Oletko osa-aikatyössä omasta tahdosta vai pakon sanelemana?
Kysymys otsikossa.
"Omasta tahdosta" tarkoittaa sitä, että on tietoisesti valinnut osa-aikatyön kokoaikatyön sijaan.
"Pakon sanelemana" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että ei ole päässyt kokoaikatyöhön, joten on valinnut osa-aikatyön "kokoaikaisen" työttömyyden sijaan.
Kommentit (7)
pakkorako, ei tartte lähteä pelleilemän työkokeilujen kanssa
Olen nykyisin kokopäivätyössä, kun osa-aikatyöni päättyi, mutta ihan omasta tahdostani tein osa-aikatyötä. Sovitellun ansiosidonnaisen vuoksi sain käteen saman verran kuin kokoaikatyössä.
Vaihdoin kaikki lisät vapaiksi eli käytännössä minäkin nykyisin teen osa-aikatyötä. Valitsin ehdottomasti omasta tahdostani.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin kaikki lisät vapaiksi eli käytännössä minäkin nykyisin teen osa-aikatyötä. Valitsin ehdottomasti omasta tahdostani.
Sama. Olin ihan burnoutin partaalla, mutta onneksi työnantaja suostui tiputtamaan 40h/vko tunnit 30h/vko. Ihan eri tavalla jaksaa ja saa aikaiseksi! Sekä töissä että kotona. Vaikka palkka tippui, niin kyllä kannatti.
Omasta tahdostani. Ei ole virallisia diagnooseja, mutta en kykene kokoaikatyöhön. Täydellinen työttömyys ei sekään ole vaihtoehto korvien välilleni, joten osa-aikatyö on täydellinen ratkaisu minulle.