Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norjalaisilla kadehdittavan mutkaton suhde luontoon

Vierailija
23.05.2015 |

Norjalaiset ovat tosiaan aina osanneet suhtautua luontoon todella rennon mutkattomasti ja haluavat nimenomaan olla osa luontoa. Meillä on jo ainakin pari sukupolven verran väkeä, joista iso osa ei ole liikkunut luonnossa juuri lainkaan, vaikka meillä edelleen maamme pinta-alasta valtaosa on ihan asumatonta korpea.

Kakkosella pyörii parhaillaan Luontoretkellä ohjelma, jossa parikymppinen kaunis norjalaistyttö viettää koko kevään luonnossa, nukkuen makuupussissa ja riippumatossa. Ohjelma tulee uusintana ja olen sen jo aiemmin nähnyt. Nuoren neidin suhde luontoon on todella kadehdittavan rento ja luonnollinen. Hän todella nauttii, ollessaan luonnossa yksikseen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. mä en kyllä näe tässä ketjussa trollailuviestejä. Ehkä luetaan ap:n kanssa eri ketjuja.

Vierailija
22/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luonnossa rämpiminen on ihailtavaa? Mielummin mini kiertelen Euroopan kaupunkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:11"]

Henk.koht. mä en kyllä näe tässä ketjussa trollailuviestejä. Ehkä luetaan ap:n kanssa eri ketjuja.

[/quote]

Kyllähän tuo kakkosviesti ainakin aika korni heitto oli. Aloittajalla ei mielestäni ollut sen kummempaa asennetta aloituksessa, muuta kun toi esille ihailunsa norjalaisista luontoihmisinä, joka nyt on hyvinkin tunnettu asia, eikä sen tietämiseen yhtä, tai kahtakaan luontodokkaria tarvita.

Muutama muukin viesti oli kumman asenteellisia, kun ottaa huomioon, että aloitusviestissä ei mitään kummempaa arvolatausta näyttänyt olevan.

Vierailija
24/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 15:14"]

Miksi luonnossa rämpiminen on ihailtavaa? Mielummin mini kiertelen Euroopan kaupunkeja.

[/quote]

Miksi kaupungin pölyissä könyämisen pitäisi ainoastaan olla ihanaa? Kuka tykkää mistäkin. Minä aloittajana arvostan luontoa ja siksi tein tämän aloituksen. Jos pitäisin kaupunkimatkailusta, niin varmaankin avaisin myös sitä käsittelevän ketjun. Mutta sinähän sen voit tehdä ja lupaan etten tule siihen ketjuun nurisemaan, että miksi kaupunkien könyöminen on ihailtavaa :)

Vierailija
25/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luonto nähty maalaisuuteen kuuluvana? Suomessa maalaisia on pidetty perinteisesti tyhminä ja juntteina. On ollut tosi hienoa jos ei ole jalallaan asfaltilta pois astunut, kaupunkilaisuus sanan epämiellyttävimmässä merkityksessä on ollut jostain syystä oikea ylpeilyn aihe. Kai siksi, kun suurten muuttojen aikaan ihmispoloiset alkoivat hävetä juuriaan ja maalaisuutta...(toki kaupunkielämä tuolloin olikin monille suuri helpotus, ei tarvinnut kantaa puita ja vesiä) ja aina kaupungissa asuneet kurjalaiset taas saivat lohtua siitä etteivät olleet sentään maalaisia.

Vierailija
26/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kyllä tuota suomalaisetkin harrastavat. Mm. minä ja lukuisat ystäväni. Riippuu tietenkin missä asuu, Helsingissä näitä voi olla vähemmän, pikku kylissä enemmän. 

Eiköhän se ole vanhempien vika kenen lapsi viihtyy luonnossa ja kenen ei.

Vierailija
27/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen elämää kuvaa, jos se on luonnossa ihan yksin? Miten lataa kameransa akun, aurinkovoimalla?

Suurin osa suomalaisista poistuu luontoon sille etäisyydelle, että auto vielä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi