Omituiset makuyhdistelmänne?
Onko teillä jotain omituisia ruokia, joita yhdistelette ja ai että on hyvää? <3
Omani on majoneesi, se sopii aika moneen. Ystävistäni on outoa kun laitan sitä makaronilaatikkoon/mössöön ketsupin kanssa :D
Kommentit (18)
Miten te oikein ootte löytänyt nää makuyhdistelmät? Ihan vaan vahingossa ja huomannut että tää onkin hyvää? Mulle ei tuu mitään samantyyppistä mieleen, paitsi vanhempani kertovat, että pienenä söin aina isovanhempieni luona omenaa ja sinappia. Kurkunkostukkeeksi piimää.
Jaa-a, en edes muista! Kai minä vain ihastuin niin majoneesiin että aloin laittaa sitä joka paikkaan, löysin siis tämän teininä. Ei meille kotiin moisia ostettu :D Ap
Paprika-pringles ja suklaavanukas. Monet muutkin sipsit toimii kyllä, esim Raffelit tai Hot Rodit yms.
sitten toinen on itsetehty, voideltu sämpylä dipattuna maitokahviin. Tosin en ole syönyt tätä varmaan ala-asteen jälkeen, mutta muistaakseni todella hyvää.
Porkkanaraaste juustosiivurullassa<3
Sinappi kurkun,kaalin,porkkanan tms kanssa, suolakurkkua hedelmäjugurtiin dipattuna,kinkkusiivu tai juustopala pullan päällä tai hedelmää ruisleivän kanssa:-)
Suklaapirtelö ja ranskalaiset. Nykyään ainoat asiat, mitä tilaan Mäkistä.
Itse teen vihreällä pestolla sitä, mitä sinä majoneesilla ja monet ketsupilla.
Ja muistinpa lähettäessä tavan, jonka opin mummiltani, jota moni kummaksuu:
Mustaa kahvia hunajalla.
2
Juon maitoa samalla kun syön omenaa. Joku on yökkinyt joskus tämän nähdessään.
Hapankorppua oivariinilla tms. ja banaania. Ja monille tuttu yhdistelmä eli (ei paistetun) lenkin tai grillimakkaran dippausta jogurttiin.
Muillakin majoneesi mm. makaronilaatikon ja pizzan kanssa. Toinen vähän erikoisempi yhdistelmä on kurkku maapähkinävoilla :)
Sipsejä piimään uitettuna, salmiakkimerkkareita hedelmäjogurtin kanssa.
Keitettyä riisiä ja herkkusienikastiketta :P
Eskimo yms. "tavisjäätelöpuikko" dipattuna kuumaan mustaan kahviin. <3
Keitetyn kananmunan dippaaminen soijakastikkeeseen. :P
Onhan näitä....
Itse asiassa tuo kananmunan dippaus soijakastikkeeseen kuullostaa oikein hyvälle :) Ei tarvitse silloin suolaa munan päälle. Itsehän kastan pullapitkon siivuja aina kahviin.
6
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä on paras majoneesi? Teetkö Ap itse vai ostatko kaupasta?
Ihan kaupasta ostan, Auran kurkkumajoneesi on minusta parasta :) Pitäisi joskus kokeilla itse tehdä, onko kellään hyvää ohjetta jonka tumpelokin osaa? Ap