Muutettiin Myllypuroon ja olen aivan ihastunut
Siis Itä-Helsinkiin ja maine vähän pelotti, mutta löydettiin perheasunto hyvällä pohjalla ja suht edullisesti niin päätettiin kokeilla. Kaikki on yllättänyt positiivisesti. Koulu on hyvä, luonto on heti, kun ulko-oven avaa, kaikki palvelut on lähellä ja metrolla pääsee mihin vaan. Paljon levottomampaa oli Kalliossa, mistä muutettiin. Sitä vaan, että suosittelen!
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti siitä luonnosta aiotaan tuhota lähiaikoina tärkeä alue. Matokallion alue, jossa on mm. harvinaista lajistoa ja joka on aivan ihana pieni aivan oikea metsä meidän lähiön asukkaidenkin ulottuvilla, aiotaan jyrätä ison luisteluhallin tieltä. Hallin viereen lyödään vielä sadan auton parkkipaikka. Hanketta on yritetty estää ja ehdottaa hallille vaihtoehtoista paikkaa missä se ei tuhoa tärkeää lähiluontoa, mutta tuloksetta.
Asun itse Puotinharjussa, ja tuo pieni metsä on ollut minun keitaani ankeassa lähiössä. Siellä tuoksuukin ihan oikealle metsälle, siellä näkee sen kerroksellisuuden mitä vanhoissa luonnontilaisissa metsissä on, linnunlaulu kuuluu ja vain liikenteen humu kauempaa paljastaa ettei nyt olla missään isommassa metsässä vaan kaupungissa.
Masentaa todella, lähiluonto on niitä harvoja virkistysmahdollisuuksia joihin meillä vähävaraisillakin on mahdollisuus.
No höpönlöpön. Se on ihan pelkkää joutomaata tien vieressä. Paljon laajemmat metsät lähtevät muutaman sadan metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Tosi iso muutos on tapahtunut, olen käynyt varmaan 15v sitten viimeksi ja nyt tutut muutti alueelle ja olen käynyt useamman kerran. Hauskan näköinen uusi puutaloalue, missä asuvat ja paljon metsää ympärillä. Onko tämä matokallio, juuri siinä vesitornin vieressä alkava iso metsäalue?
Ei ole. Matokallio on siinä jäähallin vieressä.
Yksilötason kokemuksia ei tule yleistää väestötasolle. Toki kaikkialla on hyviä kokemuksia mutta omien lapsieni kohdalla luotan todennäköisyyksiin.
En uskalla muuttaa Pyllymuroon. Pelkäisin kulkea pimeällä, esim lenkillä. T. Westendiläinen
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro on uusi Kallio.
Sanoo vain joku, joka on laittanut ``all-in`` Myllypuroon :D Mikään fundamentti ei tue harhaista käsitystäsi.
Saahan sitä kontrata yleisiä trendejä mutta jokainen kantakoon riskinsä "white flightia" vastaan.
Mä en Pyllymuroon muuttais. Paljon…kyseenalaista porukkaa ja leipäjonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Tosi iso muutos on tapahtunut, olen käynyt varmaan 15v sitten viimeksi ja nyt tutut muutti alueelle ja olen käynyt useamman kerran. Hauskan näköinen uusi puutaloalue, missä asuvat ja paljon metsää ympärillä. Onko tämä matokallio, juuri siinä vesitornin vieressä alkava iso metsäalue?
Ei ole. Matokallio on siinä jäähallin vieressä.
Aaa, se ei ole minulle tuttu metsä. En ole pannut merkille, että siinä olisi edes mitään metsää, mutta harmi toki jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti siitä luonnosta aiotaan tuhota lähiaikoina tärkeä alue. Matokallion alue, jossa on mm. harvinaista lajistoa ja joka on aivan ihana pieni aivan oikea metsä meidän lähiön asukkaidenkin ulottuvilla, aiotaan jyrätä ison luisteluhallin tieltä. Hallin viereen lyödään vielä sadan auton parkkipaikka. Hanketta on yritetty estää ja ehdottaa hallille vaihtoehtoista paikkaa missä se ei tuhoa tärkeää lähiluontoa, mutta tuloksetta.
Asun itse Puotinharjussa, ja tuo pieni metsä on ollut minun keitaani ankeassa lähiössä. Siellä tuoksuukin ihan oikealle metsälle, siellä näkee sen kerroksellisuuden mitä vanhoissa luonnontilaisissa metsissä on, linnunlaulu kuuluu ja vain liikenteen humu kauempaa paljastaa ettei nyt olla missään isommassa metsässä vaan kaupungissa.
Masentaa todella, lähiluonto on niitä harvoja virkistysmahdollisuuksia joihin meillä vähävaraisillakin on mahdollisuus.
No höpönlöpön. Se on ihan pelkkää joutomaata tien vieressä. Paljon laajemmat metsät lähtevät muutaman sadan metrin päästä.
Ei ole "joutomaata". Kannattaa tutustua aiheeseen.
https://www.sll.fi/helsinki/2021/03/20/helsy-esittaa-ei-liikuntakeskust…
"Maine vähän pelotti" mutta kuitenkin ollaan asuttu Kalliossa? Itse pidän toki Kalliosta, mutta nyt ihmetytti miten tulee yllätyksenä se, että hiljainen lähiö on rauhallisempi, kun täynnä vilskettä oleva Kallio. Siis tietysti on. Mitä nämä pelkääjät sitten luulevat siellä laitakaupungin rauhassa tapahtuvan?
Asuttiin lapsen kanssa Itä-Helsingissä,kun hän oli pieni. Lapsen kannalta kamala paikka. Ero Itä-Helsingin ja esim. Helsingin erityiskoulujen (kielikoulut,syk) välillä on järkyttävän suuri. Oma lapseni on siis Helsingissä koulussa, luokalla ei yhtään ulkomaalaista ja 90% vanhemmista korkeakoulututkinto. Tällaisiakin luokkia ja kouluja on Helsingissä. Se on sitä eriytymistä.
Nimenomaan Myllypurossa on ne hyvät lenkkeilymaastot ja ihan uskaltaa illallakin mennä. Koiranulkoiluttajia liikkuu lenkkipoluilla, ei muita. Nyt kun oikein muistelette uutisia, niin kuinka monta päällekarkausta tms muistatte viimeisen 10 vuoden ajalta Myllypuron lenkkimetsistä?
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä kontrata yleisiä trendejä mutta jokainen kantakoon riskinsä "white flightia" vastaan.
Näistähän ne voitot syntyy mutta en ostaisi omaksi lähiöksi.
Siellä se Jammu-setäkin vaikutti.
Näissä asioissa kannattaa tarkastella yleistä trendiä, jollei omaa todella vahvaa omaa näkemystä asiasta, jonka ajattelee kykenevänsä muuttamaan tuottoisaksi sijoitukseksi. Jos olet perusjamppa, juokse! Jenkeistä tuttu muuttoliike on täydessä vauhdissa etkä todellakaan halua ottaa riskiä isosta kasasta paskaa :)
Missä se Jammu-setä siellä asuikaan, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistähän ne voitot syntyy mutta en ostaisi omaksi lähiöksi.
Juuri näin! Saumoja on hyvään tuottoon mutta suurimmalle osalle jää käteen aimo annos sitä itseään. Toki jos kokee myltikylttyyrisen lähiön kivana asuinalueena niin sinne vain :D
Vierailija kirjoitti:
Asuttiin lapsen kanssa Itä-Helsingissä,kun hän oli pieni. Lapsen kannalta kamala paikka. Ero Itä-Helsingin ja esim. Helsingin erityiskoulujen (kielikoulut,syk) välillä on järkyttävän suuri. Oma lapseni on siis Helsingissä koulussa, luokalla ei yhtään ulkomaalaista ja 90% vanhemmista korkeakoulututkinto. Tällaisiakin luokkia ja kouluja on Helsingissä. Se on sitä eriytymistä.
Heh. Ihan kuin koko Itä-Helsinki olisi samanlainen.
Ihan tiedoksi että monet Suomen parhaista kouluista on Itä-Helsingissä, mm. Kulosaaren Yhteiskoulu ja Viikin Norssi.
Ja parhaissa kouluissa on valtavasti ulkomaalaisia ja ulkomaalaistaustaisia, mm. Ressussa.