Kuinka paljon teillä oikeasti menee ruokakauppaan kuukaudessa rahaa?
Kertokaa ensin, monta ihmistä taloudessa. Jos on lapsia, niin ovatko pieniä vai teinejä.
Ja tuohon ruokakauppaan sisällytetään sitten vessapaperi ja perushygieniatuotteet (saippua, shampoot, siteet, hammastahnat ym.).
Alkoholia ei lasketa.
Tuntuu, että monet aliarvioivat, kuinka paljon kuukaudessa menee noihin rahaa.
Meitä on yksi aikuinen ja kaksi teiniä ja menee noihin noin 800 euroa kuussa eli noin 266 euroa per naama eli noin 66 e per viikko per naama.
Kommentit (121)
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä. Ruokakauppaan menee ehkä 600 euroa kuussa, mutta aika paljon wolttaamme ja käymme ulkona syömässä.
800e. Kaksi aikuista kaksi urheilevaa teiniä. Toinen aikuinen myös pakkaa niistä eväät töihin, toinen aikuinen käy työpäivien aikana syömässä jossain,sinne sit menee mitä menee. En myös laske tuohon kun ostan 24päkin vissyjä itselle töihin. Niihinkin menee mitä menee,kun loppuu ostan lisää.
400-500€
2 aikuista ja sunnuntaisin 5 syöjää. Arkisin tehdään 2 lämmintä ateriaa per pvä, etätöissä ollaan.
2 aikuista + 1 yliopistossa opiskeleva, kotona asuva. Eli käytännössä 3 aikuista.. noin 1200€
Ehkä 300 e kaiken kaikkiaan hygieniatuotteineen. Olen fyysistä työtä tekevä ja urheileva nainen, ruokavaliossa on paljon proteiinia ja kasviksia, valmistan kaikki ruuat itse ja pihistelen muutenkin hyvin monessa asiassa.
ehkä 20 e jos kaljoja ei lasketa ja on ostanna taas perjantaina sen 30 e korin
asun yksin 122 n neliön asunnossa ja saan kaikki tuet, työkkärin, toimeentulo ja asumistuen, vuokra on vastike 485 e ja sähköt ja veden maksaa sossu. iolen vuokralla perikunnalle siis eli "itselleni " tavallaan
tuet siis 1070 e kuussa miinus 485 vastike jää se 600 e käteen, tosin ne menee kyllä velan lyhennykseeen, jota on 45 000 e
muutama kymppi menee kauppaan, jos on maito lopussa tai haluaa cocista, muuten saan kaikki ruoat ruokajonosta ja se on runsas, + ilmaislounaat + ilmainen aamupala ruokajaossa, tuossa 500 metrin päässä!
tv 54 v poikamies
1 aikuinen ja noin 150€/kk sisältäen hygieniatarvikkeet.
Asun yksin, ja ruokakauppaan menee n. 120 e/kk.
Minulla menee n. 350-400 euroa/kk (1 hlö). Teen etätyötä suurimmaksi osaksi, sekin olisi hyvä tietää kuinka paljon syö esim.työpaikan ruokalassa tai wolttaa. Itse syön työpaikalla noin 5 krt/kk, en wolttaa.
Lapseni muutti viime vuonna omilleen, sitä enen siis 2 hlöä (josta toinen urheileva ja todella paljon ruokaa tarvitseva teinipoika) n. 800-900/kk.
Olen hyvätuloinen enkä pihistele ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista vai syötkö päivittäin ravintolassa?
Asun yksin, ja ruokakauppaan menee n. 1200 e/kk
2 aikuista: 440 euroa, sis käyttötavarat. Käytössä Prismanouto kerran viikossa.
Yksin asuva salilla treenaava mies, hyvin vaikea pärjätä alle 300 euron.
Niin tosiaan on hyvä mainita, syökö kaikki perheenjäsenet aina kotona, vai syövätkö he muuallakin. Jos syödään muualla, sehän on suoraan pois ruokakauppalaskusta.
Me syödään pääasiassa vain kotona, teinit saa lounaan koulussa. Pari kertaa kuukaudessa käydään hampurilaisella ulkona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuolla summalla saat välipalatarpeet. Syöt varmaan joka päivä ulkona, paljon siihen menee?
Olen yksinasuva nainen. Teen suurimman osa ruoista itse. Ruokakauppaan menee noin 300 e/kk. Syön enimmäkseen luomuruokaa. Tuohon summaan ei kuulu pesuaineet eikä talouspaperit, koska ostan ne muualta. Summaa en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti wolttailee 500 €/kk. Tai syö joka päivä vanhemmillaan. Ruoka - jos syö kaikki ateriat kotona - on nykyisin niin kallista, että kukaan ei pärjää 120/kk, mikä on päivässä 4 euroa. Jos pärjää, niin ruokavalio on todella ankea ja huono sekä aiheuttaa puutostiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tuo summa suurinpiirtein. Teen lihapitoisia ruokia ja hyödynnän punalaputetut tuotteet, leivät ja kahvileivät teen itse. Kalat saan ilmaiseksi itse pyydettynä ja välillä naapurilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla summalla saat välipalatarpeet. Syöt varmaan joka päivä ulkona, paljon siihen menee?
Nämä on varmaan näitä "syökö täällä joku tyyliin 100 e/kk?"-ketjun satuilijoita, ruokana on kaurapuuroa, kaalta, perunaa ja soijarouhetta. Kai noilla hengissä pysyy.
Ei ollenkaan. Käytän taskualennusta.