Argh! Että kun pakottavat tyttöä kävelemään!
Ollaan miehen vanhempien ja siskonsa ja miehensä kanssa mökillä ja 13 kk tyttömme alkaa pikkuhiljaa innostua kävelemisestä. Hän seisoa töröttää, mutta ei uskalla kävellä ilman sormesta kiinni pitämällä. Nyt sukulaiset kävelyttävät JATKUVASTI tyttöä ja tyttö on jo sanonut ei ja osoittanut, että haluaa kontata. Tyttö menee kyykkyyn, mummu nostaa väkisin ylös ja pakko kävellä, pakko treenata. Miksi?! Heillä on hirveä kiire, mutta minun kantti ei kestä sanoa, että antakaa pienen kontata. Pakottavat pientä koko ajan ja miehenikin ilmeestä näkee, ettei tykkää.. Kohta kyllä ärähdän, että antakaa sen olla. Tyttö on ihan hämmentynyt, kun koko pitää "kävellä". Onko muilla kokemusta, kun sukulaisilla on KIIRE..?! :/
Kommentit (26)
Sanot suoraan vaan jos lapsen kävelyttäminen ei miellytä.
Mummulla on iän tuomaa viisautta; arvosta ja ota opiksi.
Lapsi ei ole vielä valmis jos ei halua kävellä! Nyt sanot tiukasti EI.
Sinä olet lapsen äiti ja pidät lapsesi puolta - et anna kävellä itsesi ja lapsesi ylitse.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:58"]
Mummulla on iän tuomaa viisautta; arvosta ja ota opiksi.
[/quote]
Mummulla on iän tuomaa seniiliyttä.
Sehän on lapselle tosi stressaavaa, kun taito ei ole vielä hanskassa. Väsyy pienessä hetkessä, ei pelkästään fyysisesti vaan muutenkin.
Käske ne sukulaisesi muualle päsmäröimästä. Lapset kävelevät sitten kun ovat valmiita.
Rauhoittukaa, kävellä ja kävelyttää on kaksi eri asiaa, ja tässä kyse jälkimmäisestä. Siihen on valmis heti kun jaksaa kannatella päätä, koska niitä jalkoja kannattelee se kävelyttäjä, ei vauva :)
Kyllä se lapsi laittaa jalat veteläksi kun ei enää viitsi tai jaksa kävellä, harjoittelematta ei kukaan opi kävelemään.
Lapsi heittäyty jatkuvasti lattialle, nyt mies nukuttaa häntä kammarissa. Huomenna lähdetään kotiin. Oli pakko puhaltaa peli poikki kun tyttöä jo itketti ja oli väsynyt jatkuvasta kävelyttämisestä. Ehkä siksi anopilla ja appiukolla nimen omaan on niin kiire, kun mies ja hänen siskonsa molemmat alkaneet kävellä 11 kuisina. Huomenna jos sama meno jatkuu, sanon että antakaa sen liikkus miten itse haluaa. Kiitos vinkeistä! Antaa pienen olla pieni, hän kävelee itsenäisesti, kun on valmis :)
Hei, sulla ei oo kanttia sano, että ei saa teidän lasta väkisin kävelyttää? Nyt ap jotain rajaa. Kyllä minä ainakin olen sellanen leijonaemo, että vaikka mihinkään muuhun ei oikeen ole kanttia sanoa vastaan tai olla eri mieltä, mutta jos näen, että joku tekee meidän lapsille jotain, mistä lapsi ei tykkään niin sanon suoraan asiasta.
Ja sinä vaan istua törötit kun sukulaiset "pakottivat" kävelemään. Hei lapanen ota LAPSESI syliin jos tuntuu että häntä kohdellaan väärin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:42"]
Ja sinä vaan istua törötit kun sukulaiset "pakottivat" kävelemään. Hei lapanen ota LAPSESI syliin jos tuntuu että häntä kohdellaan väärin.
[/quote]
Vikisee jossakin nurkalla ja kirjoittelee tänne, että hänen lasta kiusataan. Kaikenlaisia.
No eipä muuta kun mummua ja pappaa kävelemään hätistämään aina kun yrittävän laskea persiinsä penkkiin. Eiköhän ne siitä äkkiä tokene.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:51"]
Ollaan miehen vanhempien ja siskonsa ja miehensä kanssa mökillä ja 13 kk tyttömme alkaa pikkuhiljaa innostua kävelemisestä. Hän seisoa töröttää, mutta ei uskalla kävellä ilman sormesta kiinni pitämällä. Nyt sukulaiset kävelyttävät JATKUVASTI tyttöä ja tyttö on jo sanonut ei ja osoittanut, että haluaa kontata. Tyttö menee kyykkyyn, mummu nostaa väkisin ylös ja pakko kävellä, pakko treenata. Miksi?! Heillä on hirveä kiire, mutta minun kantti ei kestä sanoa, että antakaa pienen kontata. Pakottavat pientä koko ajan ja miehenikin ilmeestä näkee, ettei tykkää.. Kohta kyllä ärähdän, että antakaa sen olla. Tyttö on ihan hämmentynyt, kun koko pitää "kävellä". Onko muilla kokemusta, kun sukulaisilla on KIIRE..?! :/
[/quote] mun poika juoksi jo 11 kuukautisena
Heh, mitä provosoimista. Koitin tyttöni kanssa lattialla leikkiä ja muutaman kerran vihjasin, että kohta voisi lähtä nukkumaan. Myönnän, että olin "lapanen" , halusin vaan purkautua tästä anonyymisti. Kiitos asiallisista vastauksista. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:51"]
[/quote]
ja mitä sillä on väliä vaikka on juossut? Meidän lapset on lähteneet vasta vuoden ja 5kk iässä käveleen ja voin sanoa, että onneksi ei aiemmin.:)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:51"]
[/quote]
Mun poika heitti triplavolttia takaperin suorille jaloille. Huoh.
Pitämättä* piti laittaa tuohduksissani..