavat. Poistamisen jälkeen toiset saman verran pahimmillaan. Sellaista ei siis todellakaan kannata laittaa vain vuodeksi tai vähän yli.
Söin e-pillereitä kuukauden, miehen toiveesta. Sitä ennen oli käytetty kondomia, minun toiveesta. Tuon kuukauden aikana verenpaineeni nousi vaarallisen korkealle, minulla oli joka päivä kova päänsärky, särkylääkkeitä kului. Lääkärin kehoituksesta lopetin e-pillerit samantein kun korkea verenpaine todettiin, olisi voinut olla hengenvaarallista syödä pidempään. Ja olin siis nuori ja hoikka 18-v tuolloin, en tupakoinut. Olen myös kokeillut minipillereitä, tuolloin kesti 3 kk putkeen menkat. Hormonit ei vaan sovi minulle. Kaikkien miesteni kanssa on noiden jälkeen käytetty kondomia eikä kellään ole ollut mitään valittamista.
Minkätakia sä oletat että miehen täytyy huolehtia ehkäisystä PELKÄSTÄÄN. Olehyvä ja mene käymään gynellä juttelemassa sinulle vaihtoehtoinen ehkäisymenetelmä. Ymmärrän hyvin miestäsi. Olette ilmeisesti jo olleet pitkään yhdessä ja ei ole pelkoa mistään taudeista. Kondomi on siis vaan ehkäisyn takia. Kyllä hänkin varmaan haluaa nauttia seksistä ilman kondomia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:31"]Minkätakia sä oletat että miehen täytyy huolehtia ehkäisystä PELKÄSTÄÄN. Olehyvä ja mene käymään gynellä juttelemassa sinulle vaihtoehtoinen ehkäisymenetelmä. Ymmärrän hyvin miestäsi. Olette ilmeisesti jo olleet pitkään yhdessä ja ei ole pelkoa mistään taudeista. Kondomi on siis vaan ehkäisyn takia. Kyllä hänkin varmaan haluaa nauttia seksistä ilman kondomia.
[/quote]
Lue vaikka yltä hormoniehkäisyn haitoista tai jostain muualta. Eivär hormonit ole mitään harmttomia, vaan ne aiheuttavat kaikenlaisia haittoja ihmisestä riippuen.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:51"]
Käteenveto on suositeltavaa kaikille. Lisäksi naisen kannattaa huolehtia ehkäisystä ellei halua raskaaksi.
[/quote]
Miksi ihmeessä? Monesta naisestahan lapset ovat ihania. Miehelle ehkä vähän kurja, että jää jumiin sen lyösäpillun kanssa tai vaihtoehtoisesti joutuu maksamaan elareita seuraavat parikymmentä vuotta.
Se osapuoli, jolle ei kelpaa haittavaikutukseton kondomi, asentakoon itselleen sen ruosteisen naulan sukupuolielimistöön tai leikatkoon lisääntymiseen tarvittavat osat pois. Turha yhtään marmattaa, että toisen on tuhottava elimistönsä ja hormonitoimintansa puolison nautinnon vuoksi.