Kerro mikä on koulutuksesi, mitä teet työksesi + palkka?
Jos saat jotain palkanlisiä, kerro mistä ne koostuu, ja kuinka monta vuotta työkokemusta on takana.
Jos sinulla on sivutuloja tai sijoituksia, voit kertoa nekin. Lisäksi saa mielellään kertoa suosittelisitko omaa ammattiasi muille.
Mietin uutta ammattia ja haluan avoimin mielin kuulla eri vaihtoehdoista. :)
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
FM, lukion. opettaja, 5400€/kk.
Ja siis kaikki määrävuosikorotukset ja kymmenisen ylituntia.
Olen koulutukseltani FM ja saan palkkatukena noin 1300 e kirjaston kirjojen lajittelusta. Työkokemusta omalta alaltani noin 25 vuotta. En nähtävästi kelpaa enää mihinkään muuhun.
Tradenomi YAMK
Ratkaisukonsultti
Työkokemusta alalta 2,5 v ( alanvaihtaja siis
Työkokemusta yht. 20v
4400€/kk
Odotettavissa n. 5000€+ / kk kunhan saan vielä vähän työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut alapeukuttaa? Kai jokainen saa kertoa tulonsa?
Ehkä siksi että tässä kysyttiin myös alaa, jolla työskentelee. Tilannehan olisi vallan eri, jos olisi kysytty ylää...
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja yliopistolisessa sairaalassa ja peruspalkka 2600 kk:ssa.
Peruspalkkaa ei nyt taidettu kysyä?
Tradenomi ja sihteeri, työkokemusta 3 vuotta ja palkka hieman alle 2600€. Nyt suunnitteilla YAMK-tutkinto, että pääsisi joskus suorittavasta työstä pois vaikka projektihommiin.
Tradenomi, markkinointipäällikkö, ~3700 €/kk.
Mulla on pelkkä peruskoulu takana. Ajan kuorma-autoa ja palkka 4200-4500e kk
Tieliikenne ins. 7600€, ei lisiä ja matka-ajasta ei makseta jos se (useimmiten) tapahtuu omalla ajalla. Matkustan tosi paljon, joten noin 20h omaa aikaa menee kuussa lentokoneessa tai autossa.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikenne ins. 7600€, ei lisiä ja matka-ajasta ei makseta jos se (useimmiten) tapahtuu omalla ajalla. Matkustan tosi paljon, joten noin 20h omaa aikaa menee kuussa lentokoneessa tai autossa.
🤣 pikku typö....ei tieliikenne vaan tietoliikenne
Koulutukseltani olen artesaani, töitä teen hotellissa respassa ja palkka bruttona on n.1600e/kk, käteen jää n.1520e/kk. Kiinteät kuluni eli vuokra, sähkö ja vesi ovat 216e/kk. Puhelinlasku 15e/kk. En tosin asu Suomessa, joten pärjään todella hyvin. Olen ollut tässä duunissa parisen vuotta, suosittelen jos kielipäätä riittää.
Ensinnäkään, eihän tuo kommentoija valita palkasta? Varmaan ne valittavat, joilla se peruspalkka on 2.500e/kk. Toiseksi, eivät kaikki saa vuorolisiä. Ei kaikki hoitotyö ole vuorotyötä.
Sairaanhoitaja hva kotihoidossa. Päivätyö ma-pe, palkka 3440eur/kk, sisältää peruspalkan, henkilökohtaisen lisän ja täydet kokemuslisät.
Koulunkäynninohjaaja erityiskoulussa, lähihoitajan paperit. 2181 e/kk, väkivaltalisää 21e/kk ja lääkehoitolisä 50e/kk.