Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istutin siemenestä kasvattamani taimet jo ulos, liian aikaisinko?

Vierailija
24.05.2015 |

Alkoi hurjattamaan kun ne taisivat vähän säikähtää viileästä. En ollut muistanut karaista niitä ja nyt kyllästyin ikkunalaudoilla pursuleviin taimiruukkuihin. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän myös lajista mitä olet kasvattanut.

Vierailija
2/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on teddy bear- auringonkukkaa ja ruskeanpunaista auringonkukkaa sekä samettikukkia. Noiden ei pitäisi olla erityisen arkoja. Mutta meillä on sisällä aika lämmintä ja vedotonta ja nuo selkeästi vähän nuupahtivat ulkona. Toivottavasti tokenevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa sanoi, että vasta kesäkuun 10. pv tienoilla kukat pärjäävät ulkona. Minä en ennen sitä laita ulos muutakuin orvokkeja. Mutta katso mitä sun kukista tulee, ainahan taimitarhalta saa uusia :)

Vierailija
4/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:53"]

Vanha kansa sanoi, että vasta kesäkuun 10. pv tienoilla kukat pärjäävät ulkona. Minä en ennen sitä laita ulos muutakuin orvokkeja. Mutta katso mitä sun kukista tulee, ainahan taimitarhalta saa uusia :)

[/quote]

Mä uskon kyllä että Etelä-Suomessa voi laittaa jo nyt. Tuo on varmasti hyvä keskiarvo koko Suomelle, mutta tämä on pitkä maa ja meillä on monta menestymisvyöhykettä. 

Vierailija
5/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, oletko sä ihan tosissasi? Ulkonahan kasvaa luonnostaankin jo ties mitä kukkaa! Kevään sipulikukatkin alkaa jo lakastua, kukittuaan nätisti.

Ap, missäpäin asut? Jossain täällä pk-seudulla nuo pärjäävät varmasti ihan hyvin, koska yöpakkasia ei ole enää (voi toki tulla, muttei ole ainakaan ennusteissa). Jos sinua "hurjattaa" (hauska sana, vaikkei kirjakieltä), voithan sinä heittää kukkien päälle yöksi harsoa. Sitä saa melkein kaikista puutarhaliikkeistä.

Vierailija
6/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok pakkasia varmaan enää ei tule. Muista ehdottomasti  suojata suoralta auringon paahteelta herkät taimet toistaiseksi. Kastele vaan aamulla tai illalla.

Vierailija
7/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin myös samettikukat ulos. Olin karaissut kahtena päivänä ulkona. Nehän kestää syksylläkin tosi viileetä.

Harsoa päälle, jos epäilyttää. Mä en laita vaikka ollaan melkein Mikkelin korkeudella. Järven rannalla, pitäisi olla lauhaa.

Mansikan taimet istutin jo 3 vko sitten. Ei ole kärsiny yhtään harson alla.

Vierailija
8/8 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ne on laittaa pakkaseen, että oppivat olemaan. Minäkin laitoin tomaatintaimet kasvihuoneeseen jo 2 viikkoa sitten ja nyt ovat sellaisia keltaisenruskeita ja lurpsahtaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan