Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären puhelimella on kuva missä hän suutelee toista tyttöä? Voiko tämän perusteella vetää johtopäätöksiä

Vierailija
23.01.2022 |

Katselin juuri yläaste ikäisen tyttäreni puhelinta ja sieltä kuvien seasta löytyi kuva missä noin 2 viikkoa sitten suutelee toista tyttöä huulille. Pitäisikö tyttären kanssa puhua? Auttakaa ensikertalaista

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tutkinut tyttäresi puhelinta?

Koska minulla ei ole poikaa

AP (Antti-Pekka)

Vierailija
22/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla ei ole poikaa

AP (Antti-Pekka)

Ei ole oikea ap

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielenkiinnosta lähinnä ja tiedän hänen salakoodin puhelimeen

Ap

Ei teinin puhelinta mennä mielenkiinnosta tutkimaan. Luitko viestejä myös? Olet saattanut syyllistyä rikokseen (viestisalaisuuden rikkominen).

Katsoin viestejä, mutta äidin olisi hyvä tietää että mitä ja kenen kanssa tytär viestittelee. En usko että mikään rikos on

Ap

Vierailija
24/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi saksikaveri se vain.

Vierailija
25/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaveripusu? Tuossa iässä seksuaalisuus on vasta muotoutumassa ja ihastuminen omaan sukupuoleen voi vaihdella kausittain. Omasta sukupuolesta pitäminen ei ole väärin 2020-luvulla enää.

Paskkaaat. Kyllä on yläasteella jo ihan selvää seksuaalisuus.

Ei vaan kyllä se on selvillä jo ihan lapsena. Minulla ei ole koskaan juolahtanut mieleen homohommat.

Puhelimen penkominen on täysin asiatonta mutta kommenttina tuohon kuvaan, jos sellaista edes oli, eikä juttu ole täysin keksitty, mitä epäilen: Nuorena kyllä muutaman kerran tuli pussailtua tyttöjen kanssa ihan vaan läpällä tai kokeilumielessä. Jos olisi eletty nykyaikaa, varmaan joku olisi kuvankin ottanut. Olen myös ollut bileissä, joissa isäntä/emäntä on tervehtinyt kaikkia tulijoita pussaamalla kevyesti suulle. Ihastunut olen aina vain vastakkaiseen sukupuoleen, mutta olen ehkä vähän bi-curious. Tiedän, että nykyisin on hyvin tavallista, että yläkouluikäisten tyttöjen ensimmäinen seurustelusuhde on samaa sukupuolta olevan kanssa. Minusta on hienoa, että nuorilla on mahdollisuus vapaammin etsiä itseään ja omaa identitettiään. Yksi kuva on yksi kuva ja voi olla otettu ns. läpällä tai sitten kyse voi olla jostain vakavammasta suhteesta. Joka tapauksessa kaikki on ok, paitsi sen puhelimen penkominen.

Vierailija
26/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä johtopäätöksiä. Joko tyttärelläsi on ainakin yksi hyvä ystävä tai sitten hän käyttää runsaasti alkoholia.

Vierailija
27/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki naiset on pussanneet toista naista kännissä. Sehän on vaan läppää kiusata miehiä 😉

Vierailija
28/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei teinin puhelinta mennä mielenkiinnosta tutkimaan. Luitko viestejä myös? Olet saattanut syyllistyä rikokseen (viestisalaisuuden rikkominen).

Katsoin viestejä, mutta äidin olisi hyvä tietää että mitä ja kenen kanssa tytär viestittelee. En usko että mikään rikos on

Ap

Ei sinulla ole siihen mitään oikeutta. Korkeintaan silloin, jos on oikeasti epäilys jostain hyväksikäytöstä tai huumeista, asia voi olla oikeudellisessa mielessä perusteltu. Edellyttää painavaa perustetta, käytännössä epäilyä, että lapsi on joutunut rikoksen uhriksi. Viestisalaisuus koskee myös lasta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vanhemmat-tarvitsevat-painavan-peru…

Vierailija
29/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin aina kosketella naispuolisia kavereita jo 7v ikäisenä milloin milläkin tekosyyllä ja näin aikuisena olen bi

Vierailija
30/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Laki on laki eikä mikään uskon asia.

Vierailija
31/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin luonnollista nykyään olla tyttöjen kesken seksisuhteessa että eiköhän siitä ole kyse.

Vierailija
32/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on erilaisia tapauksia siitä milloin lapsen puhelimelle meneminen rikkoo lapsen yksityisyydensuojaa ja milloin se on lapsen turvallisuuden varmistamiseksi perusteltua. Yleinen mielenkiinto, jota ap piti perusteena, ei missään tapauksessa ole riittävä syy.

https://yle.fi/uutiset/3-9770056

Vierailija
33/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, on hienoa ja voisi sanoa että nykypäivänä suorastaan esimerkillistä että haluat pitää huolta tyttärestäsi ja puhelimen katsominen on ihan ok myös, ei teinit mitään pahoja juttuja ala useinkaan äiteelle kertomaan. Nykypäivän huuhaajuttuja mitä monet ottaa niin tosissaan, vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan ja heidän kasvustaan ja kehityksestään ja ”oikeudet” ovat myös sen mukaiset. Mutta älä missän tapauksessa missään tilanteessa ikinä kerro tyttärelle että olet niin tehnyt, tytär kokisi sen varmasti hyvin loukkaavana ja se mahdollisesti aiheuttaisi myös suuria häpeän tunteita hänellä ja vaikuttaisi mahdollisesti teidän väliseen luottamukseen.

Tuollaiset pusujutut nyt voivat olla vaan kokeiluja mutta et joka tapauksessa voi tyttäresi suuntaukseen vaikuttaa, vaikka et siitä pitäisikään. Yritä luoda keskustelevaa ilmapiiriä ja osoita lämpöä ja ymmärrystä ja toivo että tytär kertoo sitten jos jotain kerrottavaa on.

Mielestäni vaikka löytäisit puhelimesta jotain ihan oikeasti haitallistakin, päihteitä, alastomuutta tms niin älä silti sano ikinä että olet puhelinta penkonut, siitä seuraisi todennäköisesti vaan enemmän salailua ja epäluottamusta.

Vierailija
34/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoituksen paikka. Siis siitä syystä, että ap törkeästi ja ilmeisesti toistuvasti loukkaa lapsen yksityisyyttä.

Vierailija
35/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaveripusu? Tuossa iässä seksuaalisuus on vasta muotoutumassa ja ihastuminen omaan sukupuoleen voi vaihdella kausittain. Omasta sukupuolesta pitäminen ei ole väärin 2020-luvulla enää.

Höpö höpö, omasta sukupuolesta romanttisesti tai seksualisesti pitämisessä on todellakin väärää. Ei tämä ole mikään aikakausi-asia.

Vierailija
36/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aika villi nuoruus josta kannan tavallaan seurauksia edelleen, olisin toivonut että äitini olisi saanut nämä kaikki estettyä keinolla _millä hyvänsä_, hän toki yritti parhaansa ja paljon yrittikin. Tietysti pusujutut ei ole mitään sillai huolta herättäviä mutta pointti on että vanhempien on ihan hyvä olla vähän ylihuolissaankin ja varmistella asioita eikä luottaa siihen että kaikki on kunnossa tai että ”meillä on niin hyvä suhde että lapsi kyllä kertoo jos on jotain kerrottavaa”. Minulla oli ja on edelleen erittäin hyvä ja lämmin ja läheinen suhde äitiini mutta kun olin 16-vee ja villit kuviot alkoivat niin en todellakaan ollut äidille niistä kertomassa, ihan jo senkin takia että en halunnut pahoittaa äidin mieltä ja aiheuttaa huolta.

Vierailija
37/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perusteella voi tehdä sen johtopäätöksen, että ap syyllistyi toisen henkilön puhelimen tutkimiseen ilman lupaa.

Luetko myös hänen päiväkirjaansa? - Sinne ne syvimmät salaisuudet kirjataan.

Jos tyttärellä ei vielä ole päiväkirjaa, anna sellainen hänelle lahjaksi seuraavana merkkipäivänä. Aukeavat ihan uudet mahdollisuudet tonkia hänen salaisuuksiaan.

Vierailija
38/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän törkeää ajatella, että teiniä ei koske yksityisyys! Tuntuu pahalta, että ap:n lapsi ei voi luottaa edes omaan äitiinsä. Musta äidin pitäisi olla se, johon aina voi luottaa. Rikot ap itse lapsesi omalla käytökselläsi.

Mä kerron omille porukoille jos on jotain erikoista menossa, koska tiiän että ne hyväksyy mut. Ap:sta ei tuu samat fiilikset.

Vierailija
39/39 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi