Rikkaimmat helsinkiläiset asuvat Itä-Helsingissä
Te, jotka kuvittelette, että Kulosaaresta eteenpäin itään on köyhien aluetta, olette pahasti väärässä. Jos tarkastellaan Suomen kahtakymmentä suurituloisimpien postinumeroaluetta, niin kuusi niistä sijaitsee Helsingissä. Näistä kuudesta alueesta neljä sijaitsee Kulosaaresta itään eli Itä-Helsingissä. Ihan vain tiedoksi niille junteille, jotka luulevat asuvansa "paremmalla" alueella.
Kommentit (63)
Itä-Helsinki ei ole yhtä kun Itis ja Kontula. Olen asunut Itä-Helsingissä koko ikäni, kolmessa eri paikassa. Kaikki olleet rauhallisia, keskiluokkaisia omakotialueita, meri ja luonto vieressä. Ei tulisi mieleenkään muuttaa pois, yksi Tallinnanaukio ei pilaa yhtä neljäsosaa Helsingistä.
Ja ne huumeet. Kahdesti on tarjottu, Kaivarissa ja Eirassa...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:16"]Taksikuskin näkemys Helsingin perseenrei'istä perustuen asiakkaiden ulkoiseen olemukseen, kuten hajuun, käyttäytymiseen ja maksykykyyn:
kannelmäki, malminkartano, pohjois-haaga, itäkeskus, kontula, vuosaaren vanha puoli, mellunmäki-/kylä, malmi, tapulikaupunki, jakomäki, pukinmäki, myllypuro, maunula, kurkimäki, pikkis osittain, pihlajamäki.
Näihin Helsingin heikompi aines on sijoitettu.
[/quote]
pihlajisto, yliskylä, meri-rastila, roihuvuori, kallio, sörkka, länsi-pasila?
Kannelmäen uuden ns länsipuolen sekoilijat ovat silmämääräisesti arvioiden valkoihoisia. Pääosin suomea puhuvia olutta terassien ulkopuolella juovia. Kauppojen edustat ja portaikot täyttäviä 30+ laumoja, jotka pelottavat ja ovat ahdistustakin aiheuttavia.
Kyllä maahanmuuttajia (=näkyvää vähemmistöä
) on, mutta he eivät lössiydy päihtyneenä huutelemaan ja metelöimään
.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:16"]
Taksikuskin näkemys Helsingin perseenrei'istä perustuen asiakkaiden ulkoiseen olemukseen, kuten hajuun, käyttäytymiseen ja maksykykyyn:
kannelmäki, malminkartano, pohjois-haaga, itäkeskus, kontula, vuosaaren vanha puoli, mellunmäki-/kylä, malmi, tapulikaupunki, jakomäki, pukinmäki, myllypuro, maunula, kurkimäki, pikkis osittain, pihlajamäki.
Näihin Helsingin heikompi aines on sijoitettu.
[/quote]
Malminkartanossa suurin levottomuustekijä näyttää tulevan opiskelija-asunnoista mikä on oikeasti todella outoa ja ärsyttävintä ovat tagit. Muuten todella rauhallinen alue.
Tilastollinen fakta että myös 7/10 Helsingin köyhimmästä osa-alueesta sijoittuu juuri Itä-Helsinkiin. Lisäksi tilastot kertovat myös karua totuutta työttömyysasteesta, joka on Helsingin korkein Idässä. Mt-ongelmat, päihde- ja huumeongelmat taas osuvat vahvasti Myllypuroon, Kontulaan ja Vesalaan. Myllypurossa kuolleisuus on Helsingin korkeinta ja köyhyys ylittänyt jo jopa Kontulan rajapyykin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 07:59"]Kannelmäen uuden ns länsipuolen sekoilijat ovat silmämääräisesti arvioiden valkoihoisia. Pääosin suomea puhuvia olutta terassien ulkopuolella juovia. Kauppojen edustat ja portaikot täyttäviä 30+ laumoja, jotka pelottavat ja ovat ahdistustakin aiheuttavia.
Kyllä maahanmuuttajia (=näkyvää vähemmistöä
) on, mutta he eivät lössiydy päihtyneenä huutelemaan ja metelöimään
.
[/quote]
Tämä kannattaa aina muistaa, kun lähiöitä haukutaan. Hommalaiset valehtelevat ongelmien johtuvan maahanmuuttajista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:00"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="24.05.2015 klo 22:51"]
Ne muutama omakotitaloalue ei pelasta sitä että kokonaisuutena Itä-Helsinki on Suomen ongelmaisin alue. Esimerkiksi missään muualla kuin Itä-Helsingissä minulle eivät tule jatkuvasti sekaisin olevat ihmiset juttelemaan ja tarjoamaan huumeita.
[/quote]
No suahan on lykästänyt. Taidat olla aika rähjäisen näköinen? Tai pälyillä ympärillesi? Mulle ei olla KOSKAAN tultu tarjoamaan Itä-Helsingissä mitään vaikka liikunkin siellä viikoittain. Suomessa on muuten paljon ikävempiä alueita kuin Itä-Helsinki. Mistähän olet "faktasi" löytänyt...
[/quote]
Jep. Ite asun lähiössä eikä ole ikinä tultu tarjoamaan huumeita. Ei huumekauppa oo sellasta, et tuntemattomia lähestytään, kyl niil on asiakkait omasta takaa. Eli keksitty juttu toi.
Miks pitäis olla rikasta ja hienoa aluetta, köyhätkin tarvii omat alueensa,pysykööt rikkaat omilla hienostoalueillaan ja Itä-Helsinki saa mun puolesta olla slummia, mitä sitte?
Joo, perseestä ja paskaa on Itä-Helsingissä, se on käynyt selväksi jo lukemattomissa ketjuissa tälläkin palstalla. Mitään muuta paikkaa Suomessa ei niin paljon haukuta, etenkin KOKO aluetta, sama kuin sanoisi että Satakunta on Suomen persereikä, tai KAIKKI maahanmuuttajat on kamalia (paitsi hups niinhän täällä sanotaan). Ja kyllä, provosoiduin tästä ehkä miljoonannesta samanlaisesta keskustelusta, mutta nyt ei enää jaksa. Itäisessä Helsingissä asuu myös aivan tavallisia lapsiperheitä, korkeastikoulutettuja jne. hyvin toimeentulevia ihmisiä. Itse asun itäisellä puolella Helsinkiä siksi että kaikkialla muualla Helsingissä asuminen on mielipuolisen kallista, siis aivan järjetöntä laittaa seiniin sellaista määrää rahaa jota muualla joutuu laittamaan. Ja muuhun Suomeen verrattuna itäisenkin Helsingin neliöhinnat ovat suuria. Eikä ole kyse siitä ettei olisi varaa asua muualla, on kyllä mutta miksi kukaan käyttäisi järjettömiä summia asuakseen ahtaasti? Esim. helsinkiläiset tontit ovat ihan vitsejä kautta linjan ja silti niistä pitää maksaa satoja tuhansia. Mutta Itä-Helsingissä asutaan edes vähän väljemmin, on lasten iso leikkipiha ja tilava asunto jne. Ja hui on vähän maahanmuuttajiakin kääk. Suomalaiset puliukot ärsyttää eniten omalla asuntoalueellani mutta ei niin paljon kuin se, että saa tuntea olevansa niin helvetin huono koska asuu IDÄSSÄ.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="24.05.2015 klo 22:51"]
Ne muutama omakotitaloalue ei pelasta sitä että kokonaisuutena Itä-Helsinki on Suomen ongelmaisin alue. Esimerkiksi missään muualla kuin Itä-Helsingissä minulle eivät tule jatkuvasti sekaisin olevat ihmiset juttelemaan ja tarjoamaan huumeita.
[/quote]
Minä olen asunut Itä-Helsingissä (peräti Itäkeskuksessa) 20 vuotta, eikä koskaan kukaan ole tarjonnut huumeita. Miksi olisi, kun suurin osa naapureista on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä tai eläkeläisiä.
Huumeita minulle on kyllä tarjottu. Kahdesti. Molemmat tarjoukset tehtiin parin minuutin aikana Lissabonin keskustassa rautatieasemalla, kun olin työmatkalla.
Vähän ot mut oon korsolainen ja järkytyin Kontulan ostarista todella pahasti.
Ap on käsittänyt rikastamis termin liian konkreettisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:10"]Vähän ot mut oon korsolainen ja järkytyin Kontulan ostarista todella pahasti.
[/quote] Se pahan olon tunne oli käsin kosketeltavissa :P
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:12"]
Joo, perseestä ja paskaa on Itä-Helsingissä, se on käynyt selväksi jo lukemattomissa ketjuissa tälläkin palstalla. Mitään muuta paikkaa Suomessa ei niin paljon haukuta, etenkin KOKO aluetta, sama kuin sanoisi että Satakunta on Suomen persereikä, tai KAIKKI maahanmuuttajat on kamalia (paitsi hups niinhän täällä sanotaan). Ja kyllä, provosoiduin tästä ehkä miljoonannesta samanlaisesta keskustelusta, mutta nyt ei enää jaksa. Itäisessä Helsingissä asuu myös aivan tavallisia lapsiperheitä, korkeastikoulutettuja jne. hyvin toimeentulevia ihmisiä. Itse asun itäisellä puolella Helsinkiä siksi että kaikkialla muualla Helsingissä asuminen on mielipuolisen kallista, siis aivan järjetöntä laittaa seiniin sellaista määrää rahaa jota muualla joutuu laittamaan. Ja muuhun Suomeen verrattuna itäisenkin Helsingin neliöhinnat ovat suuria. Eikä ole kyse siitä ettei olisi varaa asua muualla, on kyllä mutta miksi kukaan käyttäisi järjettömiä summia asuakseen ahtaasti? Esim. helsinkiläiset tontit ovat ihan vitsejä kautta linjan ja silti niistä pitää maksaa satoja tuhansia. Mutta Itä-Helsingissä asutaan edes vähän väljemmin, on lasten iso leikkipiha ja tilava asunto jne. Ja hui on vähän maahanmuuttajiakin kääk. Suomalaiset puliukot ärsyttää eniten omalla asuntoalueellani mutta ei niin paljon kuin se, että saa tuntea olevansa niin helvetin huono koska asuu IDÄSSÄ.
[/quote]
Asiallisesti sanottu. Minulla ei ole maahanmuuttajista juuri lainkaan huonoja kokemuksia. Joku Lähi-idän asukki uhkaili joskus, mutta siinä se suurinpiirtein onkin. Kerjäläiset ärsyttävät, mutta taitavat olla enimmäkseen vaarattomia.
Paljon enemmän harmia on ihan kotoperäisistä narkkaripultsareista. Siitä sakista löytyy kaikenlaisia notkujia, jotka örveltävät pitkin kaupunkia, notkuvat kavereineen juopottelemassa melkein jokaisessa paikassa, jossa tavallinen ihminen voisi haluta istahtaa ja elävät kaiken huipuksi muiden varoilla, koska tuskinpa keskellä päivää horjuvista tyypeistä on työntekoon.
Vaikea se on keskelle Krunikkaa pistää se hulppea omakotitalo ja perunamaa pystyyn.
Kyllä ne rikkaimmat helsinkiläiset asuu kuitenkin Kaskisaaressa ja Kuusisaaressa. Jos siis suhteutetaan tulot ja paikan asukasluku. Myös kantakaupungissa asuu useita hyvin rikkaita.
Itäisessä Helsingissä Kulosaari ja Laajasalon merenranta lukaalit nostaa idän arvoa.
Kun kiertää Helsinkiä mereltä käsin niin huomaa hyvin missä ne rikkaat budjaa.
Olen asunut koko ikäni Itä-Helsingissä ja kyllä, olen todella varakas.
Itä-Helsingistä löytyy sekä siistimpää omakotialuetta että aivan järkyttäviä lähiöitä. Myös hienoja rantakämppiä on.