Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksineläjä. Lohifilee 10 e. Ja kalaa pitäisi siis syödä 3 kertaa viikossa? Lasketaanpa

Vierailija
22.01.2022 |

Viikossa kalaan siis 30 e, kuukaudessa 120 e tai enemmänkin, kun kuha esimerkiksi on lohta kalliimpaa ja lajeja tulisi vaihdella. Neljän hengen perheellä 480 e menisi kuussa kalaan. Aika paljon, kun tuossa ketjussa nelihenkinen perhe kertoi, että menee kaikkeen ruokaan 800 e. Eli eipä pysty näitä suosituksia kukaan noudattamaan. Itse jos kalastaa niin tulee näitä kaloja, joissa paljon raskasmetalleja, eikä saa kolmea kertaa viikossa syödä.

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on sitten taas kalapäivä. Ostin yhden pienen fileen hintaan 7€. Kilohinta vaatimattomat 38,90€. Paitsi jossain Porvoossa kuhakin maksaa varmaan sen 10€/kg?

Niin tämä oli siis tosiaan kuhaa, jota ostin tuohon hintaan.

Vierailija
182/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli savusiikaa tarjouksessa 10e/kg. Halpaa kuin makkara paitsi että huomattavasti parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, miten yksinelävän kalafile on muita ihmisiä kallimpi, annoskoko on kai sama kuin muilla?

Luulisi sitä vapaa-aikaakin olevan sen verran, että säästöä halutessaan fileroida koko lohen ja pakastaa annoksittain? Mahtuu annoksina pieneenkin pakastelokeroon.

Vierailija
184/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole syönyt kalaa 25 vuoteen ja hyvin on pärjännyt.

Vierailija
185/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakka on halpaa ja oikein herkullista kun paistaa rapsakaksi pannulla tai savustaa.

Vierailija
186/228 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä, miten yksinelävän kalafile on muita ihmisiä kallimpi, annoskoko on kai sama kuin muilla?

Luulisi sitä vapaa-aikaakin olevan sen verran, että säästöä halutessaan fileroida koko lohen ja pakastaa annoksittain? Mahtuu annoksina pieneenkin pakastelokeroon.

Eihän se annoshinta olekaan eri, mutta perhe kun syö kerran kalaa, niin hinta ei olekaan yhden fileen annoshinta.

Vierailija
187/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vajaan kuukauden syönyt kilon kalaa viikossa.

Turskaa ja seitiä Lidlistä, ei tule kalliiksi. Ei kalapuikkoja.

Vierailija
188/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis jos lohi on 10e kilo, niin meinasit syödä yksineläjänä 3kg viikossa? 

Itse ostan sellaisen vähän kalliimman palan 8e ja syön sitä 2-3 päivää. 

Lohi on 20 e kilo.

Vierailija
189/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljyä kapselissa, halpaa ja helppoa.

Vierailija
190/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta ei ole mikään pakko ostaa kalliina fileenä. Osta kokonainen kala ja käsittele se itse. Kalakeittoa ei tarvitse tehdä fileestä, sitäpaitsi keität erittäin maukkaan kalaliemen kalan päästä ja ruodoista. Vaatii vähän vaivan näköä, mutta ei kai se kalan syönti siihen kaadu? Tällsisessa kalakeitossa mikään osa kalasta ei mene hukkaan.

Vierailija
191/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni lämminsavulohen puolikkaan n.700g ja kolme purkkia sardiineja viikossa. Eli syön rasvaista kalaa viitenä päivänä viikossa. Hinnaksi tulee n. 20e viikossa.

Vierailija
192/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kalaöljyä kapselissa, halpaa ja helppoa.

Kala on paljon terveellisempää kuin kapseliöljy. Kalassa on paljon muutakin terveellistä kuin pelkät kalan rasvat ja ne rasvatkin saadaan kalaa syötynä terveellisemmässä muodossa kuin pelkkää kalaöljyä käytettäessä.

Vierailija
193/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nautittu kalanmaksaöljy kapseleina korvaa kalan syönnin edes välttävästi? Olen itse näin kuvitellut ja siis mölleriä kuluu.

Vierailija
194/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. poltatko?

Vierailija
195/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö nautittu kalanmaksaöljy kapseleina korvaa kalan syönnin edes välttävästi? Olen itse näin kuvitellut ja siis mölleriä kuluu.

Ei korvaa.

Vierailija
196/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lohta ei ole mikään pakko ostaa kalliina fileenä. Osta kokonainen kala ja käsittele se itse. Kalakeittoa ei tarvitse tehdä fileestä, sitäpaitsi keität erittäin maukkaan kalaliemen kalan päästä ja ruodoista. Vaatii vähän vaivan näköä, mutta ei kai se kalan syönti siihen kaadu? Tällsisessa kalakeitossa mikään osa kalasta ei mene hukkaan.

Jep! Ostin eilen reilun kilon lohen tarjouksesta 8 e./ kg. Ruotoihin jääneen lihan lisäksi laitoin keittoon pienen palan vielä  fileestä. Niistä tulee jo n.4-5 annosta keittoa. Fileitä (4 kpl) voi paistaa pannulla, tai osan voi vaikka graavata! Eli ainakin 8-9 eri annosta!

Vierailija
197/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli eipä pysty näitä suosituksia kukaan noudattamaan. Itse jos kalastaa niin tulee näitä kaloja, joissa paljon raskasmetalleja, eikä saa kolmea kertaa viikossa syödä."

Jos sinä olet peffa aukinen ihminen,niin yleistät heti,että niin ovat kaikki muutkin??

Ja miten selität sen,että kaupoissa myytävissä kaloissa ei ole raskasmetalleja,mutta itse pyydetyssä on?

Mistä kuvittelet niiden kauppojen kalojen tulevan??? Avaruudestako??

En tykkää sanoa ketään tyhmäksi,joten tyydyn pitämään siitä suuni kiinni ja pelkästään ajattelemaan niin,etten vain loukkaisi sinun sieluasi pahasti.

Vierailija
198/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi ei ole petokala. Ei sillä ole kummosia hampaitakaan. Voihan siinä silti myrkkyjä olla.

Vierailija
199/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Eli eipä pysty näitä suosituksia kukaan noudattamaan. Itse jos kalastaa niin tulee näitä kaloja, joissa paljon raskasmetalleja, eikä saa kolmea kertaa viikossa syödä."

Jos sinä olet peffa aukinen ihminen,niin yleistät heti,että niin ovat kaikki muutkin??

Ja miten selität sen,että kaupoissa myytävissä kaloissa ei ole raskasmetalleja,mutta itse pyydetyssä on?

Mistä kuvittelet niiden kauppojen kalojen tulevan??? Avaruudestako??

En tykkää sanoa ketään tyhmäksi,joten tyydyn pitämään siitä suuni kiinni ja pelkästään ajattelemaan niin,etten vain loukkaisi sinun sieluasi pahasti.

Et kyllä elä niin kuin opetat.

Vierailija
200/228 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin jo yli vuosi sitten suositusten noudattamisen. Yksineläjänä ostin kerran lohta sen verran että sain kalakeittoon kolmelle, ystäviä tuli kylään. Syön kasviksia ja kanaa kun kalaan ei ole varaa eikä hermo kestä istua kalastamassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän