Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kökkelsön! Hammas on perhanan kipeä :(

Vierailija
14.08.2008 |

Siis vittu, ei voi muuta sanoa! Juurihoito aloitettiin pari viikkoa sitten ja tänään oli toinen hoitokerta. Söin jo yhden antibioottikuurin, kun hammasta alkoi juilimaan 5 päivää ekan hoitokerran jälkeen. Ja hammas oli jo muutaman päivän kunnossa.

Tänään tuo lääkäri oli ihan perseestä, tökkäsi sen puudutuspiikin pahasti ikeneen ja tuo sattui helvetin paljon (koskaan aikaisemmin piikit eivät ole sattuneet! eikä edes tuolloin ekalla kerralla). Pisti sen luultavasti ihan väärään paikkaan.

Noh, hän ei sitten voinut tehdä mitään, koska tuo sattui liikaa; mulla on korkea kipukynnys ja itku tuli tahtomattaan, kun sattui niin perkeleen paljon. Laittoi luultavasti liian vähän sitä puudutusainetta.. Laittoi kyllä minimaalisen annoksen vielä lisää, kun valitin, mutta eipä sekään auttanut. Se edellinen lääkäri (joka oli siis päivystyksen hammaslääkäreitä) laittoi kunnon puudutusaineet ja suu oli puuduksissa monta tuntia tuon toimenpiteen jälkeen. Nyt tuo puudutus haihtui parin tunnin päästä.

Nyt illan aikana hammasta juilii, kun juo + syö. Eli enpä ole sitten syönyt tänään mitään. Seuraava hoitokerta on kolmen viikon päästä ja pelottaa jo etukäteen! Tämän päivän kokemus ei todellakaan helpottanut pahaa hammaslääkärikammoani!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa tuskaasi ja voinen sanoa, että jotain tiedän siitä. Mulla on tältä kesältä kamala kokemus, jota en toivoisi kellekään:

kipu -> ei löydy syytä -> kipu -> syyllinen löytyy -> laitetaan lääkeaineet - > ei auta - > kunta aloittaa juurihoidon -> ostopalveluun -> hoitaa muka kuntoon -> ei auta -> kunta selvitti, että toinen juuri hoitamatta -> takaisin ostopalveluun -> ostopalvelu ei löydä toista juurta, etsiessään tekee perforaation eli reiän hampaaseen jonnekin ikenen alle - > kunta ei osaa auttaa ja sanoo, että menen joko yksityiselle juurihoitoihin erikoistuneelle lääkärille tai sitten poistan hampaan - > käy kerran endodontilla, lasku 280, sieltä löytyy patti suusta, se perforaatio, se, että toinekaan juuri ei ole hoidettu alas asti ja kipu ei lopu - 13 x hammaslääkärissä ja käsken ottaa hampaan pois -> leikkaus, jossa mulla meni nyt sitten alaleuka ja huuli tunnottomaksi ja tosi kipeäksi, kun hermo vaurioitui, nähdä saa miten paranee. On kuin puudutettu, mutta lisäksi kipeä.

Tänään kävin vielä yksityisellä suukirurgilla kysymässä, että mikähän se patti on... Onneksi ei pitänyt sentään suusyöpänä (se säikäytti, kun mulla ollut jo ennestään kasvain suussa).

Syö ihmeessä särkylääkkeitä ja muista syödä, älä pure sillä juurihoidetulla puolella. Jos poski lähtee turpoamaan tai hampaan viereen muodostuu patti jommalle kummalle puolelle, niin päivystykseen vaan. Pidän peukkuja, ettet joudu kärsimään kuin minä.

Saako kysyä, että mikä hammas sulla ja missä sua on nyt hoidettu?

Ostopalvelun tapa kohdella asiakkaita on ihan kamala. Mulla ei yhtään hyvää sanottavaa Hammassairaalasta, nyt menetin heidän tunarointien takia hampaan ja saan laittaa 2000 euron implantin.

Vierailija
2/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lohkesi pari vuotta sitten minimaalinen pala syödessä (puraisin ruuassa ollutta luunsirua) ja se alkoi vasta nyt oireilemaan.

Olen käynyt ihan terkka-aseman hammashoitolassa.

Ja mikä tässä on kivointa, on se että nyt tuota hiton ientäkin jomottaa, siis se kohta mihin tuo eukko survoi sen piikin :(

Sanoi vaan, että voi, voi. Ei me voida nyt mitään tehdä, kun kerta sattuu noin paljon ja hammas on selvästi vielä tulehtunut (niin varmaan juu olikin vielä tulehtunut, paskan marjat sanon mä!). Uskon vakaasti, että nuo tropit tepsi, oli ne sen verta ytyä ainetta. Tai mistäs sitä koskaan tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hammaslääkäri, mutta mitä olen nyt noiden hammaslääkäreiden juttuja kuunnellut, niin noin voi alkaa oirehtimaan myös hammas, joka on haljennut. Silloin siitä ei kalua enää tule. Ainakin mulla endodontti mittaili ientaskuja sellaisen määrittämiseksi (ientasku hänen sanojen mukaan kasvaa, jos hammas on haljennut ja voi haljeta periaatteessa sieltä juuren päästäkin).

Jos olet syönyt "pelkän" v-penin, niin ei se tulehdus välttämättä häviä. Kyllä mäkin v-pen kuurin söin, mut ei se tulehdusta vienyt, vasta kun laitettiin v-pen ja anaerobisissa toimiva antibiootti yhtä aikaa, niin tulehdus alkoi laantua, mutta ei nekään vie sitä varsinaista tulehduksen aiheuttajaa pois kuin väliaikaisesti, jollei kaikkea saada kaivettua pois. Toivottavasti sulla ovat löytäneet kaikki juurikanavat ja laittaneet nyt sulle sinne lääkeainetta paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän