Osaatko tehdä itse pestokastikkeen vai ostatko valmiina?
Kommentit (14)
Osaan tietenkin, eihän siinä paljoa tekemistä ole. Ostan silti myös valmiina.
Kannattaa ostaa mieluummin valmiina.
Basilika, pinjansiemeniä, öljyä ja ripaus suolaa. Ei vaikeeta.
Osaan tehdä, mutta ostan yleensä valmiina.
En pidä basilikasta, joten testasin, minkälaista pestoa tulee muista vihreistä kasveista. Porkkanannaattipesto on jees, ehkä vielä parempaa on sellainen sekavihannespesto, jossa on vähän kaikkea: krassinlehtiä, viinisuolaheinää, porkkanan naatteja, mangoldia, oliiviyrttiä... Jossain vaiheessa unohdin laittaa parmesaanin, ja totesin, että bueno silleenkin, kunhan vain koostumus on muutoin oikea.
Teen itse. Ei sitä kaupan shaibaa pysty syömään.
Eivät nuo kaksi ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita. Osaan tehdä itse pestoa, ja joskus teenkin, mutta ostan myös valmiina. Maistuvat aika erilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Basilika, pinjansiemeniä, öljyä ja ripaus suolaa. Ei vaikeeta.
Kyllä parmesaanijuustoa kuuluu laittaa joukkoon ja jos pitää valkosipulista, myös sitä.
Vaikeaa ei silti ole ja jos itse tekee säilyy hyvin.
Konehan sen tekee, mutta enimmäkseen teen vain kesällä ja syksyllä kun saa omat basilikat tuoreena kasvihuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
En pidä basilikasta, joten testasin, minkälaista pestoa tulee muista vihreistä kasveista. Porkkanannaattipesto on jees, ehkä vielä parempaa on sellainen sekavihannespesto, jossa on vähän kaikkea: krassinlehtiä, viinisuolaheinää, porkkanan naatteja, mangoldia, oliiviyrttiä... Jossain vaiheessa unohdin laittaa parmesaanin, ja totesin, että bueno silleenkin, kunhan vain koostumus on muutoin oikea.
Rucolapesto on myös hyvää.
Teen itse. Ero on kuin yöllä ja päivällä kaupan valmispestoon verrattuna, se on minusta kuin aivan eri tuote. Musta ne kaupan pestot ovat pahanmakuisia. 🤢 Jos kaupasta saisikin itse tehdyn veroista, ostaisin mielelläni, mutta kun ei saa... teen kerralla ison satsin ja laitan osan pakastimeen.
Teen itse nokkospestoa ja kaupasta ostan Lidlin tuorepestoa.
Teen itse. Tulee paljon parempaa.
M55