Äidit!! Miten teillä 16 v pukeutuu kesäisin?
Ite 16v ja alan epäileen jo omaa näköäni :/
Mielestäni on normaalia ja säädyllistä käyttää shortseja ja toppeja kesällä, kunhan niistä ei pakarat tule ulos ja tissit pysyy siä paidan sisällä ja on väh. napaan asti pitkä.
Omasta mielestä ikäiseni pukeutuvat näin.
Kävin ostamassa itselleni kesävaatteita. Kahdet shortsit ja paitoja tuli ostettua ja kahdet bandeaut.
Äitini ensimmäinen kommentti oli shortseista: "Tollasissa et kulje kesällä! Sun piti ostaa säädyllisiä housuja eikä shortseja."
Äiti ei sanonut mitä piti ostaa. Tarkoitus oli kesävaatteita ostaa.
Mikä farkkushortseissa on säädytöntä? Shortseista ei vilku pakarat, sen varmistin.
Ostin myös sitten ihan housut, tälläset mustavalkoiset ohutta kangasta olevat "lökärit" ja kaikilla on tälläset kun näyttäis muotivillitys olevan.
Äidin kommentti: "Tollasia myytiin lidlissä 5€"
Vastasin: "Lidl ei ole vaatekauppa, eikä mulla ole tapana sieltä vaatteita ostaa, kuten ei muillakaan."
Äiti vastaa: "Nuo ovat joka tapauksessa rumat."
Ei oo nyt kauheen hyvä fiilis, kun haukutaan ja arvostellaan ensimmäisenä. Ja nyt olen muka kiittämätön ja törkeä, koska olen äidille vihainen ja ärtynyt. Minusta mulla on hyvä syy ollakin. Olen kyllä kiitollinen ja arvostan sitä, kun sain rahaa ostoksiini. Ei vaan tunnu kivalta, että ensimmäisenä haukutaan maahan ja verrataan toisiin, kun en ostanut löysiä tavallisia farkkuja ja yksiväristä t-paitaa ruokakaupasta.
Oonko kuitenkin väärässä? Kai mä sitten olen kiittämätön ja säädytön lapsi.
Kommentit (42)
Älä välitä. Itse olen saanut äidiltäni pukeutumiseen liittyviä ikäviä kommentteja myös. Näytän kuulemma roskakuskilta, rekkalesbolta, uusnatsilta ja milloin miltäkin, jos käytän vähänkin valtavirrasta poikkeavia vaatteilta. Ei mitään radikaalia edes...
Joo jätä vain ap äitisi kommentit omaan arvoonsa. Todella törkeää ja ilkeää... Mielestäni kuulostat harvinaisen järkevältä teiniltä. Itsellä kun myötähäpeä nostaa päätään kun näkee teinien (ja jopa aikuisten ihmisten) kulkevan niissä persposki "shortseissa". On tullut todistettua eräätkin karvoitukset ja siteet, jotka on pilkottanu näitten mikromallien alta... hyh. Ja oikeasti, persuuksen vilauttelu julkisella paikalla osoittaa huonoa makua, rannalla kenties sallittavaa kun juostaan bikineissä. Ja tursoilu, myös aika kammoa katsottavaa. Joten vaatehankintasi kuulostaa todella järkeviltä ikäisesi ostoksiksi. Kyllä saisi äitisi vähän hävetä sanojaan, tuli paha mieli puolestasi :/
N21, "valas", joka pukeutuu säädyllisesti
No, liian lyhyisiin hameisiin pukeutuu minun tyttäreni. Olen uhannut ommella jatkopaloja hänen roiskeläppinsä, kun hän on koulussa. Ja niistä napapaidoista olen valittanut. Jumankauta, ei ainakaan talvella tarvitse kouluun, hammaslääkäriin yms. mennä roiskeläppähameessa ja napapaidassa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:08"]
No, liian lyhyisiin hameisiin pukeutuu minun tyttäreni. Olen uhannut ommella jatkopaloja hänen roiskeläppinsä, kun hän on koulussa. Ja niistä napapaidoista olen valittanut. Jumankauta, ei ainakaan talvella tarvitse kouluun, hammaslääkäriin yms. mennä roiskeläppähameessa ja napapaidassa.
[/quote] Lisään vielä, että en haluaisi hänen pukeutuvan(tai kenenkään muunkaan) sellaisiin vaatteisiin kesällä tai milloinkaan muulloinkaan. Horovaatteiksi olen ne nimennyt. Ylesisesti. En siis tytärtäni ole haukkunut.
teinityttöjen pukeutumiskoodit ovat muuttuneet sitten 80-luvun. silloin ei kukaan tullut kouluun avokaulaisessa topissa tai kävellyt kadulla shortseissa jotka eivät olleet vähintään puoleen reiteen. mutta toisaalta uimapuvut saattoivat olla melko reippaasti läpinäkyviä eikä täysi alastomuuskaan ollut mikään tabu. ainakin meidän kylän uimapaikalla sai vaatteet vaihtaa ihan julkisesti siinä rannalla ja varmaan minutkin siinä joku alasti näki. joskus käytiin myös alusvaateuinnilla jos ei ollut uimapukua mukana ja silloin näkyi varmasti kaikki läpi
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:57"]Tekisi mieli viedä vaatteet takaisin tai heittää pois. Ei ole nyt sitä kivaa fiilistä, minka saa kun olet saanut vähän uudistusta tyyliisi. Pitäs varmaan burka hommata niin en ole säädytön.
AP
[/quote]
Älä välitä. Uudet vaatteet vaan päälle
Ei oo kovin nättiä kulkea liian pienissä vaatteissa. Perjantaina oli illalla kuuden aikaan 14 astetta ja pikkuteinit kulki minishortseissa. Rumaa oli. Sama koulussa.
Ymmärrän kyllä kesällä. Oma tyttäreni pukeutuu tyylikkäästi. En siihen puutu, koska maku on hyvä. Ei tarvi peittävää olla. Mutta joku raja
Minä puen tyttäreni nilkkapituiseen valkoiseen pitkähihaiseen tunikaan ja isolieriseen hellehattuun. Eivätpä likaiset pojannulikat kuolaa. Pidän tyttäreni kunniaa aarteenani. Täytettyään 30 vuotta hän saakoon päättää itse. Silloin avaan viimein häkin oven. Silloin pieni lintuni saa lentää.
Pureeko äitiisi ironinen huumori?
Esim. Äiti hei, pitäisikö sun mennä keskusteleman jonkun kanssa tosta sun ahdistuksesta?
Silleen lempeällä äänellä.
Itellä on samanlainen lyttääjä-äiti ja kyllä täytyy myöntää että se on vaikuttanut itsetuntoon. Toisaalta taas osa sisaruksista on porskuttanut ihan hyvin ja heidän suhtautumisensa oli juuri tuollainen vino huumori.
Ehkä meillä on luonteissa ja temperamentissa niin paljon eroa. Minä otin enemmän itseeni, ei olisi kannattanut. Isäsi voisi myös pitää puoliasi enemmän.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi.
[/quote]
Ei oo koskaan ollutkaan. Pakko sanoa näin, ärsyttää vieläkin, kun tuli lisää valittamaan ja haukkumaan:(
Nyt hän sanoo että olen siskon kaa syy siihen miksi hän kulkee muka "rääsyissä" ja olen kiittämätön lapsi, joka ei tajua mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:05"]Kesävaatteet= vaatteet, joissa on mukava olla kesällä kuumuudessa. Ja ne mamin haluamat pitkät farkut ja kuristus kaula-aukkolliset paidat on siihen täydelliset? Salli minun nauraa. Jos shortseista ei pakarat vilku ja tissit on piilossa, niin hyvin menee. Nyt et välitä mamin sanoista vaan laitat ostamasi vaatteet päälle ja olet iloinen uusista vaatteista! Ja jos on mamille niin suuri ongelma, lähde tämän kanssa shoppailemaan ja kysy mitä hän haluaisi sinun pitävän. Tai hankit maksimekon? Säädyllinen, mutta viileä. [/quote] Kiitti tsempistä. Näiden vastausten ja peukutuksien kautta voin päätellä, ettei äitini ole ihan viisas. Mekkoa en halua, sillä en yksinkertaisesti niistä tykkää enkä hameista. Niissä on epämukavaa, kun haaravälissä ei ole suojaa :D alkkareita suojaamaan meinaan. Tulee epämiellyttävä olo.
[/quote]
Ehkä ei kannata niin kauheasti luottaa vastauksiin täällä. Täällä ei monikaan sellainen äiti vastaile, joka on järkevä teinin äiti. Nämä äidit täällä ovat vauvojen äitejä, eivätkä vielä jaksa ja osaa eläytyä sinun äitisi tilanteeseen. Ymmärrän hyvin äitisi huolen säädyllisyydestä. Sitä ei itse nuorena hoksaa ajatella monestikaan, ja muotikin on mitä on.
[/quote]
Otsikos lukeekin, että 16 v äidit
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi.
[/quote]
Ei oo koskaan ollutkaan. Pakko sanoa näin, ärsyttää vieläkin, kun tuli lisää valittamaan ja haukkumaan:(
Nyt hän sanoo että olen siskon kaa syy siihen miksi hän kulkee muka "rääsyissä" ja olen kiittämätön lapsi, joka ei tajua mistään mitään.
[/quote]
Missä isäsi on? Voisit puhua hänelle äitisi kommenteista.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi.
[/quote]
[/quote]
Mua tuossa kohtaa vituttais jo niin, että heittäisin sille ostamani vaatteet ja kuitit ja toteaisin, että äiti on sitten hyvä ja lähtee ostoksille vain, ei oo kukaan estämässä.
Kyllä on mennyt ihme jeesusteluksi ja amerikanmeiningiksi. Ihan normaalia oli ainakin mun teiniaikoina 90-luvulla käyttää pieniäkin shortseja kesäkuumalla eikä sitä kukaan ihmetellyt. Paljas iho on ihan normaali asia, eikä sillä välttämättä haeta mitään ihmeellistä seksikkyyttä ja vaikka haettaisiinkin, niin so what? Ton ikäisenä on ihan normaalia kokeilla viehätysvoimansa rajoja ja jos papat siitä innostuu, niin pitäköön omana tietonaan. Ette ole kohdeyleisöä, joten mato takaisin pöksyihin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:59"]Kyllä on mennyt ihme jeesusteluksi ja amerikanmeiningiksi. Ihan normaalia oli ainakin mun teiniaikoina 90-luvulla käyttää pieniäkin shortseja kesäkuumalla eikä sitä kukaan ihmetellyt. Paljas iho on ihan normaali asia, eikä sillä välttämättä haeta mitään ihmeellistä seksikkyyttä ja vaikka haettaisiinkin, niin so what? Ton ikäisenä on ihan normaalia kokeilla viehätysvoimansa rajoja ja jos papat siitä innostuu, niin pitäköön omana tietonaan. Ette ole kohdeyleisöä, joten mato takaisin pöksyihin.
[/quote]
Samaa mieltä. Me saatettiin jopa olla yläosattomissa rannalla aika nuorina ilman että kukaan ajatteli että seksualisoimme itsemme. Ajattelivat vaan että yritämme esittää jotain suuren maailman tähtiä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi. [/quote] Ei oo koskaan ollutkaan. Pakko sanoa näin, ärsyttää vieläkin, kun tuli lisää valittamaan ja haukkumaan:( Nyt hän sanoo että olen siskon kaa syy siihen miksi hän kulkee muka "rääsyissä" ja olen kiittämätön lapsi, joka ei tajua mistään mitään.
[/quote]
Aika karu äiti sulla. Onkohan jotain omia äiti-/isäongelmia ollut, jos syyllistää noin. Ei taida olla etes vaatteista tuossa enää kyse. Minäkin vähän jäävi, koska teinipoikani nyt ei pakarasortseja taida edes harkita :D ne kai ne on, mikä enemmistön silmään pistää nuorten pukeutumisessa. Ja sinä olet ostanut ihan hyvät ja fiksut kesävaatteet, joten kyllä se on äitisi jolla ei nyt ole homma hanskassa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Iskä ei puutu millään lailla vaikka kuuleekin kaiken. Jos sanon hänelle asiasta, hän käskee olla välittämättä.
minut äiti taas pakotti pikkuisiin satiinisortseihin ja narutoppiin kun olin jotain 10-13 vuotias. Sen jälkeen aloin itse päättää. en halunnut koskaan tuollaisia vaatteita, en ruskettua enkä edes mennä ulos. useamman kerran minut passitettiin sisälle vaihtamaan "kesävaatteet päälle".
yhä aikuisenakin ällöttää kittanat ja pienet vaatteet, joissa iho palaa. onneksi nyt saa pukeutua löysiin ja viileisiin vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:17"]No äitiäsi ottaa päähän kun ei ole enää perheessä se ainoa seksipommi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Iskä ei puutu millään lailla vaikka kuuleekin kaiken. Jos sanon hänelle asiasta, hän käskee olla välittämättä.
[/quote]
Sano isällesi että ottaa avioeron.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:59"]Kyllä on mennyt ihme jeesusteluksi ja amerikanmeiningiksi. Ihan normaalia oli ainakin mun teiniaikoina 90-luvulla käyttää pieniäkin shortseja kesäkuumalla eikä sitä kukaan ihmetellyt. Paljas iho on ihan normaali asia, eikä sillä välttämättä haeta mitään ihmeellistä seksikkyyttä ja vaikka haettaisiinkin, niin so what? Ton ikäisenä on ihan normaalia kokeilla viehätysvoimansa rajoja ja jos papat siitä innostuu, niin pitäköön omana tietonaan. Ette ole kohdeyleisöä, joten mato takaisin pöksyihin.
[/quote]
Samaa mieltä. Me saatettiin jopa olla yläosattomissa rannalla aika nuorina ilman että kukaan ajatteli että seksualisoimme itsemme. Ajattelivat vaan että yritämme esittää jotain suuren maailman tähtiä.
[/quote]
Jeee... Oli ne kyllä aikoja kun 80/90-lukujen taitteessa vedettiin Hietsussa ilman yläosaa. Ja tosiaan melkein pentuna. Menisi kyllä herneet nenään aika monelta jos nykyaikana harrastettaisiin samaa.