Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. 80-luku oli viimeinen viaton aikakausi. Jopa siinä rehellisessä innostuneessa kaupallisuudessa oli toivoa. Eikä nipotettu kaikesta, ihmiset oli oikeasti aika vapaita.

Vierailija
2/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa oli. Nyt on täysin kuollutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se jotenkin huuhaavuosikymmen, siis joillakin meni överiksi. Mutta hyvinvointivaltio kukoisti, tuet olivat tapissaan, rahaa tuli ovista ja ikkunoista vaikkei työtä tehnytkään. Itse en tiennyt helposta menosta mitään, opiskelin yliopistossa opintolainalla, söin kaurapuuroa jne.

Vierailija
4/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaiset ja feministit rajoittavat nykyään kaikkea ja tekopyhyys kukoistaa. Kokoajan saa olla varpaillaan ettei mokaa. Onneksi sai elää noina vapauden aikoina.

Vierailija
5/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä ainakin pelkäsin ydinsotaa silloin. Ja häpesin Friscon farkkujani ja kärsin koulukiusaamisesta kun ei ollut Kiva-kouluja silloin. Taitaa olla teillä vähän aika kullannut muistoja. 

Vierailija
6/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sai töitä tosi helposti! Mäkin vaan soitin 80-luvun lopulla Treelta Helsingin Eltsuun (eli SOK:lle) ja pyysivät aloittamaan heti tarjoilijan kesähommat. Sitten juostiin Kaivohuoneella, Berliinissä, Cafe Metropolissa ja mitä noita mestoja silloin oli... Treella Bugatti, Cabaree, Emma yms.

Liikuttava juppibuumi ja urbanismi alkoi tuolloin myös. City-lehti, Radio City, Sam Inkinen yms. yms.

Vierailija
7/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tainneet asua Itä-Euroopassa? Tai edes seurata maailmanmenoa (lännessä se oli mahdollista), ja pelätä ydinsotaa?

Vierailija
8/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen tota usein duunissa kans, ja kaipaan siihen selkeempään, innostavaan ja hauskempaan aikaan.

Vierailija
9/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aids taisi olla aika pelottava uutuus

Vierailija
10/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 80-luku oli ihanaa aikaa. Huoletonta tosiaankin ja kaikki mahdollisuudet avoinna. Ikävä on.

Vierailija
12/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin kasarilla täysillä, mutta kyllä musta ysäri ja grunge oli mahtavampaa aikaa. Mutta se onkin sitten jo toisen ketjun aihe.

Vierailija
13/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 80-luvulla ikävöin viattomampiin aikoihin. Olin ehtinyt innostua ajatuksesta että kun viimein kasvaisin isoksi, pääsisin irrottelemaan suureen maailmaan ja tekemään ties mitä kivaa, mutta sitten tuli AIDS ja tajusin ettei paluuta siihen rockpiirien 60-70-lukujen ihanaan sekoilumaailmaan olisi...

Vierailija
16/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana monet asiat on tosiaan pilattu turhalla säätelyllä. Tarvii olla jos jonkinlaista todistusta ja passia vähäpätöisempiinkin hommiin.

Vierailija
17/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:21"]

Aids taisi olla aika pelottava uutuus

[/quote]Menin -84 alkupuolella opiskelemaan laboratoriohoitajaksi ja kauhistuin kun sain kuulla, että on veriteitse tarttuvia sairauksia. Ensimmäinen AIDS-potias oli diagnosoitu suomessa vuotta aikaisemmin. 

Vierailija
18/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin pankkiin ja sain töitä.

Vierailija
19/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli lyhyt aika kun pääsi töihin, mutta samaan aikaan asuntolainaa ei tahtonut saada, ja kun oli saanut, nousi korot 20 prosenttiin, oli venäläisen ydinvoimalan onnettomuus, kylmä sota ja AIDS, ei se nyt niin huoletonta aikaa ollut, vaikka minäkin olin silloin alle 16v. Ehkä kenen tahansa kermaperseen nuoruus on huoletonta jos ei yhtään aikaansa seuraa, pappa betala ja suhteilla töihin.

Vierailija
20/76 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niih...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän