Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni mielestä poikamme ei tarvitse totella minua

Vierailija
23.05.2015 |

Pieni poikamme heräsi uniltaan ja olisi halunnut laittaa robotti-imurin äsken mölyämään, vaikka tänään aiemmin oli jo imuroitu. Kielsin poikaa laittamasta imuria päälle, jolloin poika sulkikin imurin, mutta mieheni sanoi, että "laita vaan päälle". Sama juttu toistuu eri tilanteissa päivittäin. Jos neuvon jotain, esim. että ei saisi kiivetä sohvan selkänojalle, jotta hän ei putoa sieltä, niin mies samassa sanookin täysin päinvastaista. Mieheni mielestä hänen sanansa on laki ja mun mielipiteeni on "akkojen horinoita". Nykyään poika on melko villi eikä enää välttämättä noudata sääntöjä ainakaan mun neuvojen mukaan, sillä on tottunut siihen, että mieheni kuitenkin pitää sanomisiani täysin arvottomina. Mitä teen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sellaisesta kulttuurista kotoisin missä naisen asema heikko ja uskonto vielä vahvistaa tätä. Olen suomalaisten miesten kanssa tottunut tasa-arvoon joten rasittaa sovinismi. ap.

Vierailija
2/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme on siis 2,5-vuotias. Mieheni nöyryyttää ja pomottaa minua tosin muutenkin lapsemme nähden. Nyt kun menin kyseenalaistamaan juttua miehelleni, niin hän ei ollut ensin kuulevinaankaan sitä, mitä sanoin (hän tekee nykyään sitä usein eli teeskentelee, ettei kuule, mitä sanon). Hän sitten makasi haarat levällään sohvalla ja rapsutteli muniaan ja sanoi vain "joo" ja jatkoi tv:n katselua. Inhoan miestäni., mutta yritän jaksaa lapsen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti ekasta viestistä, että kyseessä on islaminuskoinen mies.

Vierailija
4/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:00"]

Mies on sellaisesta kulttuurista kotoisin missä naisen asema heikko ja uskonto vielä vahvistaa tätä. Olen suomalaisten miesten kanssa tottunut tasa-arvoon joten rasittaa sovinismi. ap.

[/quote]

Mieheni on suomalainen, mutta erittäin sovinistisesta kodista kotoisin (hänen äitiään on pahoinpidelty vakavastikin useita kertoja ja hänen äitinsä on ollut vain kotona miestään passaamassa vuosikymmenet ilman mitään omia tuloja).

Vierailija
5/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etukäteen tälläinen ongelma ei tuntunut sinusta mahdolliselta, koska...?

Toinen pulla on tietysti jo uunissa?

Vierailija
6/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt selviksi tai huonekalut jakoon. 

Vierailija
7/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Tuotahan te haluatte. Pitää olla aina itsevarma mies ja oikein alfauros. Elä nyt sitten valita kun olet saanut tuollaisen helmen, pidä vaan kiinni.

Vierailija
8/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:02"]

Arvasin heti ekasta viestistä, että kyseessä on islaminuskoinen mies.

[/quote]

Hän ei ole edes islaminuskoinen, vaan suomalainen, tosin harvinaisen vanhoillisesta tapakristitystä kodista kotoisin. Mutta voin uskoa, että samanlaisia löytyy tietyistä maista hieman enemmän kuin keskimäärin Suomesta. Mä olen itse hyvinkin tasa-arvoisesta kodista kotoisin (isäni on aina pitänyt naisia samanarvoisina kuin miehiä sekä teki ollessani lapsi 80-luvulla kotitöistä puolet).

Vierailija
9/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:07"]

So? Tuotahan te haluatte. Pitää olla aina itsevarma mies ja oikein alfauros. Elä nyt sitten valita kun olet saanut tuollaisen helmen, pidä vaan kiinni.

[/quote]

Ei hän edes ole mikään alfauros oikeasti. Pienim*nainen ja impotentti sen sijaan hän on. Sekä melko lyhyt myöskin. Ihastuin hänen muihin ominaisuuksiinsa, mutta seurustelun jälkeen kävikin ilmi, että hän oli vain teeskennellyt mukavampaa kuin olikaan. Ja tuo viesti #2 ei ole minun kirjoittamani; tosin voin uskoa, että hänen sanomansa pätee moniin vastaaviin tapauksiin.

