Argh! Että kun pakottavat tyttöä kävelemään!
Ollaan miehen vanhempien ja siskonsa ja miehensä kanssa mökillä ja 13 kk tyttömme alkaa pikkuhiljaa innostua kävelemisestä. Hän seisoa töröttää, mutta ei uskalla kävellä ilman sormesta kiinni pitämällä. Nyt sukulaiset kävelyttävät JATKUVASTI tyttöä ja tyttö on jo sanonut ei ja osoittanut, että haluaa kontata. Tyttö menee kyykkyyn, mummu nostaa väkisin ylös ja pakko kävellä, pakko treenata. Miksi?! Heillä on hirveä kiire, mutta minun kantti ei kestä sanoa, että antakaa pienen kontata. Pakottavat pientä koko ajan ja miehenikin ilmeestä näkee, ettei tykkää.. Kohta kyllä ärähdän, että antakaa sen olla. Tyttö on ihan hämmentynyt, kun koko pitää "kävellä". Onko muilla kokemusta, kun sukulaisilla on KIIRE..?! :/
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:37"]
Lapsi heittäyty jatkuvasti lattialle, nyt mies nukuttaa häntä kammarissa. Huomenna lähdetään kotiin. Oli pakko puhaltaa peli poikki kun tyttöä jo itketti ja oli väsynyt jatkuvasta kävelyttämisestä. Ehkä siksi anopilla ja appiukolla nimen omaan on niin kiire, kun mies ja hänen siskonsa molemmat alkaneet kävellä 11 kuisina. Huomenna jos sama meno jatkuu, sanon että antakaa sen liikkus miten itse haluaa. Kiitos vinkeistä! Antaa pienen olla pieni, hän kävelee itsenäisesti, kun on valmis :)
[/quote]
no tuliko miehestä ja miehen siskosta neroja?
Jos ap itse hoitaisi lapsensa, ei tuotakaan ongelmaa olisi. Meillä veljen vaimo tuli mökille lepäämään, luki sohvalla naistenlehtiä ja laittoi muut vahtimaan lastaan. Mutta se piti tehdä niin kuin hän halusi. Onneksi äitini osasi sanoa napakasti, että mökki ei ole täyshoitola, jokainen katsoo katraansa perään ja keksii viihdykkeet.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:37"]
Lapsi heittäyty jatkuvasti lattialle, nyt mies nukuttaa häntä kammarissa. Huomenna lähdetään kotiin. Oli pakko puhaltaa peli poikki kun tyttöä jo itketti ja oli väsynyt jatkuvasta kävelyttämisestä. Ehkä siksi anopilla ja appiukolla nimen omaan on niin kiire, kun mies ja hänen siskonsa molemmat alkaneet kävellä 11 kuisina. Huomenna jos sama meno jatkuu, sanon että antakaa sen liikkus miten itse haluaa. Kiitos vinkeistä! Antaa pienen olla pieni, hän kävelee itsenäisesti, kun on valmis :)
[/quote]
no tuliko miehestä ja miehen siskosta neroja?
No ihan tavallisia, mun mies on filosofian maisteri ja siskonsa tradenomi. Jos kerta haluat tietää. Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:51"]
Ollaan miehen vanhempien ja siskonsa ja miehensä kanssa mökillä ja 13 kk tyttömme alkaa pikkuhiljaa innostua kävelemisestä. Hän seisoa töröttää, mutta ei uskalla kävellä ilman sormesta kiinni pitämällä. Nyt sukulaiset kävelyttävät JATKUVASTI tyttöä ja tyttö on jo sanonut ei ja osoittanut, että haluaa kontata. Tyttö menee kyykkyyn, mummu nostaa väkisin ylös ja pakko kävellä, pakko treenata. Miksi?! Heillä on hirveä kiire, mutta minun kantti ei kestä sanoa, että antakaa pienen kontata. Pakottavat pientä koko ajan ja miehenikin ilmeestä näkee, ettei tykkää.. Kohta kyllä ärähdän, että antakaa sen olla. Tyttö on ihan hämmentynyt, kun koko pitää "kävellä". Onko muilla kokemusta, kun sukulaisilla on KIIRE..?! :/
[/quote] mun poika juoksi jo 11 kuukautisena
[/quote] puheenkehitys olikin hitaampaa ,hyvin vähän sanoja vielä 1,5 v mutta en nyt tarkalleen muista milloin alkoi puhumaan ja sitä puhetta tuli sitten
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:51"]
[/quote] mun poika juoksi jo 11 kuukautisena
[/quote]
ja mitä sillä on väliä vaikka on juossut? Meidän lapset on lähteneet vasta vuoden ja 5kk iässä käveleen ja voin sanoa, että onneksi ei aiemmin.:)
[/quote] totesin vaan, en opettamalla opetellut kävelyttämään, itse halusi kovasti oppia
Muistanpa miten kauheaa oli kun tyttäreni oppi kävelemään 9 kk iässä ja siitä kuukauden päästä juoksi ihan holtittomasti sinne tänne ja en ollut pysyä perässä (oman sairautena takia). Ulkoilut oli todella haastavia ilman valjaita!
AP pidä pääsi ja anna lapsesi kehittyä omaa tahtiaan. Kaikki ovat yksilöitä ja kaikella on tarkoituksensa.