Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murtunut jalka ja sairasloma

Vierailija
23.05.2015 |

Saako aina automaattisesti sairaslomaa, jos jalka kipsissä? Vaikka olis toimistotöissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Pituus on sitten tsp.kohtsinen

Vierailija
2/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi määrätä töitä, jota voi tehdä ilman jalkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka kipsissä on melko mahdoton päästä edes työpaikalle ja kyllä se paraneminen hidastuu, jos ei saa toipua kunnolla. Eihän sitä töissä istuta koko aikaa vaan välillä pitää koikkelehtia sauvojen kanssa vessaan ja syömään. Meillä vessa on niin ahdas, että ei sinne jalka kipsissä edes pääse. Järkevä työnantaja tajuaa, että nopeimmin työntekijä on työkuntoinen, kun saa olla kotona.

Toki toimistotöitä voisi kotona tehdä jonkin verran, mutta ei meillä kotikoneilla ole tarpeellisia ohjelmistoja eikä työnantaja hanki niitä kuin just työkoneille tarvittavan määrä.

Minua on aina ihmetyttänyt, että täällä fyysistä työtä tekevälle ehdotetaan toimistotöitä sairausloman ajaksi. Eihän nyt kukaan pystymetsästä osaa tehdä kirjanpitoa, laskea palkkoja tai hoitaa reskontraa. Sehän vie yhden ihmisen työpanoksen, kun ensin pitää neuvoa ja seurata sivusta ja lopulta korjata virheitä.

Vierailija
4/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä

Vierailija
5/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:34"]

Etätöitä

[/quote]

Ei kaikilla työpaikoilla ole mahdollisuutta tehdä etätöitä. Esim. meidän työpaikassa. 

Vierailija
6/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin puoli vuotta sairaslomalla sääriluun/nilkan murtuman vuoksi. Aluksi annettiin 4 kk, mutta kontrolleissa sitä pidennettiin, kun luutuminen ei lähtenyt käyntiin. Ja ihan toimistotöitä teen. Kipsi jalassa ei muuten saa ajaa autoa! Eli töihin en olisi päässyt niin kauan kuin kipsi oli paikallaan.

Vierailija
7/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! T. Ap, joka parhaillaan odottaa ko. tietoa päivystyksessä.

Vierailija
8/8 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista toipumista ap:lle. Muista pyytää lähete fysioterapiaan kipsinpoiston jälkeen. Itse aloin käveleen todella oudosti murtuman jälkeen, onneksi fysioterapiasta oli apua. Kuulemma todella yleistä, että jalan/nilkanmurtuman jälkeen kävelytyyli muuttuu eikä sitä välttämättä edes itse huomaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä