Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lukee ensin sairaanhoitajaksi, voiko jälkeenpäin erikoistua psykiatriseksi

Vierailija
24.05.2015 |

...sairaanhoitajaksi? Siis valmistumisen jälkeen. Jos voi, niin miten se käy? Psykiatrisia sairaanhoitajia paikalla? Miten olette erikoistuneet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 07:46"]

Opintojen viimeinen puoli vuotta oli ns. Ssuuntaavia opintoja, siis psykiatrinen hoitotyö nimellä menevä opintokokonaisuus. Varsinaisia erikoissairaanhoitajia ei ole valmistunut enää vuosiin, sen on korvannut nuo suuntaavat opinnot. Ihmettelen kommenttia, palaa parissa vuodessa loppuun, ei kannata. Minulla on 10 vuoden työkokemus alalta ja olen pidän työstäni. Toki, psykiatria ei varmasti sovi kaikille ja jos on taipumusta kantaa kaikki maailman huolet harteillaan tai omat asiat eivät ole järjestyksessä, kannattaa tosiaan miettiä jotain muuta suuntautumisvaihtoehtoa. Itse ahdistuisin mm leikkaussalityöskentelystä....

[/quote]

Entä jos on jo valmistunut vaikkapa leikkaussalihoitajaksi, mutta todennut että se ei ole oma juttu ja haluaa psykiatriseksi hoitajaksi? Avoin amk?

Vierailija
2/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:21"]

Opintojen viimeinen puoli vuotta oli ns. Ssuuntaavia opintoja, siis psykiatrinen hoitotyö nimellä menevä opintokokonaisuus. Varsinaisia erikoissairaanhoitajia ei ole valmistunut enää vuosiin, sen on korvannut nuo suuntaavat opinnot. Ihmettelen kommenttia, palaa parissa vuodessa loppuun, ei kannata. Minulla on 10 vuoden työkokemus alalta ja olen pidän työstäni. Toki, psykiatria ei varmasti sovi kaikille ja jos on taipumusta kantaa kaikki maailman huolet harteillaan tai omat asiat eivät ole järjestyksessä, kannattaa tosiaan miettiä jotain muuta suuntautumisvaihtoehtoa. Itse ahdistuisin mm leikkaussalityöskentelystä....

[/quote]

Entä jos on jo valmistunut vaikkapa leikkaussalihoitajaksi, mutta todennut että se ei ole oma juttu ja haluaa psykiatriseksi hoitajaksi? Avoin amk?

[/quote]

Joku joka tietää asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:21"]

[/quote]

[/quote]

Joku joka tietää asiasta?
[/quote]

Ei pysty avoimen kautta. Kun pitää saada ne harjoittelut tehtyä ja sitä mahista ei avoimessa oo :( Eli pitäis pyrkiä uudelleen tutkinto-opiskelijaksi. SAATTAISI onniatua erillishaun kautta jos munkki käy. Muuten pitäis olla tosiaan se psyk.puolen työpaikka JA 3-5 v. työkokemusta alalta jos sen erik.opintokokonaisuuden haluaa suorittaa. Olen nämä asiat itse selvittänyt amk:n opintosihteeriltä.

Vierailija
4/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi enää.

On olemassa erikoisammattitutkinto. Tutustu siihen. Ei takaa mitään ja vaatii työkokemusta alalta

Vierailija
5/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sh koulutuksessa suuntautua eli valita psyk työssäoppimista loppuvaiheessa

Vierailija
6/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 06:54"]

Ei voi enää. On olemassa erikoisammattitutkinto. Tutustu siihen. Ei takaa mitään ja vaatii työkokemusta alalta

[/quote]

Niin siis vaatii työkokemusta alalta, että pääsee opiskelemaan?

Vierailija
7/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää erikoistuta mutta harjoitteluiden kautta voi suuntautua esim. psykiatriseen hoitotyöhön.

Vierailija
8/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia lisäkoulutuksia on olemassa ympäri Suomen jos vain jaksaa etsiä/riittää fyrkkaa. Tosin en suosittele erikoistumaan ko. alalle. Palat kahdessa-kolmessa vuodessa loppuun.

Vierailija
9/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 06:54"]

Ei voi enää. On olemassa erikoisammattitutkinto. Tutustu siihen. Ei takaa mitään ja vaatii työkokemusta alalta

[/quote]

Niin siis vaatii työkokemusta alalta, että pääsee opiskelemaan?
[/quote]

Kyllä. 5 vuotta vastaava työkokemus

Vierailija
10/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 07:19"]Nykyään ei enää erikoistuta mutta harjoitteluiden kautta voi suuntautua esim. psykiatriseen hoitotyöhön.
[/quote]

Näiden harjoittelujen kautta voi saada psyk alan työpaikan

Vierailija
11/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojen viimeinen puoli vuotta oli ns. Ssuuntaavia opintoja, siis psykiatrinen hoitotyö nimellä menevä opintokokonaisuus. Varsinaisia erikoissairaanhoitajia ei ole valmistunut enää vuosiin, sen on korvannut nuo suuntaavat opinnot.

Ihmettelen kommenttia, palaa parissa vuodessa loppuun, ei kannata. Minulla on 10 vuoden työkokemus alalta ja olen pidän työstäni. Toki, psykiatria ei varmasti sovi kaikille ja jos on taipumusta kantaa kaikki maailman huolet harteillaan tai omat asiat eivät ole järjestyksessä, kannattaa tosiaan miettiä jotain muuta suuntautumisvaihtoehtoa. Itse ahdistuisin mm leikkaussalityöskentelystä....

Vierailija
12/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:21"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 07:46"] Opintojen viimeinen puoli vuotta oli ns. Ssuuntaavia opintoja, siis psykiatrinen hoitotyö nimellä menevä opintokokonaisuus. Varsinaisia erikoissairaanhoitajia ei ole valmistunut enää vuosiin, sen on korvannut nuo suuntaavat opinnot. Ihmettelen kommenttia, palaa parissa vuodessa loppuun, ei kannata. Minulla on 10 vuoden työkokemus alalta ja olen pidän työstäni. Toki, psykiatria ei varmasti sovi kaikille ja jos on taipumusta kantaa kaikki maailman huolet harteillaan tai omat asiat eivät ole järjestyksessä, kannattaa tosiaan miettiä jotain muuta suuntautumisvaihtoehtoa. Itse ahdistuisin mm leikkaussalityöskentelystä.... [/quote] Entä jos on jo valmistunut vaikkapa leikkaussalihoitajaksi, mutta todennut että se ei ole oma juttu ja haluaa psykiatriseksi hoitajaksi? Avoin amk? [/quote] Joku joka tietää asiasta? [/quote] Ei pysty avoimen kautta. Kun pitää saada ne harjoittelut tehtyä ja sitä mahista ei avoimessa oo :( Eli pitäis pyrkiä uudelleen tutkinto-opiskelijaksi. SAATTAISI onniatua erillishaun kautta jos munkki käy. Muuten pitäis olla tosiaan se psyk.puolen työpaikka JA 3-5 v. työkokemusta alalta jos sen erik.opintokokonaisuuden haluaa suorittaa. Olen nämä asiat itse selvittänyt amk:n opintosihteeriltä.

[/quote]

Mitä tarkoittaa erillishaku? Olen valmistunut sairaanhoitajaksi 10 vuotta sitten, enkä somaattiselle puolelle enää halua. Psykiatrinen/vammaispuoli kiinnostaisi enemmän, mutta näistä ei varsinaisesti kokemusta. Olen miettinyt kovasti sitä miten ja missä olisi mahdollisuus opiskella psykiatrista sairaanhoitoa? Ilmeisesti kovin vaikeaa näin valmiina sairaanhoitajana. Ehkä parempi koittaa vaan pyrkiä johonkin töihin, vaikka lähes aina työnhakuilmoituksissa on vaatimuksissa kokemus työstä mielenterveyspuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä