Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoo ja hoitoaine todella kuiville hiuksille?

Vierailija
23.01.2022 |

Auttakaa rakkaat palstalaiset! Minulla on muuten hyväkuntoinen luonnonkihara tukka, mutta se on todella kuiva! Näyttää siis ihan hyvältä, mutta sitä on todella inhottavaa koskea, kun on niin karhea. Olen ostanut kampaajien suosituksesta näitä for curly hair -tuotteita, mutta ne ovat olleet todella peseviä, eli kuivattavat hiusta ihan hulluna. Kaikki shampoot tuntuvat todella peseviltä, eikä hoitoaine saa autettua tarpeeksi.

Cutrin on testattu (useita tuotteita), Lanza healing moisture testattu, Redken (useita tuotteita) myös, samoin Kerastase (useita tuotteita). Olen kokeillut Olaplexiä, mutta se jättää hiukseni rutikuivaksi. Hiukseni eivät ole vaurioituneet, joten ehkä se tekee tämän?

Aussie on ainut merkki, joka jättää hiukset jopa aika hyvään kuntoon.

Olisiko teillä suosituksia? Olen jo ihan epätoivoinen.

N30

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hoitoaineen sekaan vain ihan pieni määrä shampoota?

Vierailija
2/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, seuraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopa shampooksi ja hoitoaineeksi pyykinhuuhtelua aine (laventelin tuoksuine.) 

Vierailija
5/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäntysuopa shampooksi ja hoitoaineeksi pyykinhuuhtelua aine (laventelin tuoksuine.) 

Olipa hauskaa taas. Miksi pitää tulla kommentoimaan, jos taso on tätä? Ei tuo aloittajaa auta.

Vierailija
6/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L’anza Healing Oil -sarja on mahtava.

Vierailija
7/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mee xz:llä ihan klimppiin hiukset, kosteuttaa liikaa.

Vierailija
8/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampooksi joku ns. curly girl -tuote. Ei se hiuksiasi kiharra, mutta sulfaatittomana ei kuivata vaan hoitaa.

Hoitoaineeksi hiuksiin jätettävä, kosteuttava tuote, esim. kookosöljyä sisältävä.

Voi käyttää myös sekä poishuuhdeltavaa, että kuivatusvaiheessa lisättävää hoitoainetta. Kerran viikossa pesun jälkeen hoitava hair mask -tuote, joka saa vaikuttaa hiuksissa pidempään.

Vierailija
9/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiharoille hiuksille suunnatut tuotteet eivät ole kuivattavia, mutta esim. testaamassasi L'anzan Healing Moisture shampoossa näyttää olevan pesevänä aineena mm. Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, joka voi olla tietyille hiuksille kuivattava.

Oletko kokeillut sulfaatittomia (ja muita vastaavia mahdollisesti kuivattavia aineita sisältämättömiä) shampoita?

Vierailija
10/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkihara hius rakastaa öljyjä.

Vierailija
11/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sampooksi joku ns. curly girl -tuote. Ei se hiuksiasi kiharra, mutta sulfaatittomana ei kuivata vaan hoitaa.

Hoitoaineeksi hiuksiin jätettävä, kosteuttava tuote, esim. kookosöljyä sisältävä.

Voi käyttää myös sekä poishuuhdeltavaa, että kuivatusvaiheessa lisättävää hoitoainetta. Kerran viikossa pesun jälkeen hoitava hair mask -tuote, joka saa vaikuttaa hiuksissa pidempään.

Olipa hyvä suositus.

Vierailija
12/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olaplex !!!

Vierailija
13/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisi kosteutusta aina päänahalle hoitoaineen muodossa tai voidemainen, ei hiuksille koska niiden pitäisi pysyä kuohkeana, ei litistyä.

Vierailija
14/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olaplex !!!

"Olen kokeillut Olaplexiä, mutta se jättää hiukseni rutikuivaksi."

Luetteko ikinä näitä tekstejä mihin vastaatte?

Vierailija
15/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olaplex !!!

Aloittaja: "Olen kokeillut Olaplexiä, mutta se jättää hiukseni rutikuivaksi."

Vastaaja: "Olaplex !!!"

Joskus kannattaa lukea aloitusviesti kokonaan.

Vierailija
16/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K18 hoito

Osta mahdollisimman vähän pesevä shampoo, esim Four reasonilla on hyviä.

Hoitoaine kosteuttava, hiuksiin jätettävä hoitoaine/öljy. Esim Paul Mitchell super skinny.

Naamiot voivat myös auttaa.

Vierailija
17/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ensin hoitoaine latvoihin ja pese vasta sitten hiukset. Myös kuiviin hiuksiin jätettävä hoitoaine käy. Hoitoaine siis ennen ja jälkeen pesun. Latvoihin voi laittaa myös kosteusvoidetta esim. Humektania. Älä laita öljyä ennen saunaa, koska se polttaa hiukset.

Vierailija
18/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiharat hiukset ja pesen hiukseni vain hoitoaineella.

Vierailija
19/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda shampoo sulfaatittomaan. Itse ihastuin tähän hoitoaineeseen vuosia sitten, kun löysin sarjaa eräästä afrikkalaisesta ruokakaupasta: https://texturemyway.com/product/texture-control-moisture-intensive-dua…

Vierailija
20/30 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella kuiva ja kihartuva hiuslaatu ja Olaplexin tuotteet pelastivat hiukseni. Nyt kiiltää ja kihartuu kauniisti. Ennen oli järkky kuiva karvakasa. Käytän myös hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Ja joskus öljyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi