Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomista tradenomiksi- onko hyötyä?

Vierailija
23.01.2022 |

Valmistun kuukauden päästä merkonomiksi ja jään töihin työssäoppipaikkaani. Mietin töiden ohessa opiskelua tradenomiksi, mutta palkkaan ei sillä ole vaikutusta.
Onko siis mitään hyötyä tradenomin papereista? Kokemuksia mielelläni kuulisin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi tarkistaa ihan mistä vain, että opistomerkonomi vastaa nykyajan tradenomia.

Opisto oli kolmevuotinen, jossa oli eri linjoja, kuten markkinointi, kirjanpito ym.

Opistomerkonomi vastaa alimman korkeakoulun opintoja, kuten tradenomi.

Ihmiset sotkevat tässä sen, että AMK tuli vasta 90-luvulla, eivätkä tunne aikaisempia opintoja.

Niin, enhän mä ole kun käynyt molemmat koulut ja EI todellakaan vastaa.

Vierailija
22/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että ei ole merkitystä ja olinkin merkonomina tyytyväisenä parikymmentä vuotta. Nyt on tradenomiopinnot loppusuoralla ja kyllä on ajatusmaailma muuttunut täysin. Ajattelen huomattavasti laajemmin ja tää kehittymisinto ja kehittämisinto on työpaikallani arvostettua. Esim. johtamisopinnot on tuoneet tosi paljon näkökulmaa, jota ei merkonomina ollut. 

Etenkin tradenomiopinnot työn ohella on olleet mielestäni tosi hyvät, kun pystyy viemään oppeja käytäntöön koko ajan. Raskasta opiskelu työn ohella kyllä on ollut. 

Ihmettelen edelleen, miksi opinnot on jaettu merkonomi - tradenomi, kun entinen opistomerkonomi vastaa tradenomia?

Onko nykyopinnoissa merkonomin opintoja kevennetty vastaamaan kauppakoulua?

Ihmettelen mistä olet saanut moisen käsityksen?

Ihan olen saanut vastauksena, kun joihinkin paikkoihin olen töitä kysellyt, että mikäli on vanha opistomerkonomi, niin vastaa tradenomia.

AMK:a ei ennen ollut, ja ei entisajan merkonomia ole tiputettu merkantin tasolle, kun ammattikouluissa on nyt pilipalimerkonomiopiskelu.

Juu en tiedä mistä tää harhaluulo on. Omallakin luokalla oli paljon yo-merkonomeja lukemassa tradenomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siitä se hyöty, että voit urallasi edetä tavallisesta operatiivisen työn suorittajasta asiantuntijaksi tai esimieheksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi