Huoh, koira haukkui eilen yöllä max. 5 minuuttia
Kun jouduin kipaisemaan naapurissa (piti viedä lapselle eräs unohtunut tavara)
Okei, kello oli n. 1 yöllä, mutta silti. Lopetin haukkumisen valehtelematta viiden minuutin sisään. Koira oli eilen haukkuherkkä, koska haukkui PÄIVÄLLÄ hetken lapsen lähdön perään, mutta ei ole koskaan aiemmin tehnyt tuollaista.
Tänään oli sitten tullut lappu jossa naristiin miten koira oli haukunnallaan herättänyt ja oli haukkunut yöllä "useita tunteja" ja jos toistuu niin yhteys otetaan isännöistijään välittömästi.
Mitä ihmettä? Useita tunteja? Ymmärrän kyllä jos nyppii herätä, mutta ei tuo mikään useiden tuntien huuto ollut.
Yläkerran naapurit sitäpaitsi pämppäävät ja remuavat joka ikinen viikonloppu melkein koko yön, jääkiekon aikana huusivat kuin hullut.
Kommentit (63)
Kärsivällinen naapuri, minä olisin soittanut isännöitsijälle heti
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:53"]
Miksi koiria pitää ylipäänsä hankkia kerrostaloon? Muutenkin kaikki meteliä aiheuttavat harrastukset kerrostalossa on naapurien häiriköimistä. Hiljainen aika kerrostaloissa on yleensä klo 22-7, silloin ollaan hiljaa ja sillä selvä. Näin toimien naapurisopu säilyy. Jos ei voi sääntöjä noudattaa, pitää valita asumismuoto, jossa niitä ei ole.
Olen itse asunut kerrostalossa, monessakin. En voi asua enää, koska en vaan voi sietää niin säännöistä piittaamattomia naapureita. Joku käryttelee tupakkaa liesituulettimeen, joku suorittaa pillupesuja keskellä yötä, remuporukka joikaa mombasaa pikkutunneille, jonkun koirat riehuu koko yön ja toisen koira itkee ikävää koko päivän. Viimeinen niitti oli koliikkivauvan huuto 24/7.
[/quote]
Mä en ymmärrä tuollaisia ääniherkkiä ihmisiä. Teidän kannattaa OIKEASTI muuttaa korpeen ja ehkä susien ulvonta häiritsee sitten ja kovaääniset linnut laulullaan? Nehän voi kylläkin niitata niin häiriöstä pääsee eroon. Sama tuosta tupakanhajusta valittajat ovat outoja. rähisettekö autoilijoille pakokaasunkatkusta tai vanhukselle pahasta hajustaan? Osa ihmsisistä ei sovi asumaan kaupungeissa ja muiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:53"]Miksi koiria pitää ylipäänsä hankkia kerrostaloon? Muutenkin kaikki meteliä aiheuttavat harrastukset kerrostalossa on naapurien häiriköimistä. Hiljainen aika kerrostaloissa on yleensä klo 22-7, silloin ollaan hiljaa ja sillä selvä. Näin toimien naapurisopu säilyy. Jos ei voi sääntöjä noudattaa, pitää valita asumismuoto, jossa niitä ei ole. Olen itse asunut kerrostalossa, monessakin. En voi asua enää, koska en vaan voi sietää niin säännöistä piittaamattomia naapureita. Joku käryttelee tupakkaa liesituulettimeen, joku suorittaa pillupesuja keskellä yötä, remuporukka joikaa mombasaa pikkutunneille, jonkun koirat riehuu koko yön ja toisen koira itkee ikävää koko päivän. Viimeinen niitti oli koliikkivauvan huuto 24/7. [/quote] Kuka tuollaista riivinrautaa lähelleen haluaisikaan.
[/quote]
Eli siis riivinrauta=sääntöjä noudattava kansalainen. Ok.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:41"]
No 5 min yöllistä haukuntaa on oikeasti tosi pitkä aika.
Muutoinkin, miksi annat koirasi haukkua ulkona päivälläkään?
Meillä ei ainakaan anneta räkyttää päivälläkään, koira tulee sitten sisälle jos ei osaa olla hiljaa. Muutaman kerran saa tietenkin haukkua, luonnollinen tarve ilmaista jotain, mutta minuutteja kestävä haukunta ei ole tarpeellista jos ei nyt koira vahtikoirana toimi.
[/quote]
Siis lähdin viemään lasta kauppaan ja naapuriin, joten kuulin kun koira alkoi haukkumaan lapsen perään. Tiedän kokemuksesta että lopettaa hyvin nopeasti (olen äänitellyt koiraa. Haukuntaa kestää maksimissaan kymmenen minuuttia)
Ja toistan, ei tee tuollaista kuin poikkeustilanteissa! Ehkä kerran vuoteen saattaa haukkua hetken yksinään, jos on jotenkin ikävissään tai levoton, mutta ei todellakaan toistuvasti.
[/quote]
Älä pidä koiraa jos et osaa sitä kontrolloida. En minäkään laita musiikkia soimaan täysille keskellä yötä vaikka heräisinkin esimerkiksi käymään vessassa.
hiljaisuus = hiljaisuus, ei silloin saa metelöidä yhtään.
Kyllä huomaa taas että täällä lähes kaikki kirjoittelijat ovat näitä "ei-koiraihmisiä" jotka sitten mistään mitään tietämättä itkevät ihan vaan sen takia aloittajalle kun eivät koirista edes pidä. Voi vttu teidän mielipiteitänne täällä ei todellakaan kaivata, joten menkää muualle nurisemaan!
Ja tuo kommentti että "miksi edes hankkia koiria kerroostaloon" on aivan perseestä. Hyvin monet ihmiset joutuvat asumaan kerrostalossa, kun ei välttämättä ole mahdollisuutta heti hankkia jtn vtun omakotitaloa metsän keskellä, niin hekö sitten eivät saisi koiria ottaa vai? Voi jumalauta nyt sentään. Koira pärjää mainiosti myös kerrostalossa, se on vain kiinni siitä että paljonko sitä koiraa vie ulkoilemaan. Jos oikeasti joku ei kestä pieniä elämän ääniä niin hänelle ei silloin ilmeisesti sovi kerrostalossa asuminen ja silloin kannattaa hankkia se oma pieni punainen tupa jostakin keskeltä ei mitään - ennemmin kun lähettelee siitä lappusiansa joka käänteessä naapureille turhista asioista.
Mulla koira joka jo vanhus. Haukkuu kokoajan jos jää yksin. Asiaa yritetty saada kuntoon, mutta ei auta mikään muu kun olla kotona 24/7 jonkun eli ei voi olla kotona yksin yhtään. Välillä on muutaman tunnin yksin jos emme saa menojamme sovitettua siten ettei jää yksin ulvomaan ja haukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:53"]
Miksi koiria pitää ylipäänsä hankkia kerrostaloon? Muutenkin kaikki meteliä aiheuttavat harrastukset kerrostalossa on naapurien häiriköimistä. Hiljainen aika kerrostaloissa on yleensä klo 22-7, silloin ollaan hiljaa ja sillä selvä. Näin toimien naapurisopu säilyy. Jos ei voi sääntöjä noudattaa, pitää valita asumismuoto, jossa niitä ei ole.
Olen itse asunut kerrostalossa, monessakin. En voi asua enää, koska en vaan voi sietää niin säännöistä piittaamattomia naapureita. Joku käryttelee tupakkaa liesituulettimeen, joku suorittaa pillupesuja keskellä yötä, remuporukka joikaa mombasaa pikkutunneille, jonkun koirat riehuu koko yön ja toisen koira itkee ikävää koko päivän. Viimeinen niitti oli koliikkivauvan huuto 24/7.
[/quote]
Mä en ymmärrä tuollaisia ääniherkkiä ihmisiä. Teidän kannattaa OIKEASTI muuttaa korpeen ja ehkä susien ulvonta häiritsee sitten ja kovaääniset linnut laulullaan? Nehän voi kylläkin niitata niin häiriöstä pääsee eroon. Sama tuosta tupakanhajusta valittajat ovat outoja. rähisettekö autoilijoille pakokaasunkatkusta tai vanhukselle pahasta hajustaan? Osa ihmsisistä ei sovi asumaan kaupungeissa ja muiden kanssa.
[/quote]
Sinäkö sitten tykkäät maksaa siitä, että joku sinun asunnossasi tupakoi, hoilottaa kännissä ikivihreitä ja haukuttaa/riehuttaa koiraansa asunnossasi ja tuo vielä vauvan itkemään siihen yötä päivää?
Minulle tupakointi on ok jossain muualla, kuin minun kodissani. Pakokaasut kuuluvat kadulle, ei minulla ole sitä vastaan mitään. Susien ulvonta metsässä kuuluu asiaan. Tuon vanhusten pahan hajun keksit omasta päästäsi.
Kerrostalossa ollaan hiljaa yöllä ja sillä piste. Naapuriasuntoihin ei myöskään tuprutella savuja.
Kuka edes jaksaa narista jostain satunnaisesta ölinästä jos sitä ei joudu kuuntelemaan edes joka yö. Mitä vittua. En minäkään valita naapurinpoikien viikonloppubileistä, vaikka välillä vähän ärsyttääkin.
Miksi sinne naapuriin piti lähteä yöllä? Eikö voisi odottaa aamuun, jolloin koiran ulina ei häiritsisi nukkujia?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:28"]
Kyllä huomaa taas että täällä lähes kaikki kirjoittelijat ovat näitä "ei-koiraihmisiä" jotka sitten mistään mitään tietämättä itkevät ihan vaan sen takia aloittajalle kun eivät koirista edes pidä. Voi vttu teidän mielipiteitänne täällä ei todellakaan kaivata, joten menkää muualle nurisemaan!
Ja tuo kommentti että "miksi edes hankkia koiria kerroostaloon" on aivan perseestä. Hyvin monet ihmiset joutuvat asumaan kerrostalossa, kun ei välttämättä ole mahdollisuutta heti hankkia jtn vtun omakotitaloa metsän keskellä, niin hekö sitten eivät saisi koiria ottaa vai? Voi jumalauta nyt sentään. Koira pärjää mainiosti myös kerrostalossa, se on vain kiinni siitä että paljonko sitä koiraa vie ulkoilemaan. Jos oikeasti joku ei kestä pieniä elämän ääniä niin hänelle ei silloin ilmeisesti sovi kerrostalossa asuminen ja silloin kannattaa hankkia se oma pieni punainen tupa jostakin keskeltä ei mitään - ennemmin kun lähettelee siitä lappusiansa joka käänteessä naapureille turhista asioista.
[/quote]
Jos oikeasti joku ei pysty muutamaa tuntia vuorokaudessa (yöllä) olemaan hiljaa niin ilmeisesti silloin hänelle ei sovi kerrostalossa asuminen ja silloin kannattaa hänen hankkia se oma pieni tupa jostain missä elämäntyylinsä ei muita häiritse.
Tässä ärsyttää vaan se, että ihmiset kyllä saa meluta, mutta koirat ei päästää haukahdustakaan. Bileitä saa pitää yömyöhään, mutta auta armias jos koira kerran haukkuu niin valitusta jo kehiin. Itselläni ei ole koiraa, mutta mielummin kuuntelen koiran haukuntaa 10 min kun känniläisten melua.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:28"]
[/quote]
Jos oikeasti joku ei pysty muutamaa tuntia vuorokaudessa (yöllä) olemaan hiljaa niin ilmeisesti silloin hänelle ei sovi kerrostalossa asuminen ja silloin kannattaa hänen hankkia se oma pieni tupa jostain missä elämäntyylinsä ei muita häiritse.
[/quote]Voi idari, ne pienet elämän äänet nyt juurikin tarkoitti että joskus jos kerran kuukaudessa asunnostani kantautuu naapuriin jotakin kolinaa niin vttu siihen kuole.
ap:han sanoi että kyse oli poikkeustilanteesta. Ja tiedoksi vain noille muutamalle: luuletteko oikesti että kukaan voi nukkua jos omassa asunnossa ulisee koira?
Eri asia jos koira kiljuisi joka yö, mutta ei tälläiset poikkeustapaukset kenenkään elämää kaada. Ja ilmeisesti ap:n naapurilla on ollut aikaa rustata turhanpäiväisiä nillityslappujakin, joten ei ainakaan kiireinen työssäkäyvä voi olla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:38"]
Koira purkaa tuskaansa kun ei saa tarpeeksi liikunta ja joutuu elämään liian pienen asunnon vankina. Koirat tarvitsevat vapautta ja virikkeitä!
[/quote]
Minun paimenkoiranpuolikkaani haukkuu huvikseen. On tilaa monta hehtaaria juosta vapaana omassa pihassa, käydään metsälenkeillä ja leikitään pihalla, mutta silti haukku kaiken mahdollisen liikkuvan ja liikkumattoman. Kyseessä kuitenkin 12 vuotias seniori, joten en jo sydänvian takia uskalla enempää alkaa järkkää duunia ;)
Meillä täällä Turussa idioottien koirat ulvovat ja haukkuvat joskus öisin ja vielä pitkän aikaa ja joskus parikin kertaa yössä eri kellonaikoihin. Välillä kaksi rakkia ulvoo yhtäaikaa. Hitto että hermot menee joskus. Omistajat ilmeisesti jotain työttömiä luusereita, jotka ravaavat baareissa kaikki viikonloppuyöt ja tulevat sitten kotiin, jolloin haukunta lakkaa. Tosin tuolloin haukunta vaihtuu usein nussimisen ääniin ja sängyn kolinaan.
He jotka eivät siedä ääniä, niin he mielummin omakotitaloon. Jos koira haukkuu harvakseltaan ei se ole valituksen syy. Kyllä tässäkin kerrostalossa on koiria, haukkuvat välillä. Enemmän häiritsee jatkuva pomppiminen. Mutta en siitäkään nyt jaksa kiivastua kun olen itse asumismuotoni valinnut. Hiljaisuuden aikaan saa käydä suihkussa, katsoa telkkaria, liikkua asunnossa yms.
Vaikka koira haukkuisi päivällä tunteja, niin ei siinäkään ole tarpeeksi syytä häätöön tai edes varoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:39"]Meillä täällä Turussa idioottien koirat ulvovat ja haukkuvat joskus öisin ja vielä pitkän aikaa ja joskus parikin kertaa yössä eri kellonaikoihin. Välillä kaksi rakkia ulvoo yhtäaikaa. Hitto että hermot menee joskus. Omistajat ilmeisesti jotain työttömiä luusereita, jotka ravaavat baareissa kaikki viikonloppuyöt ja tulevat sitten kotiin, jolloin haukunta lakkaa. Tosin tuolloin haukunta vaihtuu usein nussimisen ääniin ja sängyn kolinaan.
[/quote] Missäs murjussa sä oikein asut?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:02"]
Jos koira ei oikeasti räksytä jatkuvasti ja häiritsevästi ( kymmenen minuuttia päiväsaikaan ei ole häiritsevää, ajattelivat mammat mitä tahansa)
Onko talossa toinen koira? Meinaan me meinattiin joskus saada syyt niskoillemme naapurin koirasta, joka aloitti tuntien räksytyksen jos koiramme haukahtikaan poislähtiessämme.
[/quote]
Järjestyssäännöissä sanotaan ettei koira saa haukkua lainkaan.