Miksi vaalimainoksissa on aina kasvokuva?
Eli onko nyt niin, että ulkonäöllä onkin väliä? Minun mielestäni esillä pitäisi olla ainostaan ehdokkaan numero.
Kommentit (23)
Monella miespuolisella ehdokkaalla olisi peba edustavampi kuin kasvot, enkä tällä tarkoita suinkaan kaikkia oikeistopiliitikkoja.
Jos olen ollut jossain vaalitilaisuudessa ja löytänyt mieleiseni ehdokkaan, on helppo tarkastaa kuvan perusteella, että äänestän oikeaa henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ollut jossain vaalitilaisuudessa ja löytänyt mieleiseni ehdokkaan, on helppo tarkastaa kuvan perusteella, että äänestän oikeaa henkilöä.
Ei pidä paikkaansa tuo.
Ei ole aina. Muistan 90-luvulta, miten yhdellä ehdokkaalla oli itse tussilla piirrettyä kokovartalokuva.
En äänestä numeron vaan naaman perusteella!
Olisiko jotain tekemistä tunnistamisen kanssa? Toki erityisesti perussuomalaisten tunnistaminen olisi helpompaa kikkelikuvasta, ainakin päätellen heidän lähettelemistään viesteistä.
Varsinkin naisilla usein jotain 10 vuotta vanhoja siloposkikuvia tai muuten käsiteltyjä. Miksei ehdokkailla riitä kantti näyttää itseään sellaisina kuin oikeasti on?
Moni äänestää kauneinta naista listalla. Niin olen itsekin aina valinnut ehdokkaani muiden joukosta.
Siksi että voi äänestään parhaimman näköistä ehdokasta. Kun ei niistä muuta iloa ole niin on ainakin silmänilo
Naisilla alaston kuva. Tavara on helppo tarkastaa. Feikkikuvat aiheuttaisi ruoskinnan.
Koska yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Mulla itelläni oli kylläkin alun perin dick pic, mutta se ei lifesizena mahtunut kokonaan annettuun tilaan.
Laitoin sitten kuvan vatsalihaksista, ja toki rokkaan puolipallomaista dadpackia.
Niin. Minä kyllä tykkään jostakin numeroista enemmän kuin toisista, jotkut numerot on vaan jotenkin kau isompia kuin toiset. Mutta silti äänestän mielummin ihmisen kuin numeron perusteella :)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jotain tekemistä tunnistamisen kanssa? Toki erityisesti perussuomalaisten tunnistaminen olisi helpompaa kikkelikuvasta, ainakin päätellen heidän lähettelemistään viesteistä.
Kun vielä keksittäisiin lääke sille, miksi jotkut ihmiset keksivät aina yhden syntipukin elämänsä kaikille ongelmille. Sulla se näyttää olevan persut. Toisella venäläiset trollit jne...
No varmaankin samasta syystä kuin työhakemuksiin ja linked iniinkin laitetaan kasvokuva eikä mitään maisemakuvia.
Nojoo, kaikilla voisi olla tiettyjen ohjeistusten mukaisesti poseerattu instapyllistys ankkahuulineen. Voitaisiin sitten vertailla 2020-luvun standardeilla muodollisesti parhaat heistä. :P
Totta kai ulkonäöllä on väliä. Siksi en äänestä perussuomalaisia.