Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se Taffelin 75g sipsipussi silloin joskus riitti

Vierailija
23.05.2015 |

Se oli mun perjantain herkku silloin lapsena ja varhaisnuoruudessa. Eikä välttämättä edes joka perjantai tullut ostettua. Niitä sai koulun lähellä olevasta kioskista. Joskus sitten pyöräiltiin kaverien kanssa isompaan markettiin mistä ostin vaihteeksi muumilimsan. Siinäpä ne viikon epäterveelliset herkut sitten pääasiassa olikin.

Tilanne nykyään: sipsejä tekee mieli melkein joka päivä. Kuluneella viikolla olen syönyt 2*200g pussin ja nytkin on yks Pringlestuubi tuossa avoimena... Kun alkaa janottaa niin ei kuin 1,5 litran limupullosta kurkun kostuketta. Ällöttää :( tää on niin sairasta ja siltä alan jo näyttääkin...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä janoon.

Vierailija
2/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ostamatta. Nopeasti siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Se vituttaa kun joka toinen vastaantulija on sellainen laardikasa. Ei ihmekään että Suomi menee alaspäin. Hoikat, hyväkuntoiset Aasialaiset jaksavat enemmän ja paremmin.

Vierailija
4/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:03"]

[/quote]

Juuh, arvaa vaan montako kertaa oon yrittäny... riippuvuus on suuri.

Vierailija
5/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:03"]Jätä ostamatta. Nopeasti siihen tottuu.
[/quote]

Komppaan. Olin sipsiaddikti mutta päätin ensin vähentää kertaan viikossa, sitten kertaan kahdessa viikossa ja nykyään syön kerran kuussa jos sillonkaan. Enkä jaksa enää pussillista. Totuttaa vähän kerrallaan. Loppujen lopuksi se on vain itsekurista kiinni. Elimistösi ei kuitenkaan sitä suola- ja rasvamäärää mitenkään kaipaa.

Vierailija
6/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:04"]

Kyllä Se vituttaa kun joka toinen vastaantulija on sellainen laardikasa. Ei ihmekään että Suomi menee alaspäin. Hoikat, hyväkuntoiset Aasialaiset jaksavat enemmän ja paremmin.

[/quote]

Eipä! 

Juuri katsoin jotain Ylen dokkarijuttua jossa oli Japanin nuorten aikuisten työllisyystilanteesta ja siellä oli normaalia tehdä sellaista 18h/päivä ja 6 päivää työviikkoa, vähänkö olisi hienoa saada tännekin sellainen systeemi kun ollaan niin laihoja ja jaksavia?

Siis sitten kun me oltaisiin laihduttamalla muututtu laihoiksi aasialaisiksi?

Vierailija
7/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:04"]

[/quote]

Eipä! 

Juuri katsoin jotain Ylen dokkarijuttua jossa oli Japanin nuorten aikuisten työllisyystilanteesta ja siellä oli normaalia tehdä sellaista 18h/päivä ja 6 päivää työviikkoa, vähänkö olisi hienoa saada tännekin sellainen systeemi kun ollaan niin laihoja ja jaksavia?

Siis sitten kun me oltaisiin laihduttamalla muututtu laihoiksi aasialaisiksi?
[/quote]

Läskii

Vierailija
8/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan onko mulla vielä bannit

Vierailija
9/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee ei oo <3:)

Vierailija
10/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:03"]

[/quote]

Juuh, arvaa vaan montako kertaa oon yrittäny... riippuvuus on suuri.

[/quote]

Eikös siitä riippuvuudesta kannattais päästä eroon?

Vierailija
11/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit silloin 100 kg laihempi

Vierailija
12/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö mitä sulle kävisi tod.näk. jos vieroittautuisit niistä kokonaan?

Sä et välttämättä edes niin kauheasti tykkäisi niistä enää, jos olisit vaikka 3 kk syömättä niitä.

Itse lopetin sipsien syömisen kokonaan, kun alkoi pelastusrengas vyötäröllä kasvaa ja sitten kun piiiitkästä aikaa ostin taas pussin niin petyin kamalasti, ne oli ihan pahvisen, keinotekoisen makuisia ja se suolaisuuskin oli jotenkin huonoa suolaisuutta. :D

Ja Pringlesit, mitä niille on tapahtunut? Tai mun makuaistille. Kun ne joskus tulivat uutena suomeen, niin olivat rapeita ja herkullisia. Nyt ne maistuu niin keinotekoiselle ja pahviselle ja vaan ei-niin-hyvälle.

En tiedä miksi jotkut sipsit vaan maistuu tosi keinotekoiselle, ainakin mun suussa jolle se "oikea" sipsi on ollut vuosikymmeniä sitten ne taffelin lastut.

Vierailija
13/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haluan tästä riippuvuudesta eroon. Haluaisin kuulla teiltä ex-sipsiaddikteilta miten siinä oikeasti voi onnistua? Ennätykseni taitaa olla 3 viikkoa ilman sipsejä, sitten palkitsin itseni pikkupussilla ja siitä se taas lähti salakavalasti. Nyt en pysty olemaan edes viikkoa ilman :( mitä siinä voi tehdä kun lähtee väsyneenä ajamaan iltavuorosta kotiin ja muistaa että kotona ei olekaan mitään houkuttelevaa syötävää, kauppa olisi kyllä vielä auki jos hakis pussillisen..... apua. AP

Ps. Mikään vihannesten napostelu ei auta! Tykkään kyllä niitäkin dipata, mutta ei niistä ole sipsien rapinaa korvaamaan.

Vierailija
14/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama asia limsan kanssa, mutta kun lopetin ja totuin siihen niin nykyään limsa ällöttää minua.

Vierailija
15/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri koukuttaa enemmin kuin sipsit. Ja on epäterveellisempääkin.

Vierailija
16/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset "sipsien rapinaa", niin osta lasten suolattomia maissinaksuja tai riisikakkuja.

Vierailija
17/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:19"]

Todellakin haluan tästä riippuvuudesta eroon. Haluaisin kuulla teiltä ex-sipsiaddikteilta miten siinä oikeasti voi onnistua? [/quote]

Minä vaihdoin herkkusipsit niihin, joista pidän vähiten. Pikkuhiljaa pienensin annosta ja pidin pitempiä taukoja. Söin sipsejä aina iltaisin telkkarin ääressä ja siihen tarvitsin korvaavaa tekemistä. On tullut naposteltua vaikka mitä muuta, olen tehnyt käsitöitä... Pääasia että on jotain tekemistä käsille. 

Tuosta on jo monta vuotta, mutta edelleen pystyn hallitsemaan sipsien syömisen vain olemaan syömättä. Syön niitä enää muutaman kerran vuodessa, mutta aina niin paljon että tulee paha olo.

Vierailija
18/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sulla nälkä kun lähdet töistä tai liian pitkä aika edellisestä ruokailusta? Silloin noita "fiksuja ajatuksia" pulpahtaa helpommin. Ja tuollainen on juurikin se salakavala rutiini, joka muodostuu.

Hanki sinne kotiin jotain terveellisempää "herkkua" odottamaan valmiiksi. Hanki vaikka viikoksi niin sulla on jokaiselle illalle jotain mitä odottaa.

Olin kyllä ehdottamassa noita vihanneksia + dippiä, mutta mites olisi sitten vaikka sellaiset ruis-nachot? Tai muunlainen "paahdettu ruisleipä-snack" ?

Tai vedä edes popcornia, sekin on terveellisempää! :)

Vierailija
19/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloita nyt edes siitä että otat sen pikkupussin!

Se kyllä riittää varmasti tyydyttämään sun sipsihimon, vaikka se pieni ääni korvan takana kaupassa sanookin "ei toi mihinkään riitä, siinä on ehkä 3 sipsiä, menee kerralla ja sitten vituttaa kun loppuu kesken, ota toi iso! Ota ota!"

Suosittelisin kyllä totaalilakkoa joksikin aikaa, sun aivot on varmasti ihan riippuvaisia noista mömmöistä mitä niissä on!

Vierailija
20/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä viime aikoina tajunnut, että riippuvuuksiahan nämä ovat siinä missä vaikka alkoholi- tai tupakkariippuvuuskin. Joo, tiedän että kesti kauan tämä myöntää itselleni, aina lohduttauduin sillä että parempihan se on kuitenkin syödä karkkia / sipsiä / ym. epäterveellistä kuin polttaa röökiä. Mutta jos se mussutus todella hallitsee elämää, siitä tulee paha olo, menee rahat ja terveyskin pidemmän päälle, niin riippuvuushan se on!

Eli yksi mun vinkki ois että suhtaudut vakavissasi siihen. Tiedän, vaikeaa on... Säännöllinen ruokailurytmi ja ruoan ravintoarvojen tarkkailu auttaa jonkin verran. Ainakin mulla helposti sipsihimo tulee illalla, jos päivän aikana olen syönyt liian kevyesti. Elikkä kannattaa pitää huolta siitä, että ruoassa on myös rasvoja ja suoloja sopivasti, muuten tulee helposti himo vetää överit niiden osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme