Raskaudesta/synnytyksestä palautumis asiaa
Moi
Ihan hömppä kysymys, mutta olen siis synnyttänyt 5 kk sitten ja kaikki muuten palautunut oikein hyvin paitsi ihoni on sellainen kuiva ja ehkä "ryppyinen". :)
Aikaisemmin ihoni on ollu todella paksu ja kiinteä ja olen alle 30v . Johtuuko tämä siitä, että odotusaikana oli kehossa niin paljon enemmän nesteitä?:)
Sama se palautuuko vaikö eikö mutta mielenkiinnostani kyselen
Kommentit (4)
Jos iho on venynyt enemmän, ei se välttämättä enää palaudu. Monilla ison vauvan tai monikoiden äideillä jää iho ryppyiseksi kun vatsa on venynyt niin paljon. Kirurgin veitsi auttaa...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:52"]Jos iho on venynyt enemmän, ei se välttämättä enää palaudu. Monilla ison vauvan tai monikoiden äideillä jää iho ryppyiseksi kun vatsa on venynyt niin paljon. Kirurgin veitsi auttaa...
[/quote]
Ap.tarkoittaa kaiketi muuta kuin vatsan kohdan ihoa
Joo eli siis täysimetyksellä mennään ja koko kroppa on sellanen jännän tuntunen. Ei välttämättä näy ollenkaan muiden silmiin mutta kun rutistaa ihoa on se kuin vanhan ihmisen ihoa koskisi :)
Olen siis normaali vartaloinen hoikka enemmän ja sain n.20 kg raskausaikana painoa vaikka söin hyvin tervellisesti ja liikuin paljon. Lapseni olikin viisikiloinen jytkäle ja painoni putosi imetyksen avulla viikossa takaisin 60 kg :)
Lähinnä ehkä pohdin vain palautuuko se iho itsestään jokupäivä vai onko nyt kiinteytysjumppa kenties tarpeen?
Muuten olenki vain nauttinut näista naisellisista uusista muodoistani ja imetyksen mukana muotoaan muuttaneista rinnoista:) äitiys ja sen mukana tulleet muutokset on ihania!!
Imetätkö? Raskauden jälkeen elimistö on liki menopausaalitilanteessa ennen kuin hormonitoiminta taas täysillä käynistyy.