Minkä siirrytään lastenvaateosastolta teini- tai aikuistenosastolle?
Kommentit (12)
Tyttö siirtyi vasta 160 cm / 13 v aikuisten osastolle. Sitä ennen metsästettiin ketjuliikkeiden (H&M, Lindex, Kapphal etc.)isoja lastenvaatteita. Vaikeaa oli löytää, mutta tyttö ei halunnut liian aikaisin teinimuotiosastolle.
Itse siirryin yläasteelle mennessäni, olis varmaan pitänyt jo aiemmin, mutta yksinhuoltajaisä ei oikein handlannut vaateasioita. Äitipuolen tultua kuvioihin pikkuveljeni ovat siirtyneet aikuisten puolen vaatteisiin jo 10-12-vuotiaina.
12-13v suunnilleen. Riippuu lapsen koosta, jos on todella isokokoinen niin voi joutua siirtymään aiemmin.
Työkaverin tytär kulkee niissä teinikauppojen vaatteissa ja lapsi on 10-vuotias. Minusta todella mautonta pukea lapsi vaatteisiin jotka eivät sen ikäiselle vielä sovi. On normaalikokoinen ikäisekseen eli ei isokokoisuudestakaan johdu.
Yleensä aikuisten osastolle siirrytään joskus 12-13-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:25"]12-13v suunnilleen. Riippuu lapsen koosta, jos on todella isokokoinen niin voi joutua siirtymään aiemmin.
[/quote]
No mulla on periaatteena että lapset käyttävät lastenvaatteita, eli en jonkun 10-11-vuotiaan edes antaisi käyttää aikuisille tai teineille tarkoitettuja vaatteita.
Teinivaatteisiin joutuu yleensä siirtymään kun ylittää 140 cm. Lapsesta riippuen 8-12 v... Noissa siis koot 140-170.
Lapseni käyttää 158-164 cm vaatteita. Onko nuo siitten lasten vai teinovaatteita, en minä tiedä.
mulla poika vasta 8v, mutta 142cm pitkä.
Viimeksi toissapäivänä ostin kaksi muovikassillista vaatteita hänelle stokkalta ja "teiniosastolta". Siellä siis yli 140cm vaateosasto mainostaa itseään teiniosastona:(
Mikä sana tuosta aloituksesta puuttuu? Minkä ikäisenä, minkä takia, minkälaisena, minkä kokoisena?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:38"]mulla poika vasta 8v, mutta 142cm pitkä.
Viimeksi toissapäivänä ostin kaksi muovikassillista vaatteita hänelle stokkalta ja "teiniosastolta". Siellä siis yli 140cm vaateosasto mainostaa itseään teiniosastona:(
[/quote]
Meillä tulee pojalle joulukuussa 8v täyteen ja käyttää jo 140cm vaatteita, pituutta on 138cm. Pojalle vielä helppoa valita "teinivaatteista" niitä ikään sopivampia, kauhistuttaa ajatellakin, miten olisi tytön kohdalla...
En muista tarkalleen, mutta ainakin 12-vuotiaana olin jo niin pitkä ja rintava, että olisi ollut tarpeen siirtyä aikuisten osastolle. Kunnolliset rintaliivit olisin tarvinnut aikaisemmin kuin ne sain. Kasvoin 178-senttiseksi.