Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veroprosentti apua!

Vierailija
23.05.2015 |

Olen tällä hetkellä 19v opiskelija. Kesäloma alkaa viikon kuluttua ja olen saanut viikoksi kesätöitä ja satunnaisia työvuoroja pitkin kesää. Kävin verotoimistossa, jossa arvioin koko vuodelta saavani tulot 1500€ max. Veroprosenttini on täten nolla. Voiko tuo oikeasti pitää paikkansa vai kannattaisiko vielä maanantaina käydä uudestaan korottamassa prosenttia varmuuden vuoksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata korottaa, se on ihan oikein kun vuositulot on noin pienet

Vierailija
2/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit korottaa prosenttia itse halutessasi, ei tarvitse sen takia verotoimistoon mennä. Jos sulla on vuoden aikana vain nuo tulot, niin nolla riittää.
kokeile laskurilla vero.fi/veroprosenttilaskuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskos se n 10000 minkä saa tienata ennenkuin veroja alkaa mennä. Tohon toki lasketaan opintotuetkin mukaan. Jos sulla on menny tähän asti opintotuesta veroja niin varmaan veronpalautuksia on tulossa.

Vierailija
4/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saan opintotukeakin jne, mutta niistä lähtee jo valmiiksi vero. Eli muita "tuloja" ei kyllä sit kai ole.

Kiitos selvennyksestä! :)

Vierailija
5/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uusavuttomus ja hoida asiat itse!

Veroja ei koskaan kannata maksaa enempää kuni on pakko, jos vain antavat nollaverokortin, ota se ihmeessä. Vaikka joutuisit maksamaan veroja, saat silti puolitoista vuotta ilamista lainaa.

Vero.fi

Sieltä löytyy laskuri, saat tienata n. 10 000 euroa vuodessa ilman veroja.

Sairaanhoitomaksuja/päivärahamaksuja saattaa tulla joitain kymppejä. Jos niiden maksaminen 2016 Jouluna on jostain syystä ongelma, voit toki nyt maksaa esim. 1 % veroa, jolloin ei mätkyt harmita. Toki jos kykenet opiskelemaan, luulisi sen verran olevan älyä laskea miten muutaman kympin mätkyistä selviät!

Vierailija
6/6 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki opiskelijana lähtee opintorahasta 10 %:n ennakonpidätys (eikä sitä voi muuttaa), ja sen takia tullu veronpalautuksia, vaikka en pienistä kesätyötuloista ole veroja maksanut.

Eli sun tilanteessa vaikuttaa opintorahan määrä myös. Luulisin kuitenkin, ettei ole mitään järkeä maksella ennakkoveroja noin pienistä tuloista, mutta tosiaan laskurilla voit sen tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi