Aukioloaikojen säätely, naurettavaa pelleilyä
Aluehallintovirastolta pitää anoa alueellista erityislupaa, jos halutaan pitää kauppoja auki esimerkiksi helluntaina tai helatorstaina. Tänä vuonna poikkeuslupa myönnettiin vain Helsingille, muut kunnat jäivät ilman.
Eipä voi muuta sanoa kuin että jäätävää byrokratiaa ja kummallista holhousta. Ymmärrän vielä jotenkin sääntelyn sellaisten juhlapyhien osalta joita täällä oikeasti vietetään (joulu, pääsiäinen, äitien- ja isänpäivä..) mutta helatorstain ja helluntain aukiolokiellot ovat yhtä pelleilyä. Olisi kiva tietää kenen intressiä nykyään palvelee se että näinä päivinä yhteiskunnan normaali toiminta pysäytetään pakolla?
http://www.hs.fi/kotimaa/a1432173131877
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:36"]
No oli uskovainen tai ei niin kaupan työntekijät kyllä pitävät siitä, että heillä on vapaapäivä.
[/quote]
Jaa, minä taas luulen että aika moni työntekijä mielellään ottaisi noilta päiviltä maksettavan tuplapalkan. Tosin olen myös sitä mieltä että helatorstain ei pitäisi olla lainkaan vapaapäivä, kummallinen kirkollinen perinne.
[/quote]
Mutta luultavasti, jos joku vänkää niin, että kaupat saisivat olla näinä päivinä auki niin sitten joku toinen vänkäisi asiat niin ettei tuplapalkkaa maksettaisi. Ja raha ei ole kaikki kaikessa. Ateistinkin on välillä hyvä rauhoittua kotiinsa ainaisesta työstä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:36"]
No oli uskovainen tai ei niin kaupan työntekijät kyllä pitävät siitä, että heillä on vapaapäivä.
[/quote]
Jaa, minä taas luulen että aika moni työntekijä mielellään ottaisi noilta päiviltä maksettavan tuplapalkan. Tosin olen myös sitä mieltä että helatorstain ei pitäisi olla lainkaan vapaapäivä, kummallinen kirkollinen perinne.