Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla kaapista ulos uskovaisille vanhemmille?

Vierailija
23.05.2015 |

Vanhempani ovat vahvasti katolilaisia eli homous on syntiä, ei seksiä ennen avioliittoa yms. En itse ole uskovainen eikä kukaan sisaruksistani, ja heille olenkin jo kertonut. Olen jo 32-vuotias ja tietänyt 15 vuotta olevani homo. En ole koskaan uskaltanut kertoa vanhemmilleni. Olen vielä perheen ainoa poika ja pelkään, että he kääntävät minulle selän ja sanovat etten ole enää heidän lapsensa. Siskoillani on jo miehet ja lapsia, vanhempani ovat minuakin painostanut etsimään naisen ja perustamaan perheen. Olen seurustellut (muiden miesten kanssa) mutten ole koskaan tästä maininnut vanhemmilleni. Siskot ja ystävät ovat asian kanssa ok mutten usko, että vanhempani hyväksyisivät minua sellaisena kuin olen. Olen jo pari vuotta seurustellut ja olemme aikeissa muuttaa yhteen. Poikaystäväni on ollut super kärsivällinen vaikka tiedän, että hän haluaisi minun jo kertovan. Luulen, että minun on aika tulla kaapista ulos. Miten kerron tämän heille? Vaikea on homofobisen päätä kääntää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä siskosi ihan sillein by the way mainitsemaan asiasta ilman mitään suuria suunnitelmia? Sitten kysy reaktiota ja jos suuttuvat tapaa heidät itse vasta kun pöly on laskeutunut?

Vierailija
2/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homofobia? Te homot olette heterofobisia.  32 v vätys pelkää vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot :"Olen homo". Simple as that.

Vierailija
4/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro mutsi, mä pakkaan paskaa!

Vierailija
5/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä varotoimenpiteet, ottaa vaikka sisko tueksi. Voi esimerkiksi sanoa, ettei miniää tule ja heidän on valittava, rakastavatko he sinua omana itsenäsi vai kuvitelmaa täydellisestä perheestä. Voit myös muistuttaa, että Jeesus oli sorrettujen puolella. Voi olla, että vanhempasi vaativat aikaa. Jos he kieltävät sinut (kannattaa puhua siskojen kanssa tästä, erityisesti jos tulevat tueksi), voit esimerkiksi kehottaa harkitsemaan vielä.

Toinen, kirjoita kirje. Kerro, että pelkäät heidän reaktoitaan jne. Minä kirjoitin blogin, kun tulin kaapista ulos transmiehenä.

Vierailija
6/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä amerikkalaisten kertomuksia vastaavista tilanteista. Googlaa out of the closet catholic parents niin näitä löytyy...

http://www.americancatholic.org/Messenger/Jul2002/Feature2.asp

Lopputulos voi olla ihan mitä tahansa riippuen siitä, millaisia vanhemmat ovat ihmisinä ja miten heidän seurakunnassaan asiaan suhtaudutaan. Tässä olisi todella tärkeää, että sisarukset olisivat kanssasi samalla puolella ja kertoisivat sen vanhemmillesi. Näin vanhemmillasi olisi hetki aikaa miettiä ennenkuin täräyttävät suustaan mitään lopullisen typerää ja vaikeasti peruttavaa/anteeksipyynnettävää kommenttia. 

Vierailija
7/7 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti katolisena maana on juuri äänestänyt tuosta aiheesta ja ensimmäisenä antanut kansansuosion äänestyksellä homopareille. Ainakin luulisi, että vaikuttaa katolistenkin näkökulmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi