Parkkipaikkoja rakennettu vähän - pöyräilyliitolta pyydetään asiantuntijanäkemystä
Miksi pyöräilyliitolta kysytään mielipidettä autojen parkkipaikkojen määrän rakentamiseen? Toisaalta miksi pyöräilyliitto on avoimen autoiluvihamielinen? Mitä pyöräilijät ajattelisivat, mikäli autoilijoiden asioita ajavat yrittäisivät kaikin tavoin vaikeuttaa pyöräilyä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10f99fd0-fb18-4753-8df8-210c8a6e650c
Miksi tässäkin sallitaan vastakkainasettelun rakentaminen?
Kommentit (11)
Eiköhän sitä lausuntoa pyydetä myös Autoliitolta.
Taitaa Iltalehelläkin pukata Agenda 2030, eli poliittisesti oikeaopisella linjalla mennään...
Mitåhän v****a asiaa tosiaan kysellään joltain fillaristilta?!
Miksi ihmiset sitten muuttaa näihin kaupunkeihin, jossa heitä ja heidän autoilevaa elämäntapaansa vihataan?
Kaupunkilaiset ovat nykyään kaupunkia varten, eikä päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä lausuntoa pyydetä myös Autoliitolta.
Pyydetäänkö pyöräparkkien rakentamiseen Autoliitolta mielipidettä? Ei. Mikäli kysyttäisiin, tulisiko tuolta kommentti että ei noita oikeasti tarvita, koska pyöräilijät voisivat maksaa itse omat pyöräparkkinsa? Ei. Autoliitto käyttäytyy sivistyneesti. Keskittyy omiin asioihinsa, toisin kuin pyöräliitto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset sitten muuttaa näihin kaupunkeihin, jossa heitä ja heidän autoilevaa elämäntapaansa vihataan?
Kaupunkilaiset ovat nykyään kaupunkia varten, eikä päinvastoin.
Ymmärtääkseni aikaisemmin ihmiset muuttivat koska oli pakko. Nyt kun voi valita, asuinpaikaksi valikoituu toinen alue.
Näissä ei koskaan oteta huomioon niitä, joilla on liikkumisen kanssa vaikeuksia terveytensä puolesta, mutta ei kuitenkaan niin massiivisia että saisivat invakortin. Itse en pysty kantamaan esim- kauppakasseja kuin lyhyitä matkoja, selkäni on niin huono. Lisäksi jaloissani on synnynnäinen virheasento, jonka johdosta en saa mitään tukea (eli esim. fysioterapiaa, invakorttia, jne) koska LÄÄKÄRIN MIELESTÄ se ei haittaa minua juurikaan,(vaikka siis pystyn kävelemään/seisomaan putkeen, eli parin tunnin aikaikkunassa, vain ihan korkeintaan 2km/10 min. Olen käytännössä ottaen työkyvytön jalkojen päällä tapahtuvaan työhön, mutta ei.
Aina on joko täysin terve maratoonari- triatlonisti, joka vain laiskottelun vuoksi ajaa autolla, tai sitten neliraajahalvaantunut vihannes, jolla on invakortti, ja oikeus pysäköidä vähän vapaammin.
Ei välimuotoja.
Kritisoin.
No vihreät pääsevät tavoitteeseen, ei siellä keskustassa ole kohta Stockmanniakaan. Itse en mene keskustaan kun äärimmäisestä pakosta, niitä kertoja on pari vuodessa. Helpompi lähteä kehälle kauppoihin niin saa edes auton parkkiin ilmaiseksi.
Kyseinen opiskelija-asuntotalo on kuitenkin saanut parkkipaikkoja, keskustassa olevissa taloissa ei ole yhtään ja silti ne ovat suosituimmat ja halutuimmat. En tunne täällä yhtään opiskelijaa, jolla olisi auto.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen opiskelija-asuntotalo on kuitenkin saanut parkkipaikkoja, keskustassa olevissa taloissa ei ole yhtään ja silti ne ovat suosituimmat ja halutuimmat. En tunne täällä yhtään opiskelijaa, jolla olisi auto.
Sinun henkilökohtainen kokemus ei näköjään vastaa todellisuutta, edes tuossa talossa. Ei kai tässä ollut puhe asuinalueiden suosiosta, vaan parkkipaikkojen tarpeesta. Eniten kuintenkin ihmetyttää tuo miksi fillaristien, vihamieliseltä edustajata asiasta kysytään yhtään mitään.
Ei naisten onglemia käsiteltäessä kysytä myöskään sovinistiryhmiltä mielipiteitä
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset sitten muuttaa näihin kaupunkeihin, jossa heitä ja heidän autoilevaa elämäntapaansa vihataan?
Kaupunkilaiset ovat nykyään kaupunkia varten, eikä päinvastoin.
Tässä oli kyseessä opiskelija-asunnot. Opiskelemaan muutetaan siksi että saadaan opiskelupaikka sieltä mistä nyt saadaan.
Oli todella typerä juttu.