Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä seuraa siitä jos kieltäytyy päiväkodin keskustelusta?

Vierailija
23.05.2015 |

Lapsella ei ole erityisongelmia, niin en jaksaisi mennä taas kerran kuuntelemaan sitä lörpötystä. Tunnen itse lapseni ja tiedän asiat. Tulen vaan pahalle tuulelle niistä keskusteluista, kun tuntuu että keksimällä keksitään negatiivisia asioita. Voiko olla menemättä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että vanhemman menemättömyys päiväkodin keskusteluun kirjataan papereihin yhteistyökyvyttömyydeksi tai vastuuntunnottomuudeksi tms. Voi poikia lasu-ilmon myöhemmin, jos tuohon päälle joku väärinkäsitys tulee, esim. lapsen puheet käsitetään väärin hoitopaikassa tai lapsella on mustelma tai vastaava. Eli epäilykset herää, jos ei halua keskusteluihin, ja sen jälkeen kaikki epäselvä tulkitaan raskauttavaksi ja vahditaan erityisen tarkkaan, onko aihetta huoleen. Hyvä tarkoitus tietysti, lapsen kannalta.

Ehkä voisit ystävällisesti mutta jämäkästi (ja kirjallisesti!) ilmoittaa päiväkotiin, miksi et halua osallistua keskusteluun, ja miten olet menneet keskustelut kokenut.

Vierailija
22/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä miltä aikuisesta tuntuisi, kun ensin on koko päivän yrittänyt parhaansa. On keskittynyt  tehtäviinsä kahdenkymmenen työkaverin mekastaessa nonstoppina ympärillä. On jonottanut kiltisti vessaan, ruokailemaan ja pihalle. On tehnyt mitä on pyydetty ja jotainhan on pyydetty koko ajan. Kerta- pari päivään joku on mätkäissyt turpaan tai puraissut tai vienyt kädestä kännykän, mut hei, aikuinen ei ole itkenyt vaan ollut ihan tosi reipas. 

Ja sitten kello 16 kun on aika lähteä kotiin, aletaan muistella mikä kaikki meni vikaan monta tuntia sitten. Ja useimmista näistä tekemistään virheistä se aikuinen ei edes ollut tietoinen tai oli jo unohtanut ne. Ei aikuinen enää edes muistanut, et kello 14.15 taisi jäädä se lautanen astiatelineeseen vähän sillai vinksolleen, eikö niin. Eikä meinannut pisu tulla kun kopissa ei ole ovea ja kaikki tölläsivät toimitusta. Minkä vuoksi sitten oltiinkin jo aikataulussa myöhässä. Mikähän oli aikuisen vika. Kun ei ymmärtänyt vaan reippaasti pissata. 

Minä en varmaan kestäis päiväkodissa päivääkään, lapsen roolissa, vaikka mulla on niin paljon enemmän psyykkisiä välineitä käsitellä stresisä, pettymyksiä ja epävarmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ihan päiväkodista kysyttiin 3vuotiaan kohdalla et haluanko että pidetään vasu. No lapsella ei mitään ongelmia tms joten mulle sopi jättää yhtenä vuonna vasu väliin. Seuraavana vuonna sitte pidettiin vasu. Meillä muutenkin tosi ihana päiväkoti, koskaan ei mistään olemattomasta huomautella ja tädit on aina pihalla erillään vahtimassa lapsia.

Vierailija
24/24 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa näitä vuodessa pidetään? Meillä oli joulukuussa ja nyt on taas uusi tulossa. En oikein ymmärrä mitä tässä on edes ehtinyt tapahtua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme