Olen 48v., enkä ole koskaan syönyt antibiootteja. Kysyttävää?
En penisilliiniä enkä. Itse asiassa lääkkeisiin on kuulunut ja kuuluu vain asperiini (pari kertaa vuodessa) ja D-vitamiini (ei kai lääke) pimeässä Suomen talvessa. Sairaalassa en ole ollut koskaan, siis potilaana. Raskauksia en laske sairaudeksi. Olenko outo?
Kommentit (25)
Olen 45-vuotias mies. Nyt ei yli neljään vuoteen antibiootteja, luojan kiitos. Sitä ennen virtsatie- ja eturauhastulehduksia, joihin antibiootteja. Ei hyvä. Varmasti tuhosivat vastustuskyvyn joksikin aikaa. Ne ei kyllä mulle sovi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:35"]
Miksi alapeukku rehellisyydestä? On mulla ongelmiakin, jos se lohduttaa...
[/quote]
No en tajua mitä kehumista siinä on, jos ei ole koskaan syönyt esim. parasetamolia tai buranaa, käyttänyt yskänlääkettä, nenäsumutetta, kortisonivoidetta tai edes Rennoetä.
[/quote]
En ole kyllä kehunut vaan kertonut totuuden, anteeksi jos loukkaisin. Ja en ole noita yllämainittujakaan tarvinnut. Perheessä kyllä käytetty noitakin. Kysyinkin olenko outo?
[/quote]
No olet outo, et lääkkeettömyyden takia, vaan siksi, että teet asiasta numeron. Hienoa, kun et ole tarvinnut lääkkeitä!!!!! Siis ihan mahtaa, upeaa. Oikeasti! Ei se minulta pois ole.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:41"]Lopetan kommentoinnin. Ilmeisesti tämä oli vääränlainen aloitus tänne. Minäkin syön terveellistä hyvää kotiruokaa. Ja en tiedä hyvästä tuurista, koska olen skeptikko... Siksi aloitinkin ketjun, mutta ehkä tämä ei ole oike alusta. Hyvää Kevättä Kaikille. Ap.
[/quote]
OT mutta miten tuuriin liittyy skeptisyys? Siis ei kai skeptikkokaan usko etteikö jotkut asiat olisi ainoastaan sattumaa, kuten nyt tämä ap:n "tilanne"? Ap tuntuu väen vängällä haluavan uskoa tämän imevän jotenkin juuri hänen ansiotaan...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:41"]Lopetan kommentoinnin. Ilmeisesti tämä oli vääränlainen aloitus tänne. Minäkin syön terveellistä hyvää kotiruokaa. Ja en tiedä hyvästä tuurista, koska olen skeptikko... Siksi aloitinkin ketjun, mutta ehkä tämä ei ole oike alusta. Hyvää Kevättä Kaikille. Ap.
[/quote]
OT mutta miten tuuriin liittyy skeptisyys? Siis ei kai skeptikkokaan usko etteikö jotkut asiat olisi ainoastaan sattumaa, kuten nyt tämä ap:n "tilanne"? Ap tuntuu väen vängällä haluavan uskoa tämän imevän jotenkin juuri hänen ansiotaan...
[/quote]
Siis "olevan"... ;-)
Pystytkö juomaan maitoa niin, ettei sinulle tule vatsavaivoja? Minulle tuli laktoosi-intoleranssi antibioottikuurin jälkeen ja mietin oliko kuuri syynä.
Koulutyttöasut ja yläosattomat autonpesijät ovat av:n nykypäivää.
Hieno juttu sulle, me ollaan kaikki erilaisia, joillekin kolahtaa joku toisille ei, siis nää bakteerit yms. Toivottavasti sun muksut on perinyt ton resistenssin. kaikkea hyvää.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:49"]
[/quote]
No en tajua mitä kehumista siinä on, jos ei ole koskaan syönyt esim. parasetamolia tai buranaa, käyttänyt yskänlääkettä, nenäsumutetta, kortisonivoidetta tai edes Rennoetä.
[/quote]
En ole kyllä kehunut vaan kertonut totuuden, anteeksi jos loukkaisin. Ja en ole noita yllämainittujakaan tarvinnut. Perheessä kyllä käytetty noitakin. Kysyinkin olenko outo?
[/quote]
No olet outo, et lääkkeettömyyden takia, vaan siksi, että teet asiasta numeron. Hienoa, kun et ole tarvinnut lääkkeitä!!!!! Siis ihan mahtaa, upeaa. Oikeasti! Ei se minulta pois ole.
[/quote]
Miksi joku tekee asiasta numeron,häh? Täällähän kaikki tekevät sitä. Imetän, en imetä jne. Mikä tästä tekee numeron? Kateus? Itse olen ollut antibioottikoukussa ja en tykkää, nyt etsin tietoa. Mikään ei ole keneltäkään pois. Eläkää ja nauttikaa ihmiset, elämä on tosi lyhyt!
Ap, et ole outo. Olet onnekas.
Olen samaa ikäluokkaa enkä ole koskaan sairastanut. En siis myöskään ikinä syönyt lääkkeitä. Jos joskus olen maininnut, että en ole ikinä käynyt lääkärissä sairauden vuoksi tai ollut poissa töistä, olen saanut nuivaa palautetta.
isäni on 66v ja on ollut kerran kuumeessa,vuonna -82,että kyllä näitä muitakin terveitä tyyppejä löytyy. samaten naapurin 80v mummo on ollut kerran elämässään sairaana ja siihen auttoi puoli pulloa olutta :)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:24"]isäni on 66v ja on ollut kerran kuumeessa,vuonna -82,että kyllä näitä muitakin terveitä tyyppejä löytyy. samaten naapurin 80v mummo on ollut kerran elämässään sairaana ja siihen auttoi puoli pulloa olutta :)
[/quote]
Hahah!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 14:34"]
Ajatteletko asian omaksi ansioksesi? (Siis antibioottimuuden)?
[/quote]
En ajattele. Ihmettelen vaan. Mieheni on syönyt antibiooteja ja yksi lapsistamme.
[/quote]
Olen samaa ikää ja muista yhden pissatulehduksen lapsena, johon varmaan sitten sain antibioottia. Nuorena oli myös pissatulehduksia muutama ja pari poskiontelontulehdusta. Mutta paljon vähemmän verrattuna lapsiini joilla oli korvatulehduksia monet kerrat.
Mutta resistentit bakteerit ovat varmaan lisääntyneet.
[/quote]
[/quote]
Ja sen voin vielä todeta, että aspiriinia olen syönyt itse aiheutettuun päänsärkyyn. Toiminut.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:44"]
Kiitos tästä informaatiosta.
[/quote]
en ole ap, mutta ketuttaako sua jotenkin? minä olen syönyt ihan liikaa antibiootteja ja välillä tuntuu, että mikään ei tehoa ja se ketuttaa. ap hieno juttu, en osaa vastata mikä vaikuttaa.