Kerro mikä on koulutuksesi, mitä teet työksesi + palkka?
Jos saat jotain palkanlisiä, kerro mistä ne koostuu, ja kuinka monta vuotta työkokemusta on takana.
Jos sinulla on sivutuloja tai sijoituksia, voit kertoa nekin. Lisäksi saa mielellään kertoa suosittelisitko omaa ammattiasi muille.
Mietin uutta ammattia ja haluan avoimin mielin kuulla eri vaihtoehdoista. :)
Kommentit (94)
Olen koulutukseltani FM mutta olen töissä ruokakaupassa. Teen noin 30 tuntia viikossa, tienaan siitä 2100-2300 lisistä ja tunneista riippuen. Enemmän tunteja tekemällä tienaisin ehkä 2400-2600 kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja, Peruspalkka 3500e/kk. On myös muuta osaamista (ylempi kk-tutkinto esim). Suoritepalkan osuus jokunen satanen päälle.
Velkaa on reilu miljoona, mutta vakuutena on kaksi.
Miten voi sairaanhoitajat valittaa palkasta? 3500e /kk on hyvä palkka ja vielä lisät päälle!
Peruspalkka on hussilla 2560e ja siihen päälle vuototyölisät ja ikälisät. Ei todellakaan tuo 3500e. Viikonloppuvuoroja ja yövuoroja saa vääntää että saa tuon 3500e kk miinus verot.
On ja on ja on. Olkoot hussilla ihan mitä vaan, ei se tarkoita sitä etteivätkö muut osaisi neuvotella itse palkkaansa. Hussit ja muut palkan sanelijat saavat pitää tunkkinsa, kyllä nykytilanteessa on varaa valita työtehtävien väliltä ja myös pakottavassa tilanteessa asiakkaan (eli työnantajan) on ostettava työsuorite sieltä mistä vain saavat. Joskus se voi maksaa jotain muuta, kuin vain toisen osapuolen esittämä listapalkka.
Olen sairaanhoitaja yliopistolisessa sairaalassa ja peruspalkka 2600 kk:ssa.
Sairaanhoitaja-terveydenhoitaja, kotihoito, 48 200 eur viime vuonna. En tee yötä, iltaakin harvoin, lähinnä tuplavuoroja joskus. Viikonlopuista ja hälytysrahoista koostuu lisät.
Maatalousalan perustutkinto ja teen maatalousalalla kaikenlaista. Tulot vaihtelee niin, ettei mitään tarkkaa kuukausipalkkaa voi sanoa, mutta noin 30 000e vuodessa. Näin talvella teen pääasiassa lomituksia lypsykarjatiloilla ja sikalassa. Kesällä peltotöitä, eläintenhoitoa, eläintilojen pesua, aitojen rakentelua. Sesonkiaikaan töitä on aamusta iltaan, talvella 6-8 tuntisia päiviä. Talvella on myös työttömiäkin aikoja.
Tuottaja/toimittaja, mulla on kokonaispalkka jossa on 2 henk.koht. palkanlisää. Brutto noin 72000 €/vuosi. Koulutus VTM ja FK.
Ylioppilastutkinto, työskentelen yleislääkärinä. Palkka noin 5000€/kk.
Peruskoulu. Paskakuski. N.40 000/kk.
KTM, työkokemusta 5 vuotta. Palkka 4400/kk
Psykiatrinen sairaanhoitaja mt-avopalveluissa hyvinvointialueella, päivätyö. Peruspalkka 2890, päälle kokemuslisät, työkokemusta 11 vuotta.
Koulutukseltani olen Ritari. Minua alettiin kouluttaa 12 vuotiaana, ja valmistuin 21 vuotiaana. Olen tehnyt tätä hommaa jo vuosikymmeniä. Palkkani on sielut ja kauniit neidot.
Vierailija kirjoitti:
Logistiikkainsinööri, toimin kv pörssiyhtiössä asiantuntijatehtävissä, henkilökohtainen palkka pyöreästi 4900 €/kk, tulospalkkiot ovat vaihdelleet työsuhteen aikana vajaan 14 000 ja 5000 € välillä. Korona-aika on vaikuttanut suoraan tulospalkkioon. Tässä työpaikassa olen ollut 3 vuotta, alalla valmistumisen jälkeen yhteensä 6 vuotta josta 1 vuoden olen ollut äitiys- ja vanhempainvapaalla. Voin suositella vaikka aika miehinen ala onkin.
Hei! Kuulisin mielelläni lisää työtehtävistäsi. T. Logistiikan insinööri puolelle yhteishaussa hakeva :)
Olen eläkeläinen keskikoulupohjalta ja saan eläkettä alle 5000 euroa/kk KeValta 43 työvuoden jälkeen.
Tyhjäntoimittaja... Saan paskan palkaksi. Viisastuin hirveästi teidän viesteistä. 😄
merkonomi, sihteeri jo 16 vuotta sairaalalla, netto 1900 e/kk. En suosittele. Palkka menee ekan viikon aikana.
Tradenomi, työskentelen HR erityisasiantuntijana ulkomailla. Brutto 11 950e/kk.
Tietotekniikan&matematiikan maisteri, 5200€/kk lead ohjelmoijan roolissa +1k vuokratuloja kk brutto ja jotain irtotonneja osakkeista & kryptoista & bonareista epätasaisesti/v. Eläkkeeseen noin 9v vielä jos moisia vielä sitten on.
Koodari koko uran ajan koska tykkään enempi siitä kuin powerpoint shaibasta ja pomoportaan shakkipeleistä. Enemmän tienaisi jos manageerauspuolelle olisi siirtynyt mutta ei kiinnosta.