Onko sinulla mitään todisteita isoisäsi isän olemassaolosta?
Silminnäkijä todistuksia? Valokuvaa? Kirjeitä? Maallista jäänöstä kuten luita haudassa?
Kommentit (61)
Onhan noista kummastakin kuvia ja olen itse molemmat äijät nähnytkin kun elivät pitkään.
Vierailija kirjoitti:
On. Minulla on kuvat isoisäni vanhemmista ja isoisäni isän vanhemmista eli minun isoisoisovanhemmista.
Ja tarina siitä mistä suku sai alkunsa eli miten isoisoisoisäni isä syntyi äpäränä, hylättiin töihin tilalle josta hän lopulta karkasi ja vain otti itselleen sen sukunimen jolla loppu sukukin eli. Tämä nimi tosin ei tule enää jatkumaan sillä yhtään pelillistä sillä nimellä tuskin enää tulee syntymään.
Älä nyt ei niitä hylätty vaan pennut laitettiin töihin kesällä talvella kouluun eikä ole laillista ottaa mitään muuta nimeä kuin se oikea ellei taiteilija nimi lisänä.Lapset laitettiin sijaisperheisiin lasten koteihin kuten nytkin. Ei ollut ehkäisyä niitä syntyi hirveitä määriä piti miettiä vaan mistä niille ruokaa ja koulu.Onneksi nyt voi ehkäisyllä tehdä vain yhden kaksi lasta että pystyy elättämään ne.Esimerkiksi raiskateilla on lapsia mistä ne ei tiedä ja taas merimiehillä on eri maissa ja matkoilla sattuu. Ei se mitään haittaa mutta ehkäisyllä voi säädellä. Ihmisiä kaikki on silti.
Kirkonkirjoista löytyy. Ja maakirjoista esi-isät 1500-luvulta. Siitä, olisiko joku kulkumies käynyt jossain sukupolvessa tuikkaamassa jotain esiäitiä ei kyllä ole mitään varmuutta. Mutta papereissa sukulinja isän puolelta on selvä viimeiset lähes 500 vuotta.
Isätöntä lasta ei ole olemassa. Mies siittää.
Ei ole. Isoisistäkin on vain nimet haudassa. Molemmat kuolivat jo vuosikymmeniä ennen syntymääni.
Olen jopa tavannut toisen isoukkini, että kai tää lasketaan? Lisäksi serkku asuu talossa jonka isoukki rakensi.
Toisesta on valokuvia ja irtaimistoa sekä talo jossa vanhempani asuvat.
Meidän sukuun oli joku väärentänyt oikein muutaman oudon nimen jälkikäteen. 🤭
On mustavalkoinen valokuva luokkasodan ajoilta, jossa lahtarit tappavat punikkeja soramontun reunalla. Isoisän iskä on se kolmas punikki oikealta, joka pitelee rintaansa hieman kumarassa lyhytlierinen hattu päässään.
Jumala on siittänyt meidät kaikki, mitään isiä ole olemassa.
Kirkon kirjoista löytyy ja esivanhempansa 1600 luvulle saakka. Harmillisesti ei ole mitään mahtisukua, että kaukaista perintöä on turha odotella.
Meidän yhdellä täti haudalla oli käynyt joku kaapimassa nurmikon pois juurineen siis ihan juuretkin pois. Hautarauhan rikkominen on rikollista.
Isältäni kuullut mitä isoisäni isä teki työkseen ja oli ex-presidentin pikkuserkku. Isälleni hirveän tärkeä henkilä ja esikuva.
Olen jopa tavannut, olin koulussa. Meidän suvussa lapset on tehty nuorena.
Kai se on ollut olemassa kun äiti on puhunut isovanhemmistaan isänsä ja äitinsä puolelta. Nimi on hautakivessä.
On paljonkin. Hän istui Suomen ensimmäisessä eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole isää, välttämättä ei edes lainkaan vanhempia. Joten miksi kiusaat ihmisiä tällaisella kysymyksellä?
Biologinen isä ja äiti on ihan jokaisella, ja on kaikki sukupolvet taaksepäinkin ollut. Olen itse siitä todiste, en usko tulleeni toiselta planeetalta.
Isäni suvun historia tutkitutettiin ammattilaisella, ja hänen tekemästään kirjasta voin seurata sukuani "suoraan ylöspäin" 1400-luvun lopulle saakka.
Joo, ja kaikilla ei ole hyvä elämältään. Silti hierotaan naamaan kertomalla, kuinka käytiin töissä ja autolla kesällä Naantalissa.. 🙄 Trolli.