Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helpottaa hoitoon menoa?

21.09.2006 |

Hei!

Periaatteessa kuulumme vielä vauvapuolelle, kun poika on 10,5kk. Tällä puolella on kuitenkin luultavasti enemmän asiasta tietäviä.

Eli. Poika aloittaa ryhmäperhepäiväkodissa lokakuun alussa. Tähän asti on ollut minun kanssa kotona ja aika hiljaisia nämä meidän päivät ovat. Poika nukkuu kahdet päikkärit ja ehdottomasti tarvitsee molemmat.

Mitä voin vielä 1,5 viikossa tehdä, että lapselleni olisi mahdollisimman kitkatonta tämä ensimmäinen iso mullistus?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tutustuttiin meidän tarhaan kahden viikon ajan. Eli niin että ensimmäisinä päivinä olin tarhassa lasteni kanssa ja lapset saivat tutustua ympäristöön ja hoitajiin ja muihin lapsiin turvallisesti äidin kanssa. Olimme kerralla aina noin pari tuntia. Sitten seuraavalla viikolla ilmoitin että tänään saatte olla ihan vähän aikaa tarhassa tarhantätien kanssa, kun äiti käy nopeasti kaupassa. Olinkin pois vajaan tunnin kun lapset olivat ulkona tätien ja muiden lasten kanssa. Seuraavana päivänä sama homma. Sitten kolmena viimeisenä päivänä lapset olivat jo sisällä hoitajien kanssa ensin niin että olin paikalla ja sitten poistuin noin reiluksi tunniksi ja palasin hakemaan. Ilmoitin lapsille aina etukäteen ja lähtötilanteessa että nyt äiti lähtee käymään asioilla ja palaan kohta teitä hakemaan. meillä tämä toimi ja nyt kun hoito on aloitettu ja lapset ovat olleet pitempiä päiviä hoidossa on tarhantädit ja lapset jo jollakin lailla tuttuja ja hoitoon jääminen on ollut suht helppoa.

Mulla tietenkin on isommat lapset, mutta uskon että kunnon tutustumisjakso antaisi teillekin pehmeän laskun hoidon aloittamiseen. Ja paras totuttelijahan on aika.

Hyviä hoitopäiviä pienokaiselle!

Vierailija
2/2 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi myös tuo harjoittelu. Laps meni hoitoon 10kk ikäisenä ja mies oli hoitoa edeltävällä viikolla joka päivä päiväkodissa pienen kanssa: maanantaina pari tuntia, tiistaina puoli päivää jne. perjantaina lähes koko päivään.

Tää auttoi tosi paljon - paikka ja hoitajat olivat jo vähän tuttuja kun jätettiin ekana päivänä koko päiväksi yksin hoitoon :)

Yhden lomapätkän jälkeen oli vaikeaa päästä taas päiväkoteilun alkuun. Seuraanvan pitkän lomapätkän jälkeen käytiinkin sitten vahingosta viisastuneina to-pe leikkimässä päiväkodin pihalla/oltiin osa päivästä muutenkin touhussa mukana. " Uusi" aloitus oli tämän jälkeen kuin lasten leikkiä :)

Minä siis vannon tuon harjoittelun nimeen =) Kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla