Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoanlaittoon kuluva aika tuntuu tuhlaukselta

Vierailija
23.01.2022 |

Monta tuntia menee päivässä hellan edessä seisomiseen ellei syö raakaa ravintoa tai eineksiä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan paska kokkaamaa jos monta tuntia menee

Miten teet lihapadan puolessatunnissa?

Miksi teet lihapataa, jos se vie mielestäsi liikaa aikaa? Tee jotain muuta, minkä saa valmiiksi puolessa tunnissa.

"Oot vaan paska kokkaamaa jos monta tuntia menee"

Tuohon vastasin. Totta hemmetissä kun laitan lihapadan uuniin niin annan sen olla siellä 3-4h. Parasta kun liha murenee pienestä kosketuksesta. 👌

Niin? Kun ei sun tarvitse vahtia sitä lihapataa tuota 3-4 tuntia. Sillä aikaa voi tehdä muuta. 

Vierailija
42/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartti valmistelua ja crock pot hoitaa loput itsekseen. Ei sitä tarvitse vahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapatahan on just loistava ruoka tehdä, kun sen valmistukseen ei mene kuin ehkä 30min ja sitten heität sen vaan uuniin ja menet tekemään muita hommia.

Itse usein paistan kanaa/lihaa miedolla lämmöllä, että voin samalla tehdä muita asioita eikä ruoka pala pohjaan.  Mutta teenkin nykyään hyvin yksinkertaista ruokaa. Joku proteiini + tuoreet kasvikset, paista hetki, voila. Ruoka on valmis. Mitään lasagneja, ruskeakastikkeita tai muita en enää edes tee. En yksinkertaisesti jaksa sitä siivoa ja aikaa, mikä ruuanlaittoon menee. Esimerkiksi lihapullat, ruskeakastike ja perunamuussi, siihen menee aikaa jos kaikki vääntää itse. 

Vierailija
44/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osta sitten mikroeinespaskaa niinkuin muutkin vätykset jotka noin ajattelevat.

Ehkä pitää ostaa jos kerta kokkaaminen tekee ihmisen noin hermoheikoksi ja töykeäksi.

Vierailija
45/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää lapsenne ja miehenne tekemään ruokaa. Jokainen teini voi kokata pari kertaa kuussa koulukiireistä huolimatta. Mies kokkaa yhtä paljon kuin vaimo, jos molemmat ovat kokopäivätöissä.

Vierailija
46/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin tuntuu tuhlaukselta. Sen oletan johtuvan siitä, että en pidä ruoanlaitosta. Siksi se tympäisee. Kymmenen minuuttiakin tuntuu olevan liikaa. Olen mestari keksimään oikoreittejä ruoanlaitossa, vaikka lopputulos sitten hieman kärsiikin mikä on harmillista, koska pidän hyvästä ruoasta.

Vierailija
47/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, etten ole ainoa!

Vierailija
48/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kyllästynyt kokkaamiseen ja kaupassa ravaamiseen, hae sitä hae tätä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Minulle kelpaisi pilleri minkä söisin aamulla ja koko päivänä ei tarvitsisi syödä enää mitään, vaan tämä pilleri pitäisi minut kylläisenä koko päivän. Inhoan ruoanlaittoa, olen tehnyt sitä nyt yli 30 vuotta ja ei voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
49/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kyllästynyt kokkaamiseen ja kaupassa ravaamiseen, hae sitä hae tätä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Minulle kelpaisi pilleri minkä söisin aamulla ja koko päivänä ei tarvitsisi syödä enää mitään, vaan tämä pilleri pitäisi minut kylläisenä koko päivän. Inhoan ruoanlaittoa, olen tehnyt sitä nyt yli 30 vuotta ja ei voisi vähempää kiinnostaa. 

.En ole käynyt kaupassa kuukausiin, ihan paras oppi korona ajasta. Tilaan joko kotiinkuljetuksen ja noudan noutopisteestä. Suosittelen jos on noin vaikeaa

Vierailija
50/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tunne. Ehdotukset, että tekisi nopeammin vamistuvaa ja isot määrät kerralla, ovat jo käytössä. Kun perheessä on kolme urheilevaa teinipoikaa, ei mikään määrä ole riittävä.🙂 Hyvähän se on, että ruoka maistuu. Yritän tietty saada kokkaamisintoa muillekin perheenjäsenille. Mutta aikaa kyllä menee, myös siihen opettamiseen.

Miksi odotat muiden kokkaamisintoa, miksi et vain ilmoita, että kaikkien pitää osallistua yhteisiin hommiin? Teinipojilla on yläkoulussa kotitaloutta, joten kyllä he osaavat ainakin jotakin laittaa.

Vierailija
51/53 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet lihapataa, jos se vie mielestäsi liikaa aikaa? Tee jotain muuta, minkä saa valmiiksi puolessa tunnissa.

Tuohon vastasin. Totta hemmetissä kun laitan lihapadan uuniin niin annan sen olla siellä 3-4h. Parasta kun liha murenee pienestä kosketuksesta. 👌

Niin? Kun ei sun tarvitse vahtia sitä lihapataa tuota 3-4 tuntia. Sillä aikaa voi tehdä muuta. 

Vierailija
52/53 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihapatakin hautuu, vaikkei sen vieressä seisoisi. Toisaalta moniko tekee päivittäin tunteja haudutettavia ruokia?

Vierailija
53/53 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihan kurkkua myöten täynnä ruoanlaittoon! Suunnittelu monta kertaa viikossa, kaupassa käynti, ostaa kaikean maailman tarvikkeita ja jotain, mitä tarvii vaan vähän tai harvoin. Rahaa menee, kannat kotiin. Kuorit, silppuat, paistat, maustat, vahdit, pyörittelet, maistelet. Syöt keskinkertaista ruokaa, sitten siivoat pöydän, hirveä tiski, ruoanjämät astioihin ja syöt samaa paskaa monta päivää. 

Joo näin se minulla menee, vaikka sinä olisitkin hyvä suunnittelija, kokki ja pääset autolla kauppaan ja rahaakin on laittaa sekä nauttisit ruoanlaitosta, sekä omistat tiskikoneen.

Vrt. vaikka nuudelit, joita voisin syödä ihan kyllästymättä. Astut kauppaan, ostat sikspäkin nuudeleita, keität veden, sekoitat sen nuudelien sekaan lautasella, syöt nautinnolla ja tiskattavana on vain haarukka ja lautanen, ja aikaa on mennyt 10 minuuttia.