Graavilohen saa edullisesti kun tekee itse
Kokonainen lohifilee, johon hierotaan karkeata merisuolaa ja kokonaisia valkopippureita ja päiväksi jääkaappiin maustumaan. Sitten ruisleivän paras kaveri on valmis. Päälle voi laittaa tuoretta tilliä, jos maistuu.
Kommentit (14)
Niin meillä tehdään, laitetaan tosin tilliä. Hyvää on ja halpaa! Tyhmä ostaa 100g/4€ paketteja.
Meillä on kaupungissa kalakauppias kaupungissa. Graavaa ja viipaloi. Maksan mielelläni hyvästä työstä ja hyvästä tuotteesta. Vakuumipakattuja en osta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:32"]
Meillä on kaupungissa kalakauppias kaupungissa. Graavaa ja viipaloi. Maksan mielelläni hyvästä työstä ja hyvästä tuotteesta. Vakuumipakattuja en osta.
[/quote]
Itse käyn kauppahallissa syömässä valmiita herkullisia leipiä, on tuo nyt aika typerää niitä itse tehdä.
Ei siihen kyllä mitään pippureita kannata laittaa, merisuola riittää.
Miksi siihen pitää laittaa valkopippuria. Olin kerran kalakaupassa kesätöissä ja siellä laitettiin vain suolaa ja vähän kuivattua tilliä päälle.
Olet ap oikeassa! Ostaa lohta silloin kun se on halpaa. Sen voi myös suolaamisen jälkeen pakastaa, ja kun antaa sen sitten sulaa hitaasti, se graavaantuu sulaessaan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:44"]
Olet ap oikeassa! Ostaa lohta silloin kun se on halpaa. Sen voi myös suolaamisen jälkeen pakastaa, ja kun antaa sen sitten sulaa hitaasti, se graavaantuu sulaessaan.
[/quote]
Kiitos vinkistä! Millä tapaa sulatat pakastetun lohen? Ihan rauhassa jääkaapissa vai? Ei kai huoneenlämmössä?
laitetaanko sitä suolaa saman verran kuin yleensäkin esim uuniloheen?
Taidan heti tehdä huomenna, en ole ikinä ennnen sitä tehnytkään, mutta nyt rupesi tekemään mieli graavilohta ja tuoretta ruisleipää:)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:48"]laitetaanko sitä suolaa saman verran kuin yleensäkin esim uuniloheen?
Taidan heti tehdä huomenna, en ole ikinä ennnen sitä tehnytkään, mutta nyt rupesi tekemään mieli graavilohta ja tuoretta ruisleipää:)
[/quote]
No kyllä sitä laitetaan huomattavasti enemmän. Googlaa ohjeita
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:25"]
Kokonainen lohifilee, johon hierotaan karkeata merisuolaa ja kokonaisia valkopippureita ja päiväksi jääkaappiin maustumaan. Sitten ruisleivän paras kaveri on valmis. Päälle voi laittaa tuoretta tilliä, jos maistuu.
[/quote]
Vielä tilliä ja teelusikallinen sokeria. tulee tosi hyvää.
Ja muistakaa leikata ohuita siivuja lohesta fileerausveitsellä.
ap