Vierailija
10/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teit sitten lapsenkin ton kanssa.

Vierailija
11/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:35"]

Ja teit sitten lapsenkin ton kanssa.

[/quote]

Hän vaikutti aluksi hyvin erilaiselta. Lapsen synnyttyä alkoi ääni muuttua kellossa.

Vierailija
12/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluat?

täytyyhän tuohon jokin ratkaisu keksiä. Juttele miehen kanssa kasvatusasiaa kahdestaan. Jos ei tajua ja jos sinua alistaa, niin oletko siihen tyytyväinen? Haluatko lapsellesi sellaisen alistavan ja ahdistavan mallin, missä naisen paikka on maton alla? Mitä sinä haluat? Lapsen takia olet ? Lapsen takia? Ei. Olet ihan oman itsesi takia ja selittelet sitä lapsen syyksi. Lapsen takia on typerimpiä tekosyitä jäädä alistettuun suhteeseen. Mun vanhemmilla oli sellainen ja se, jos mikä on lapsen kannalta hirveää. Lapsi on sinä niinkuin syylinen siihen kaikkeen paskaan? Ota vastuu omasta elämästäsi. Te kaksi olette ne aikuiset. Ei se ole lapsen takia tai lasta varten se paskasuhde. Nautitko sinä tulla alistetuksi? Mieti sitä. Ahdistaahan se homma sitä äijääkin. Te tavallaan tuhlattu toistenne tartunnan ja sen lapsenkin itsetunnon noilla jutuilla. Muuttua olis aiheellista.

Vierailija
13/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ops...piti kirjoittaa, että tolla menolla tuhoatte toistenne itsetunnon ja lapsen itsetunnon..että tee nyt jokin muutos. Tehkää.

Vierailija
14/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pellolle!

Vierailija
15/21 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kilahtas ja ukko sais korvilleen, jos alkaisi kieltojani kumoamaan! Saati toistuvasti, tee selväksi että jos haluaa parisuhteessa kanssasi olla niin olette tasa-arvoisia.

Vierailija
16/21 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:57"]

Ops...piti kirjoittaa, että tolla menolla tuhoatte toistenne itsetunnon ja lapsen itsetunnon..että tee nyt jokin muutos. Tehkää.

[/quote]

Olen suunnitellut eroavani syksyllä, kun alan taas saada normaalia palkkaa. Olen maininnut erotoiveistani miehelleni lähes päivittäin: mun mielestä olisi fiksua, että voisimme yhdessä suunnitella eron mahdollisimman fiksusti ja asiallisesti, mutta mies ei ota mielipidettäni kuuleviin korviinsa eikä tavallaan usko, että olen tosissani.

Vierailija
17/21 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nait uskovaisen. Nehän ne pahimpia ovat. Valvo ettei miehesi hyväksikäytä häntä, koska tosiuskovaiset tekee niin ! Kun he ovat "herran" lähettiläitä ja voivat tuomita kaikki muut.

Vierailija
18/21 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa miehen itelles valinnut!

Vierailija
19/21 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:00"]

[/quote]

No olisko kannattanut miettiä millaisen ihmisen kanssa lapsensa hankkii? Tuliko oikeasti yllätyksenä?

Vierailija
20/21 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yrität puhua ensin. Mutta jos se ei toimi, niin... Jos eroatte, miehesi ei pääse samalla tavalla päivittäin vesittämään sinun auktoriteettia pojan silmissä, vaikka joissain asioissa voisikin vielä vaikuttaa. Ei kuulosta sellaiselta isältä, joka kovin paljon ainakaan pikkupojan kanssa jaksaisi olla. Jos pysytte yhdessä, ei varmaan mene kauaa kun sinulla ei ole enää mitään otetta poikaan. Jos pysytte yhdessä, voit tietysti topakammin näyttää että olet tosissasi kun sanot jotain. Jos miehesi makaa sohvalla rapsuttamassa muniaan, niin tuskin viitsii nousta hakemaan vaikka sitä robotti-imuria, jos otat sen pois ja viet vaikka vaatehuoneeseen säilöön, mikäli poika ei usko kieltoasi. Sitten on vielä se vaihtoehto, että alat itse vesittää miehen sanomiset pojan kuullen, toki sillä pojasta varmaan kasvaa ihan sekopää.