Ihan naurettavaa muuttaa pois kotoa 19-20-vuotiaana
Vanhempien huoltovelvollisuuden pitäisi jatkua 22-vuotiaaksi saakka. Miksi pitää yrittää itsenäistyä aivan liian nuorena?
Kommentit (9)
Niin on. Minä olen 25 vuotias nainen ja asun vielä vanhempien luona. Kellään ei ole mitään sitä vastaan. Opiskelupaikka sijaitsee lyhyen matkan päästä kotoa, miksi siis muuttaisin omilleni kun tämä homma toimii hyvin näinkin?
Muutin pois 17 vuotiaana. Ei ollut yhtään liian aikaisin. Ainoa mitä en osannut silloin oli sulakkeen vaihto.
Tässä taloustilanteessa on hyvä asuakin vanhempien luona kun vuokrat ovat varsinkin pääkaupunkiseudulla ihan naurettavat.
19-vuotiaana muutin kotoa pois opiskelemaan, ja kun seuraavana kesänä en saanut kesätyöpaikkaa muuta kuin kotipaikkakunnalta, niin asuin sen kesän kotona. Kyllä oli tuskaa!
Miten pitäisikään osata tehdä "yhtään mitään oikein" heti aluksi? Vastahan sitä omaa arkea opetellaan rakentamaan. Ihan kuin se ikä toisi itsestään varmuuden siihen elämään.
Eläkää te "oikeesti aikuiset" omaa elämäänne ja antakaa nuorten elää omaansa :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:35"]
Olen samaa mieltä. Halutaan leikkiä kotia jo heti kun täysi-ikäisyys koittaa. Sitten ei osata tehdä yhtään mitään oikein.
Ihmeellistä meininkiä täällä Suomessa. Jotenkin häpeällistä että on hyvät välit vanhempien kanssa? Ihan naurettavaa. Vanhemmatkin hylkää lapsensa ja heittää ne pois kotoa heti kun lapsi täyttää 18. Sairasta.
Perhe on tärkein.
[/quote]Miksi alapeukut? Vihaatteko te alapeukattajat rakkaita vanhempianne?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:37"]
Niin on. Minä olen 25 vuotias nainen ja asun vielä vanhempien luona. Kellään ei ole mitään sitä vastaan. Opiskelupaikka sijaitsee lyhyen matkan päästä kotoa, miksi siis muuttaisin omilleni kun tämä homma toimii hyvin näinkin?
[/quote]Paljonko maksat asumisestasi ja syömisistäsi vanhemmillesi? Osallistutko kotitöihin / pihatöihin?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:38"]
19-vuotiaana muutin kotoa pois opiskelemaan, ja kun seuraavana kesänä en saanut kesätyöpaikkaa muuta kuin kotipaikkakunnalta, niin asuin sen kesän kotona. Kyllä oli tuskaa!
[/quote]Miksi? Ettekö kykene selvittämään välejänne ja asumaan sovussa?
Olen samaa mieltä. Halutaan leikkiä kotia jo heti kun täysi-ikäisyys koittaa. Sitten ei osata tehdä yhtään mitään oikein.
Ihmeellistä meininkiä täällä Suomessa. Jotenkin häpeällistä että on hyvät välit vanhempien kanssa? Ihan naurettavaa. Vanhemmatkin hylkää lapsensa ja heittää ne pois kotoa heti kun lapsi täyttää 18. Sairasta.
Perhe on tärkein.