Korona jalkakipu?
Viimeaikoina on saanut lukea että monella oireessa koronassa jalkakipua/särkyä. Onko kokemusta millaista särkyä se oli?
Itsellä ollut kummallista jalkojen repimistä ja poltetta/ jomotusta nyt 2 päivää.
Koronatestit negaa.
Kommentit (63)
Tämä jaloissa oleva kipu, tai itsellä vyötäröstä alaspäin, on jotenkin repivää, ihan kuin pehmytkudosta revittäisiin riekaleiksi.
Mulla särki nilkkoja useita päiviä koronan sairastamisen jälkeen, kun muut oireet siis katosivat. Normaalisti mulla ei ole mitään nivelkipuja yms. Olen hoikka ja perusterve (jos tällä nyt väliä). Meni onneksi lopulta itsekseen ohi nuo säryt, mutta olivat kyllä todella inhottavia.
Minulla oli jaloissa kipuja koronan loppuvaiheessa, erityisesti nilkoissa ja jalkapohjissa.
Lihavuus altistaa koronalle ja jalkakivuille,molemmat erikseen tai samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus altistaa koronalle ja jalkakivuille,molemmat erikseen tai samaan aikaan.
En ole lihava, harmi sulle, joten ei ole syy mihinkään.
Mun urheilevalla teinillä oli kovat jalkasäryt koronassa. Kulki pahimpina päivinä kontaten.
Eilen tuli positiivinen koronatulos ja jalkakipu on ollut yleinen oire. Jo viikko sitten vasen jalkani oli todella kipeä, pelkäsin jo veritulppaa, mutta kipu meni ohi vuorokaudessa.
Sitten alkoivat lievät flunssan oireet ja nyt muutaman päivän oireilun jälkeen sain testissä positiivisen tuloksen. Vasen jalka tuntuu puutuneelta ja sitä jomottaa. Ihmeellisiä pistosmaisia kiputuntemuksia kulkee pitkin kehoa, ensin sattuu vaikka oikeaan nivusen ja sitten vasempaan kainaloon.
Ei ole mitään yhtenäistä kipua, vaan ikäänkuin joku virusarmeija tekisi random-hyökkäyksiä summamutikassa sinne tänne.
Rokote tukkii verisuonet, tässä ruumiinavauksesta video, ei ole ihme jos jalkoja särkee:
N 36. 3 rokotetta kirjoitti:
Minulla oli parin päivän ajan polvesta alaspäin oikea jalka tosi kipeä, pelkäsin jo veritulppa, mutta oli ennemminkin ikäänkuin sääriluu kipeä eikä syvältä pohkeesta. Muita kipuja oli pääkipu, alaselkäkipu ja käsikipu. Kuume npusi päiväksi yli 38 mutta yöllä hiki valui norona ja kuume laski.
Kärsin kuitenkin koronan ilman särkylääkkeitä, kun olin lukenut, että koronasta voi seurata esim limakalvo-oireita (erythema multiforme). kun lääkkeetkin sitä aiheuttaa, halusin pienentää riskiä tai ainakin sitä, ettei sitten tuhaan pelkäis käyttämäänsä lääkettä myöhemmin, jos jotain tulee.
No, lykkäs kuitenkin tämän jälkioireen 😡 ja nyt 4. päivää suu (ylä- ja alahuuli ja posket) haavoilla ja rakkuloilla, iho ittoaa. ihme kyllä jotenkin saan vielä syötyä.
Perkele tätä virusta. Tällainen teaktio joskus tuli 10 vee sitten Myloplasmasta tai antibiootista, nyt siis selkeesti puhtaasti koronasta.
Kiroa vaan sitä r oko t e tta... Se on syypää
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko reuma tai joku muu puhjennut. Outoa kaiken kaikkiaan.
Monilla puhjennut p ii kki en takia reuma. Tai MS tauti. : (
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös molemmissa jaloissa reidessä luu- tai lihaskipua.Vaikea paikantaa. Kotitesti tehtiin kolmasti ja oli positiivinen. Aluksi oli kova kuume 38.5 pari päivää. Sitten nämä jalkakivut. Kävelen normaalioloissa päivittäin noin 3 km lenkin. Kolme rokotusta on, silti tuli. Ikää 69v
Ei silti tuli, vaan siksi tuli kivut.
Herätys nyt jo pahvit
Jalkasäryt on merkki siitä että verisuonissa on tukoksia, tilanne voi olla hengenvaarallinen.
Särkee pirusti jalkoihin. Erityisesti lonkkiin ja etureisiin. Oli myös miehellä, hän rokottamaton. Itsellä x2.
Vierailija kirjoitti:
Reisiä repi parina iltana kun olin koronassa.
Juuri sama kokemus.
Ei tuo nyt kovin yleistä näytä olevan. Yhdelläkään tuntemallani positiivisella ei ole jalkoja kummemmin särkenyt. Ihan pikku flunssan oireita ollut. Niin myös itsellä.
Koronatesti, kunnollinen,ei kotitesti, positiivinen tulos. Ei kuumetta, päänsärkyä,karhea kurkku mutta jalat särkee aivan kamalasti,jo neljättä päivää. Luin että kannattaa yrittää nousta pystyyn joka tunti,vaikka kuinka väsyttäisi
Kyllä on kovaa jalkasärkyä tai oikeastaan samankaltaisia kuin menkkasärky mutta kovempi. Jomottaa alaselkää, reisiä ja pohkeita. Välillä helpottaa. Liikkuminen helpottaa myös.
Jomottaa niin kovaa ettei voi edes nukahtaa.
Minulla särki ekana päivänä jalkoja polvista alaspäin. Seuraavana iltana/yönä oli kuumetta 38, joka laski lääkkeellä. Seuraavana päivänä lihassärkyä ympäri kroppaa, johon onneksi lääke auttoi hyvin. Sitten nousi vielä illasta lämpöä ja sen jälkeen se oikeastaan oli jo ohi. Ei mitään nuhaa, kurkkukipua yms lainkaan.
Minulla myös molemmissa jaloissa reidessä luu- tai lihaskipua.Vaikea paikantaa. Kotitesti tehtiin kolmasti ja oli positiivinen. Aluksi oli kova kuume 38.5 pari päivää. Sitten nämä jalkakivut. Kävelen normaalioloissa päivittäin noin 3 km lenkin. Kolme rokotusta on, silti tuli. Ikää 69v