Miten pääsitte sujuiksi raskauden tuomien muutosten kanssa?
Raskaus jätti mahan täyteen arpia ja maidon nousu aiheutti riipputissit. Muutos entiseen on ilmeinen! Nyt yritän päivästä toiseen puhua otselleni järkeä, että muutokset eivät haittaa ja, että elämässä pn tärkeämpiäkin asioita. Mieleni ei ole kuitenkaan vielä tätä ajatusmallia ostanut ja muutokset ahdistavat todella:( Synnytyksestä jo 2 vuotta....
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:24"]Minä en päässyt sinuiksi. Muiden kropassa eivät minua haittaa, omassani haittasivat. Otin lainan ja kävin korjausleikkauksessa. Elämäni paras päätös ja vaikutti pelkästään positiivisesti kaikkeen, mm. elämän iloon. Yleensä leikkauksiin suhtaudutaan nuivasti joten en niistä kerro. Mielestäni eivät tee minusta huonompaa ihmistä, saati bimboa.
[/quote]
Mitä sulle tehtiin? Itselläkin rintojenkorjaus mielessä..
[/quote]
Rintojen kohotus ja maltillisesti lisää täytettä, koska rintojen "päällä" ei ollut oikeastaan täytettä ollenkaan. Lisäksi vatsapussi(ylimääräinen nahka) leikattiin.
Ja arvostelijoille tiedoksi: olen hoikka, "lihoin raskaudessa 10kg, syön terveellisesti, liikun ja raskausaikana rasvasin kuin hullu. Vatsani kasvoi normaalisti, mutta ei kuitenkaan palautunut.
En mitenkään. Onneksi aika ja laihdutus auttoivat.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:38"]En mitenkään. Onneksi aika ja laihdutus auttoivat.
[/quote]
Ja aikaa meni n. 3 vuotta. Nyt ei näy missään että olen raskaana ollutkaan.
1. Tiedostin, että arvet ovat seurausta mitä ihanimman lapsen saapumisesta elämäämme. Aloin jo ennen raskautta valmistautua ajatukseen, ettei vatsanahka välttämättä palaudu täysin ennalleen.
2. Pohdin kuinka merkityksetön asia vatsan iho on laajemmassa mittakaavassa. Maailmassa on isompiakin ongelmia. Lisäksi mahaansa ei tarvitse esitellä julkisesti. Ja mitäpä se haittaa, vaikka esittelisi. Jos jotain arpeni häiritsevät, se on hänen ongelmansa ja kertoo hänen pinnallisuudestaan. Minulle on tärkeämpää olle terve ja hyväkuntoinen kuin se, että vatsa on arveton. Vuosi synnytyksestä vatsan iho on edelleen roikkuva ja arpinen, vaikka muutoin asiat kunnossa sillä seudulla.