Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyöpaikka ahdistaa..

Vierailija
15.05.2015 |

Nyt olen vasta toista viikkoa kesätöissä ja paikka saa minut sekoamispisteeseen. Olen vasta 17-vuotias ja minua pompotellaan kun mitäkin. Palkka on hyvä, 7€/h mutta mielenterveys menee tässä työssä päin mäntyä. Pomoni sanoo sanantarkkaa mitä minun pitää asiakkaille sanoa, teen aina kaiken väärin. Yksi lautanen pinossa liikaa niin piru on irti. Olen todella reipas ja aktiivinen, mutta joko teen liikaa tai liian vähän töitä. Olen siis kahvilassa. Teen töitä 9 ja puoli tuntia päivässä, enkä saa pitää ruokataukoa. Saan vaan käydä vessassa jos on tarve. Itken joka ilta kun tunnen itseni aivan surkeaksi pomon senpäiväisistä mollaamisista. Miten selviän 4kk tuollaisen hirviön kanssa? :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon kahvilassa?

Vierailija
2/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:45"]Porvoon kahvilassa?
[/quote] hehheh..
Ikävä pomo sinulla, onko sinulle tarjottu muita töitä joita voisit ottaa vastaan? Ruokatauko täytyy ehdottomasti olla noin pitkissä päivissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö no kyllä mä vaan teen sen pitusia päiviä? Ja miksi en voisi olla 4 kk kesätöissä, varsinkin kun vietän välivuotta?
Ap

Vierailija
4/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]17-vuotiaalla ei taida lain mukaan olla mahdollista teettää 9,5h päiviä... Eikä varmasti ilman taukoa.
[/quote] Eikö? Miksi tähän ei ole sitten esim. Työkkäri puuttunut?
Ap

Vierailija
5/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työsuojeluviranomaiseen. Yhteystiedot löydät lähimmän AVI:n sivulta.

Jos tämä tarina on totta, niin olet päässyt siihen työpaikkaan siitä syystä, että kukaan muu ei suostu menemään. Näillä keskustelupalstoilla on mainittu useitakin paikkoja, joissa on aivan karmea pomo. Esimerkkinä oli erään paikkakunnan "hullunlehmän kahvila", vai olikohan se huoltoasema.

Ei sinun tarvitse tuollaisen pomon kanssa selvitä pitkään. Tee kuitenkin päivittäin muistiinpanot pomon mollaamisista. Tarkkaan aika, paikka, ketä oli läsnä (työkaverit, asiakkaat?), mitä tapahtui.  Niillä sinä todistat tapahtuneen työsuojeluviranomaisille ja mikä tärkeintä, saat itsellesi rauhaa. Itke ja kirjoita, kun sen jälkeen sinun ei enää tarvitse märehtiä asiaa, kun on kirjoissa ja kansissa.

Vierailija
6/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]17-vuotiaalla ei taida lain mukaan olla mahdollista teettää 9,5h päiviä... Eikä varmasti ilman taukoa. [/quote] Eikö? Miksi tähän ei ole sitten esim. Työkkäri puuttunut? Ap

[/quote]

Työkkäri ei ole puuttunut kahdesta syystä:

- ei työkkäri tiedä asiasta mitään.

- ei vähääkään kuulu työkkärille.

Palkkasi ei muuten ole työehtosopimuksen mukainen, vai oletko vain harjoittelijana.

Vierailija
7/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku keksisi näin tylsän provokaation? Tsemppii ap, vaadi itsellesi lakisääteinen ruokatauko. Jos vituttaa kunnolla niin ajattele euroja jotka ropisee sun tilille. Sillä tavalla olen kestänyt omat tylsät kesätyöni.

Vierailija
8/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteinen ruokatauko jne on oltava. Pomosi on surkea! Kannattaa ottaa asia puheeksi, mitä aiemmin sen parempi.

Vierailija
10/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias kesätöissä neljän kk ajan? Juu ihan varmaan.
Kuule ei tämä provosi nyt lähtenyt eilenkään lentoon, joten ei kannata nostella.

Vierailija
11/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Porvoossa näin ja anna ku mä arvaan, töitä 4 kk putkeen ilman vapaata ja perutaan jos sataa?

AY provo

Vierailija
12/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaalla ei taida lain mukaan olla mahdollista teettää 9,5h päiviä... Eikä varmasti ilman taukoa.

Vierailija
13/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kurjaa kun töissä pitää tehdä töitä. Eikä voi tehdä virheitä koko ajan

Vierailija
14/14 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä