Miten se Taffelin 75g sipsipussi silloin joskus riitti
Se oli mun perjantain herkku silloin lapsena ja varhaisnuoruudessa. Eikä välttämättä edes joka perjantai tullut ostettua. Niitä sai koulun lähellä olevasta kioskista. Joskus sitten pyöräiltiin kaverien kanssa isompaan markettiin mistä ostin vaihteeksi muumilimsan. Siinäpä ne viikon epäterveelliset herkut sitten pääasiassa olikin.
Tilanne nykyään: sipsejä tekee mieli melkein joka päivä. Kuluneella viikolla olen syönyt 2*200g pussin ja nytkin on yks Pringlestuubi tuossa avoimena... Kun alkaa janottaa niin ei kuin 1,5 litran limupullosta kurkun kostuketta. Ällöttää :( tää on niin sairasta ja siltä alan jo näyttääkin...
Kommentit (24)
Ei sipsien syömistä tarvitse lopettaa tai vaihtaa johonkin muuhun, sillä pääsee jo pitkälle jos vaihtaa pienempään pussikokoon eli isommista 200-325g pusseista n. 100g pikkupusseihin.
t. vuosi ja -12kg
Ole tunkematta suuhusi sitä suolarasvapaskaa. So simple.
Mutta Ilman suolaa ja rasvaa sipsit "maistuu" pahville
Minä vaihdoin sipsit jossain vaiheessa porkkana ja perunalastuihin juuri vähentääkseni sipsejä. Pesin ne huolella puikulaperunat (vain niillä sain tasaisen hyvää), leikkasin parin millin vahvuisiksi siivuiksi ja käytin jokaista voisulassa. Laitoin tasaisesti uunipellille ensin sipulisiivuja, siihen päälle nuo noin kahteen kerrokseen, päälle sipulisiivuja ja reilusti merisuolaa, jonkin verran pippuria. Lopuksi alhaiselle lämmölle muutamaksi tunniksi.
Tuli omasta mielestäni parempia kuin sipseistä. Riippuvuutta vähensi se, kun niitä ei saanutkaan vain avaamalla pussin ja etenkin alkuun ne oli usein valmiita sen jälkeen, kun olin katsonut Tv-sarjan, jota varten olin alkanut tekemään niitä.
Nykyään en kaipaa niitä enkä etenkään sipsejä. Sipsipusseja katsellessa ei edes tee mieli niiden keinotekoisia makuja, mutta aina joskus käy mielessä tehdä noita omia sipsejä. Tällä hetkellä olen 15 kg kevyempi kuin silloin, silloin olin juuri normaalipainon ylärajoilla.