Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko työskennellä ilman veron maksamista?

Vierailija
24.05.2015 |

Eli tilanne on se, että minua pyydettiin leikkaamaan yhdessä vanhainkodissa vanhusten hiukset kerran kahdessa kuussa. Jos leikkaan noin 20 vanhuksen hiukset jokatoinen kuukausi, pitääkö minun perustaa sitä varten toiminimi ja yms vai voinko tehdä tätä työtä sivutyönä ilman että tarvii maksaa veroja?

Olen tällä hetkellä kotihoidontuella. Olen myös oikeasti ammattitaitoinen parturi-kampaaja, mutta työkseni en sitä halua tehdä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:46"]Mutta entäs jos tosiaan tekisi sen yksityishenkilönä, niinkuin aluksi joku sanoi. Onko se silti verojen kiertämistä? Ap
[/quote]

300 euroa saa työtön tienata ilman korvauksen menetystä, mutta ei verottomana. Yksityishenkilönä voit leikata, mutta silloin työnantaja (papat ja mummot) tai vanhainkoti joutuu maksamaan sivukulut palkastasi

Vierailija
22/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu! :) kiitos avusta, nyt heidän täytyy keksiä asiaan sitten toinen ratkaisu. :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:46"]Mutta entäs jos tosiaan tekisi sen yksityishenkilönä, niinkuin aluksi joku sanoi. Onko se silti verojen kiertämistä? Ap
[/quote]
Todellakin on.

Vierailija
24/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:46"]Mutta entäs jos tosiaan tekisi sen yksityishenkilönä, niinkuin aluksi joku sanoi. Onko se silti verojen kiertämistä? Ap
[/quote]

300 euroa saa työtön tienata ilman korvauksen menetystä, mutta ei verottomana. Yksityishenkilönä voit leikata, mutta silloin työnantaja (papat ja mummot) tai vanhainkoti joutuu maksamaan sivukulut palkastasi
[/quote]

Sinä maksat tuloveron lisäksi

Vierailija
25/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:37"]Oletkohan ennakkoperintä-rekisteröity? Toivottavasti, koska muuten tulisi katsotaan palkaksi ja siitä peritään vero & sos.kulut. Mars www.vero.fi hakemaan lisätietoja. Varulta otan sun ip-osoitteen ylös

[/quote]

Ota munkin ip osoittee ylös. Saan yhteensä 2900 e kelalta ja teen kuussa 2500 e edestä hommia pimenä. Katelinen nipottaja Olet!

Vierailija
26/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:37"]Oletkohan ennakkoperintä-rekisteröity? Toivottavasti, koska muuten tulisi katsotaan palkaksi ja siitä peritään vero & sos.kulut. Mars www.vero.fi hakemaan lisätietoja. Varulta otan sun ip-osoitteen ylös

[/quote]

Ota munkin ip osoittee ylös. Saan yhteensä 2900 e kelalta ja teen kuussa 2500 e edestä hommia pimenä. Katelinen nipottaja Olet!
[/quote]
Rosvo.

Vierailija
27/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:48"]

Niin mutta lähinnä mietinkin että miksi ihmeessä täälä nyt viranomaisia olisi lukemassa keskusteluja? :D no ymmärrän nyt ainakin jos aikaa ei jää oikeasti tärkeisiin asioihin. :D t.12

[/quote]

Newsflash: Viranomaisetkin ovat oikeita ihmisiä, jotka saattavat vapaa-ajallaan vaikkapa selailla AV-palstaa.

Vierailija
28/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta lähinnä mietinkin että miksi ihmeessä täälä nyt viranomaisia olisi lukemassa keskusteluja? :D no ymmärrän nyt ainakin jos aikaa ei jää oikeasti tärkeisiin asioihin. :D t.12

[/quote] Jaa. Tämä viranomainen löhöilee tällä hetkellä kotisohvallaan ja viettää vapaapäivää. Ja lueskelee ruuan valmistumista odotellessa aihe vapaata. Huomenna töihin :) 

Vierailija
29/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään liian vaikeaa vastata nätisti jos joku kysyy apua. Nyt mammat niitä käytöstapoja kehiin.

Vierailija
30/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:31"]

Kun nimenomaan kyse ei olekaan työstä. Eihän sillä nyt itseään elätä jos leikkauksesta ottaa 10€ ja leikattava on korkeintaan 20, niin sehän on max. 200€ jokatoinen kuukausi. Ja täällä ei siis todellakaan ole parturi-kampaajaa joka suostuu lähtemään liikkeestä ja tekemään koko päivän vanhainkodissa, jossa osa asukkaista ovat hyvin huonossa kunnossa. Ap

[/quote]

Lapsi hyvä, kun työ on sitä että tehdään jotain mistä toinen maksaa.

Jos haluat tehdä hyväntekeväisyyttä, niin mikään ei estä sinua leikkaamasta hiuksia maksutta.

Vierailija
31/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:11"] Eli tilanne on se, että minua pyydettiin leikkaamaan yhdessä vanhainkodissa vanhusten hiukset kerran kahdessa kuussa. Jos leikkaan noin 20 vanhuksen hiukset jokatoinen kuukausi, pitääkö minun perustaa sitä varten toiminimi ja yms vai voinko tehdä tätä työtä sivutyönä ilman että tarvii maksaa veroja? Olen tällä hetkellä kotihoidontuella. Olen myös oikeasti ammattitaitoinen parturi-kampaaja, mutta työkseni en sitä halua tehdä. [/quote] mielestäni yksityishenkilönä saa tehdä [työtä] ja vastaanottaa siitä rahaa.  ilmoittaisit nuo vain verotuksessa että olet saanut esim. 400€ kuussa.  summa jäänee niin pieneksi ettei siitä mene tuloveroa käytännössä. Kysy Kelasta että jos tienaisit niin miten se vaikuttaa tukeen. Älä sano niille heti ekana että teet töitä, koska tulkitsee helposti aina sun kannalta epäedullisesti. Kysy mahdollisuutta lisätuloihin.   http://www.kela.fi/vanhempainvapaan-jalkeen_kotihoidon-tuki     Milloin kotihoidon tukea saa? Kela voi maksaa kotihoidon tukea   alle 3-vuotiaasta lapsesta, jolle ei ole varattu kunnallista päivähoitopaikkaa yli 3-vuotiaasta lapsesta, jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, joka saa kotihoidon tukea adoptiolapsesta (ks. vanhempainetuudet adoptioperheelle) Hoitorahaan eivät vaikuta perheen tulot, joten vanhemmat voivat olla töissä tai esimerkiksi palkallisella vuosilomalla ja saada hoitorahaa. Milloin kotihoidon tukea ei voi saada kun nuorin lapsi täyttää 3 vuotta (tällöin loppuu myös lakisääteinen oikeus hoitovapaaseen, mutta jos työnantajasi myöntää hoitovapaan, voit jäädä kotiin hoitamaan myös yli 3-vuotiasta lasta, mutta hoitoon ei voi saada Kelan tukea) jos perhe saa muita Kelan etuuksia, jotka vaikuttavat tukeen (Katso lisää kohdasta Määrä.) jos lapselle on varattu kesän ajaksi päiväkotipaikka vanhempi, joka ei asu lasten kanssa samassa taloudessa sijaisvanhempi.     [/quote] Ei saa jättää veroja maksamatta yksityishenkilönäkään.

[/quote]

etkö vitun apina osaa lukea

Vierailija
32/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:56"]

Täällä on näköjään liian vaikeaa vastata nätisti jos joku kysyy apua. Nyt mammat niitä käytöstapoja kehiin.

[/quote]

Miksi pitäisi olla ystävällinen jos joku moraaliton paska kyselee apua rikoksen tekemiseen? Missä rajasi menee? Nevuositko ystävällisesti miten lapsi raiskataan jäämättä kiinni jos joku kysyisi?

Vierailija
33/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän mitä työ on, oon kumminkin sitä niin monta vuotta tehnyt. ;) Kysyinkin täälä vaan neuvoja asiaan ja sain jo vastauksen eli kaikki on mun mielestä nyt ihan hyvin. Ap

Vierailija
34/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:58"]

etkö vitun apina osaa lukea

[/quote]

Paviaani, veroa menee jo kotihoidon tuesta ja tietysti sitä menee myös kaikesta palkasta mitä saa sen pälle, vaikka summa olisi vain 1€.

Vierailija
35/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:56"]

[/quote]

Miksi pitäisi olla ystävällinen jos joku moraaliton paska kyselee apua rikoksen tekemiseen? Missä rajasi menee? Nevuositko ystävällisesti miten lapsi raiskataan jäämättä kiinni jos joku kysyisi?
[/quote]

No olikohan tää ap nyt ihan just kumminkaan menossa leikkaamaan niitten mummojen hiuksia? Hohhoijaa taas.

Vierailija
36/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun menet ja teet pimeää työtä. Varaudu vain ottamaan vastuu veropetoksesta ja Kelan tukien kavalluksesta. Kotihoidontukien takaisinmaksuun ja sakkoihin menee huomattavasti enemmän rahaa, mitä joutuisit maksamaan veroa tekemästäsi työstä. Juuri sinun kaltaistesi takia on tehty entistä helpommaksi vinkata verottajalle pimeän työn tekijöistä.

Vierailija
37/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä mielestäni kyllä kysynyt apua rikoksen tekemiseen vaan kysyin nimenomaan sitä että onko se laillista ja mahdollista. Ap

Vierailija
38/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että olen nyt pahoittanut teidän mielet, tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tällä kysymyksellä. Olen vain niin tyhmä etten tiennyt oikeastikkaan miten asia menee, joten sen takia ajattelin kysyä neuvoa asiaan etten nimenomaan tee mitään väärin. Ap

Vierailija
39/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan fiksusti kysyit. Kyllä viestistäsi ymmärsi, ettet ole huijausaikeissa. Täällä vaan on tällaista. Koirat haukkuu, ja karavaani kulkee!

Vierailija
40/80 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hoitaa tuon 'laskutuksen' osuuskuntamuotoisesti, esim. www.eezy.fi -palvelu toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi